• popcornplaya

Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester

Dom mäter samma som typ cb och liknande så ja det kan man väll då.

• popcornplaya

Skit.... Så negativt det kan bli idag, äl+10. Fick ett litet spöke igår kväll som gjorde att jag fick lite hopp men icke....

• popcornplaya
    Niicesara skrev 2012-09-29 19:19:49 följande:
    Hjälp!

Fick reda på idag att min pappa vägde 5,3 kg när han föddes! Finns det då risk att jag får ett stort barn?
    Har ju legat på den övre kurvan hela tiden med SF-måttet och bebisen vägde lite mer än normalt på RUL.
    Brukar inte BM uppskatta en vikt dels genom SF-måttet men dels när hon känner på magen?
    Så jävla dumt att min kommun inte har TUL i vecka 32 som många andra har. Och min BM är ju så gammal och lyssnar inte ett dugg på vad jag säger. :(

Ska ju på UL på måndag för att se hur bebisen ligger, om den är stor - tror Ni att dom kan se det då även om dom "bara" ska kolla hur den ligger?
    Jag vägde nästan 5 själv när jag föddes men mina barn har vägt 3,8 och 3,5 ungefär. Med första barnet hade jag väääääldigt stort sf mått. Men det visade sig va mkt vatten.
    Älskade Philip 080716 och älskade Alice 101111(sarahsbaby.blogg.se)
  • popcornplaya

Skitkropp! Bim-1 idag och nu är det lite menskänningar. Fick även en blodstrimma i en flytning när jag var på toa förut. Aldrig fått så innan. Men mensen kommer väll imorgon. Toknegativt test också.

Så det blir att påbörja försök 15 sen då....... 

• popcornplaya
    Niicesara skrev 2012-10-18 17:47:39 följande:
    Varit hos BM idag och jag har fått äggvita i urinen.
    Typ 1 sa hon och blodtrycket låg på 145/85-90. Enligt BM ingen fara men jag har känt mig hängig denna veckan och är nu orolig.
    Bör jag vara orolig?
    Kan det bli värre om man går över tiden för länge? Har BF på lördag men är orolig att det ska bli värre om förlossningen inte sätter igång snart. :(
    Jag fick +2 äggvita i urinen och hade högre blodtryck än dig, både över och undertrycket men det gick bra. Jag tog det väldigt lugnt och då blev både blodtrycket och äggvitan bättre. Men skulle du få väldigt ont i huvudet eller andra symptom så tveka inte att åka in.
  • popcornplaya

Jaha nu var man fast i testandet igen, äl+5 och jag kunde inte hålla mig utan tog såklart ett test. Att det ska va så beroende att kissa i en burk ;)

• popcornplaya

Slemmis: jag förstår vad du menar :) med mitt andra barn tog jag bara ett test och då efter mensen va sen. Kände mig lite snuvad på testandet ;)

Nu däremot har det gått ett antal tester på dessa 15 månader.

Svar på tråden Svagt plus eller spökstreck - Tråden för oss som behöver hjälp att analysera svaga graviditetstester