Prematurbarn 2011
Albin kikade ut 20/8 i vecka 32+1.
46 cm & 2466 gram.
Akut kejsarsnitt & blev kvar 3 veckor på Neo.
När kikade ert barn ut? Storlek? Hur länge låg ni inne? Hur går allt nu?
Nyfiken!

Våran lilla kämpe, 1 dag gammal
Albin kikade ut 20/8 i vecka 32+1.
46 cm & 2466 gram.
Akut kejsarsnitt & blev kvar 3 veckor på Neo.
När kikade ert barn ut? Storlek? Hur länge låg ni inne? Hur går allt nu?
Nyfiken!

Hej jag Undrar om det går bra att joina här?
Bellas7: Självklart!
Nu är det ju inte jag som startat tråden men ju fler vi blir ju fler att fråga och dela med sig till. :)
Kul med fler i tråden! :)
Mammiztill2: vilken erfarenhet! Skönt att ni fått komma hem nu!
scorpio: Min etta ( v36) hade jättesvårt att hålla sig vaken länge nog för att äta när han var nyfödd, det var 1,5 timmes hård slit varje amning med bröst och koppning och sen 1,5 timmes paus dygnet runt i 5 dagar innan vi äntligen fick en sond. Det blev bättre sen men han hade en seg viktuppgång. Han åt inte särskilt länge varje amning heller och tvärvägrade att ta tutten om man erbjöd den oftare. Det var kämpigt i början innan jag beslutade mig för att sluta lyssna på bvc och istället låta honom styra det själv, för han var ju pigg och glad när han var vaken. När han var 3 månader tyckte jag att det var dags för mig att se över kosten, men det resulterade i att min mjölk sinade och jag slet sen i 1,5 månad med pumpning innan jag fick upp produktionen till en tillräcklig nivå. Jag gav honom inte ersättning utan vi började istället med gröt när han blev 4 månader. (Då hade han gått upp 30 g på en månad. BVC tyckte iofs inte att det var någon fara, men mitt mammahjärta ville ge honom mer.) Han slutade sen självmant att amma strax innan 1-årsdagen.
Min tvåa (v 34) har alltid varit matglad och han har ätit varannan timme nästan hela första året. Ja, förutom på nätterna. Han började sova hela nätter (12 timmar utan mat) vid 2,5 månad (1 mån korr). Nu är han nyss fyllda 1 år och får tutte innan han somnar för natten. Skulle kunna sluta amma men jag har svårt att lägga ner det, vill gärna att han ska välja bort tutten själv. Han har 12 tänder och även om han inte biter mig så känns tänderna när han äter så det är inte jätteskönt, men jag tycker trots allt att det är mysigt med amningen. Men man måste känna vad som är rätt för en själv. Båda mina har varit snabbätare och jag vette sjutton om jag hade ammat så länge om jag hade fått sitta i timtal åt gången. Jag har extremt stora bröst så jag kan inte amma som vanligt utan jag får ha dem liggande i knät och stödja med handleden och det skulle jag aldrig klarat av om de tagit lång tid på sig.
skulle ni vara intresserade av privat grupp?
När föddes era barn?
vecka?
Vikt?
jag håller mig på ett neutralt plan då här inne :) mest de ytliga.
Men de går de med!
Ja de var stora för sin tid dina barn
Jag ammar fortarande och mat tränar vår "lille" hoppas på att de snart ska gå bättre
Bjuder på någon bild nu när jag sitter vid datorn =)
13 jan... Första gången jag hade Enja i famnen! Jag var livrädd att dra ur nån av sladdarna och slangarna! =S

Så här älskar hon att sitta och titta nu! =) Bild från 10 mars.