• popcornplaya

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Ja vi håller ju på med nr 3 men jag är ju lite yngre. Kan nog tänka mig en fyra också men dom lite sladdis då ;) om jag orkar gå igenom en till bebisverkstad.

• popcornplaya

Gött störd är man, testa blankt idag och självklart känns allt hopp ute, på äl+6 ;)

Inte för att jag har nått hopp överhuvudtaget, börjar tro att det inte blir några fler barn här hemma.

• popcornplaya

Haha ja jag är allt medveten om att det är tidigt. Hade som mål denna månad att vänta tills onsdag då jag är på äl+11 men det sket sig ;)

• popcornplaya

Jahapp, fick samtal idag från gyn att dom fått in ett återbesök så klockan ett idag ska vi in på samtal inför en utredning.

Älskade Philip 080716 och älskade Alice 101111(sarahsbaby.blogg.se)
  • popcornplaya
    slemtorsk i din bralla skrev 2012-10-26 08:57:37 följande:
    tålamod är svårt att ha i den "här branschen"

Min styvdotter som är amerikanska berättade för övrigt att hon har vänner (hon är alltså 22 och tvåbarnsmamma) som PÅ ALLVAR tror att man kan gå och kissa på en sticka 5 timmar efter samlag för att se om man blivit gravid.............Kan säga att sexualundervisningen i Sverige må ha brister, men i USA är det värre hahaha
    Hahaha ja det förvånar mig inte. Vet själv hur naiv man va i tonåren. Visste inget om ägglossning och sånt utan trodde väll man typ blev gravid direkt om man hade oskyddat sex när som helst i månaden. 
  • popcornplaya
    lyckygiirl skrev 2012-10-26 10:50:19 följande:
    Eftersom jag misstänker att jag är gravid så känner jag att jag måste sluta med mina ppiller för att verkligen se om jag är gravid eller inte. Nu är jag på andra raden på ppillerkartan, kommer jag få en blödning om jag slutar ta mina piller eller kommer blödningen att utebli om jag är gravid... någon som vet ??  får inte tag i någon bm idag så jag kan rådgöra. 
    Har ingen aning hur det funkar med ppiller och grav men du är inte gravid än eftersom det är fysiskt omöjligt. Sen finns det ju såklart en möjlighet att du hade ägglossning och blev befruktad då men det kommer inte synas på några tester än på flera dagar.
  • popcornplaya
    Lääängtan skrev 2012-10-26 10:46:39 följande:
    Hej tjejer!
    Har redan frågat i annan tråd, men ni verkar ju vara experter på "spökstreck" Flört Är detta ett typiskt spökstreck eller kan det kanske vara ett svagt streck? (lite oskarp och mörk bild, sorry)

Det kan va både spök eller riktigt, enda sättet att se vilket alternativ är ju att se om det blir nån stegring eller inte.
  • popcornplaya

Då var utredning påbörjad här. Har lämnat blod idag så skulle dom kolla för klamydia, hiv etc. Hb, blodsocker och blodtryck kollades. Fick svara på massa frågor båda två. Dom kollade även uvi och det visade på blod men det avskrev dom med att det nog berodde på att jag skulle ha mens snart. Är ju dock bara på bim-7???

Nästa vecka ska mannen lämna spermaprov och efter nästa äl ska dom ta progesteronprov på mig. Så nu är vi igång i alla fall.

• popcornplaya

Ja jag har de testen hemma och nästan varje test visar ett blankt andra streck. Lite irriterande då man inte kan analysera fram några spök ;)

• popcornplaya

Bim-1 och väldigt negativt test och mensvärk som börjar komma smygande. Bara att inse att det inte blev nått denna månad heller.

Vi har i alla fall utredning igång så får väll se vad om man får några svar där.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester