Prematurbarn 2011
Albin kikade ut 20/8 i vecka 32+1.
46 cm & 2466 gram.
Akut kejsarsnitt & blev kvar 3 veckor på Neo.
När kikade ert barn ut? Storlek? Hur länge låg ni inne? Hur går allt nu?
Nyfiken!

Våran lilla kämpe, 1 dag gammal
Albin kikade ut 20/8 i vecka 32+1.
46 cm & 2466 gram.
Akut kejsarsnitt & blev kvar 3 veckor på Neo.
När kikade ert barn ut? Storlek? Hur länge låg ni inne? Hur går allt nu?
Nyfiken!

Ok tack! :) då ska jag leta där!
Vi hade en psalm som hette det gåtfulla folket. Den var fin tyckte vi. Prästen var hur bra som helst han frågade oss veckor innan dopet när vi berättade om Williams tuffa start i livet om vi ville att han skulle ta med vår son i sina böner och självklart ville vi det. Alltid bra att ha en högre makt på sin sida utifall att....
Hallå där föräldrar till "äldre" barn!
När vi skrevs ut från sjukhuset och hade vårt sista Läkarsamtal sas det att vi skulle bli kallade till kontroll när Moa var 3 och 6 månader. Nu är hon fyra månader okorr och en månad korr. Och vi har inte hört ett ljud.
Är det den korrigerade åldern som gäller?
Vad görs på en sån kontroll?
Det är i den korrigerade åldern som man kallar :)
Mammiz: tackar för svar. Då behöver jag inte fundera mer. :)
Ja det funderade jag också på, eftersom Enja blir 3 mån snart och då ska på 3 månkollen på BVC. Men man blir kallad va? Eller måste man ringa o boka tid själv?
Man blir kallad antar jag. Men den kontrollen jag undrade över är en riskbarnskontroll som görs via neonatalen. Den görs vi tre och sex månaders ålder. Utöver det är det de vanliga kontrollerna på Bvc.
På onsdag ska vi till Bvc för att få de första vaccinationerna, så där verkar det vara okorr. ålder som gäller.
Ja jo jag menade också kollerna på neo, skrev lite otydligt bara! :) Hon ska på 3 mån koll på BVC när hon är 3 mån okorr. De på neo sa att vi skulle dit på koll vid 3 o 6 o 9 mån men sen har vi inte hört nåt mer...
Aha, sorry.
Jag och Bvc-sköterskan kom överens om att skippa första läkarkontrollen hos dom. Dels hade vi missat rätt tidpunkt och dels har vi ju ränt in och ut från sjukhus tills för två veckor sen. Hon är kollad om man säger så. Kommer inte ihåg när nästa på Bvc är. Räknar med att vi får tid vid ett ordinarie besök.
Jasså, får ni riskbarnskontroll vid 9 månader oxå? Det enda jag vet om i nuläget är vid tre och sex månader och så ska vi bli kallade till sjukgymnast så småningom. Visst ja, återbesök hos kirurgen som opererade bråcket oxå.