Prematurbarn 2011
Albin kikade ut 20/8 i vecka 32+1.
46 cm & 2466 gram.
Akut kejsarsnitt & blev kvar 3 veckor på Neo.
När kikade ert barn ut? Storlek? Hur länge låg ni inne? Hur går allt nu?
Nyfiken!

Våran lilla kämpe, 1 dag gammal
Albin kikade ut 20/8 i vecka 32+1.
46 cm & 2466 gram.
Akut kejsarsnitt & blev kvar 3 veckor på Neo.
När kikade ert barn ut? Storlek? Hur länge låg ni inne? Hur går allt nu?
Nyfiken!

Enja har också navelbråck och de säger bara att det kommer att växa bort! Vet knappt vad ett bråck är ja, vi har inte fått nån info alls om det, bara att hon har ett sånt, typ..
Zandrha: de förvarnade oss innan op att det kunde komma tillbaka. Ovanligt men möjligt. Bukväggarna är så svaga så det ibland inte håller. Jag hoppas att de testar em annan variant denna gång!
Vi har inte heller fått så mycket info. Ska få kallelse till en överläkare som ska förklara mer.
Vi får hålla tummarna Wockatz!
Vår dotter var tyvärr förkyld så sambon fick va hemma med henne under mycket utsv neo tiden. Annars hade hon nog varit där mer.
Min första ( v 36) hade navelbrock, men det var inget jag tänkte på innan BVC sa något om det. Min syster har utåtstående navel så jag såg inget onormalt med det.
. Min lilla har vattenbrock, syns inte nu i normala fall, men om han är väldigt varm så ser man att pungen har mycket mera skinn än den borde ha.
Vi fick också erbjudande om att ställa in en spjälsäng på vårt rum, men vi valde att dela upp oss. Storebror var 16 månader och väldigt klåfingrig. Dessutom så var rummet så litet att jag inte ens förstår hur det skulle ha gått till rent praktiskt med 3 sängar. Han var glad varje dag när de kom och hälsade på, men så fort dörren till rummet stängdes så blev han jätteledsen och gnällig. Så för oss var det inget svårt val. När vi låg inne var det inga andra syskon heller som bodde på avdelningen, men några som kom och hälsade på.
Spökplumpen
Spjälsäng hade vi inte fått plats med heller, och en 16-månaders hade jag nog oxå valt att ha hemma. Tur för mig att det är långt mellan mina barn.
Hur upptäcker man vattenbråck? Vad innebär det? Ska det opereras?
Man ska ju undvika att träffa andra barn nu när det är rs säsong, iaf vi med prematura, men hur är det med andra smååå barn? Min kompis har en pojk på 1 år som inte går på dagis eller så. Är dom lika "farliga" att träffa som barn på dagis?
Kopierar in en fråga jag ställt i andra trådar och hoppas att ngn har ett bra svar!!:
Nu har Enja haft ett till anfall med skum i munnen och oregelbunden/ryckig andning! ;( jag vaknade att hennes grymtningar och antog att det var dags för mat, eftersom det gått 4 tim. Men hon andades knappt och hon var jätteslemmig i halsen. Hon skrek inte ens denna gången!! Hon spände hela kroppen o lutade huvudet bakåt... Sambon sög ur näsan och sen blev det bra ett tag, sen lika igen. Sög ur och nu har det varit bra i en timme. Men nu sitter jag här m henne på bröstet å vågar inte lägga ner henne... :/ De har gått sex timmar sen hon åt och hon bara sover..
Ingen annan som varit med om detta?? Vart ringer man för att fråga om detta imorgon? Detta var 3-4 anfallet på två v. Var in till BVC en gång och de hittade inget fel...