• elinhelena

Prematurbarn 2011

Albin kikade ut 20/8 i vecka 32+1. 
    46 cm & 2466 gram.
    Akut kejsarsnitt & blev kvar 3 veckor på Neo.

När kikade ert barn ut?  Storlek? Hur länge låg ni inne? Hur går allt nu?
    Nyfiken! 

Våran lilla kämpe, 1 dag gammal Hjärta
    ♥ Albin 110820 ♥ www.elinpantsar.blogg.se
  • Svar på tråden Prematurbarn 2011
  • Marmacita

till mig har de sagt mellan ett och två år bör de vara ikapp...sså olika då barn utvecklas olika helt enkelt även fast de fullgågna

• Jessica 006

Våran tjej kom den 23 september. I vecka 30+6. Vägde 1755. 41,5 cm lång :) åkte in i 30+2 med värkar och en liten blödning. Låg med dropp och tog tabletter till morgonen den 22. På kvällen satte det igång igen och var öppen 4 cm. Nu är hon 3 och en halv månad och väger 4400 gram. Hon har också börjat lyfta på huvudet lite. :)

• MissMarilyn

Nu ska vi äntligen snart ha dop för vår lilla tjej.
    Någon som vet någon fin dikt för en liten prematur?

• Opsis

Våran dotter bestämde sig för att komma till världen redan i vecka 34+0. Allt gick toppen och ut kom en frisk och stark liten tjej på 2045kg och 47cm. Hon behövde bara lite hjälp med maten (sond) efter fyra dagar på neo fick vi åka hem med hemsjukvård. I dag är hon hela nio månader och väger lite över tio kilo och är 70cm.

• NR3

Hej alla!
    Vi fick vår underbara lilla tjej på självaste julaftons morgon, gå jag blev plötsligt sämre i min havandeskapsförgiftning. I v 32+6, föddes hon med akutsnitt. Jag hann få kortisonsprutorna för lungmognad veckan innan, när vi började förstå att jag inte kommer gå längre.
    Flickan var tillväxthämmad, 1535g och 38.5cm vid födseln. Behövde cpap någon timme bara, solade en gång, sondmatades och fick sockerdropp första veckan.
    Hon låg 2 veckor på neo, varav 1 i familjerum. Sedan gick vi hem med hemsjukvård i 2 veckor.
    Helammas nu, och väger nu 2280g.
    Allt går bra, trots den hemska starten.

• Mammato2

Grattis Nalle

Vincent och Alexander 110828
  • Prins Williams Mamma
    NR3 skrev 2012-02-04 06:57:05 följande:
    Hej alla!
    Vi fick vår underbara lilla tjej på självaste julaftons morgon, gå jag blev plötsligt sämre i min havandeskapsförgiftning. I v 32+6, föddes hon med akutsnitt. Jag hann få kortisonsprutorna för lungmognad veckan innan, när vi började förstå att jag inte kommer gå längre.
    Flickan var tillväxthämmad, 1535g och 38.5cm vid födseln. Behövde cpap någon timme bara, solade en gång, sondmatades och fick sockerdropp första veckan.
    Hon låg 2 veckor på neo, varav 1 i familjerum. Sedan gick vi hem med hemsjukvård i 2 veckor.
    Helammas nu, och väger nu 2280g.
    Allt går bra, trots den hemska starten.
    Stort grattis!!!!
    Min älskade pojke William kom till världen 2011-04-28 14:57
Svar på tråden Prematurbarn 2011