• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • woo

Hej alla tjejer  Skrattande

Snart Lycklig jag är här och ser hur ni har det allihop men lite i kulisserna...

Kram på er  Solig

• finafina
    Lully Hill skrev 2012-02-04 21:46:56 följande:
    Jag med! Jag hade inga särskilda känningar och blev jätteförvånad när jag plussade så ta det lungt bara! Kramkram
    Prednisolon, hade det några biverklingar på dig? fick du det av din gyn och vad sa CFC om att du tog det preparatet? undrade även över 7 Keto, har du tagit det hela perioden, kunde du ta det undertiden som du spruta?

är det någon annan som har provat dessa preparat och också fått bra resultat.

Gick ju förut på akupunktur och fick örter som jag skulle ta, men inte gått tillbaka till det ännu....får se om jag tar en behandling innan jag sätter igång...

Nu väntar jag på mensen..... sedan kör vi igång inget tid att vänta....

Kram på er 
  • Lully Hill
    finafina skrev 2012-02-06 16:40:36 följande:
    Prednisolon, hade det några biverklingar på dig? fick du det av din gyn och vad sa CFC om att du tog det preparatet? undrade även över 7 Keto, har du tagit det hela perioden, kunde du ta det undertiden som du spruta?

är det någon annan som har provat dessa preparat och också fått bra resultat.

Gick ju förut på akupunktur och fick örter som jag skulle ta, men inte gått tillbaka till det ännu....får se om jag tar en behandling innan jag sätter igång...

Nu väntar jag på mensen..... sedan kör vi igång inget tid att vänta....

Kram på er 
    Jag mår såå bra av Prednisolonet!! Småkrämpor etc har försvunnit . Jag fick det utskrivet av en privatklinik men jag vet att CFC är positiva till Prednisolon och visste att jag åt det. De tycker man ska börja vid ET men det är inte rekommendationen från immunklinikerna. Då börjar du CD!. 
    CFC  kunde skriva ut recept och du kan använda deras recept i Sverige. Enda skilnaden är att högkostnadsskydet inte gäller men det kostar visst ca 100 kr burken så kostnaden är inte så stor. 

Jag åt 7 Keto en tid innan sprutstart och slutade vid sprutstart. Man ska nog vara restriktiv med preparat som är hormonliknande eller starkt hormonpåverkande när man går på IVF behandling. Det kan annars störa IVF-behandlingen. Jag tror Dr D antydde något liknande då vi diskuterade Fertile xx. Att det inte ska tas under IVF behandlingen utan en tid innan för att "boosta systemet".
    Varje litet steg är ett steg framåt
  • finafina
    Lully Hill skrev 2012-02-06 17:09:03 följande:
    Jag mår såå bra av Prednisolonet!! Småkrämpor etc har försvunnit . Jag fick det utskrivet av en privatklinik men jag vet att CFC är positiva till Prednisolon och visste att jag åt det. De tycker man ska börja vid ET men det är inte rekommendationen från immunklinikerna. Då börjar du CD!. 
    CFC  kunde skriva ut recept och du kan använda deras recept i Sverige. Enda skilnaden är att högkostnadsskydet inte gäller men det kostar visst ca 100 kr burken så kostnaden är inte så stor. 

Jag åt 7 Keto en tid innan sprutstart och slutade vid sprutstart. Man ska nog vara restriktiv med preparat som är hormonliknande eller starkt hormonpåverkande när man går på IVF behandling. Det kan annars störa IVF-behandlingen. Jag tror Dr D antydde något liknande då vi diskuterade Fertile xx. Att det inte ska tas under IVF behandlingen utan en tid innan för att "boosta systemet".
    Tack för tipset, då ska jag kolla prednisolonet med gyn och meddela CFC men måste fråga, ET=? CD=?

Kram 
  • finafina

tack, väntar fortfarande på mensen som bestämt sig för att sega...men har ändå mens känningar så den kommer det vet jag, tyvärr Men ska till gyn i morgon

kram

• Nefernefer
    Maryhe - tråkigt att de misshandlade din fina skörd lite, men roligt att det ändå går bra. :) Hoppas att det håller hela vägen nu.

Snart lycklig - Hoppas att allt går bra nu, och att ditt guldägg håller sig kvar. :)

woo - väntar på en positiv rapport från dig, om de nya möjligheterna för dig. :)

Och gläds som alltid med Lully Hill. :)

-

Jag mår dåligt av Prednisolon. Det speedar mig och förstör nattsömnen bl a. Jag åt faktiskt bara 1 tablett, för när jag mådde dåligt av den direkt så började jag fundera.

Min husläkare sa att jag måste sluta äta Prednisolon för att kunna mäta DHEA. DHEA är förstadiet till östrogen. Och jag äter Neovletta - ett p-piller - som nedreglering. Det kändes som att det kunde vara en giftig cocktail. Jag börjar äta Prednisolon igen när jag är färdig med Neovlettan.

Jag måste f ö äta Neovletta ytterligare en vecka. Uppskjutningen av min mens har med olika doktorers semestrar att göra. :'( Med två veckors uppskjutning blev det visst osäkert om jag kommer få mens som jag ska, så det känns lite surt igen. Men jag vet inte riktigt vad jag ska göra annars, för det är ju inte heller bra att äta p-piller längre, eftersom det till slut stör ägglossningen.

Mår inte bra av Neovlettan heller. Den ger mig ont i ländryggen, och jag har annars aldrig ont i ryggen. Men jag står ut med allt, bara det fungerar till slut. Och jag vet att stelheten och smärtan släppte direkt när jag gjorde den förra sjudagars pausen med Neovlettan. För att återkomma direkt när jag började på nästa karta...

Hoppas att det går bra den här gången. 
    Men ska jag säga, akta dig för eld och djupa vatten.
  • woo

Hej tjejer! Skrattande

Nefernefer Tack för din omtanke det värmer!! Hoppas så för dig ska du veta Drömmer

Snart Lycklig håller hela kroppen i kors för dig inför TD Hjärta

Maryhe hoppas kroppen lugnat ner sig lite {#emotions_dlg.flower}

Lully heja dig o BEBBE!!!!!!!

Kram på er allihop Solig

• Snart lycklig

Tack snälla söta rara tjejer! Dessvärre har jag tappat hoppet. I slutet av förra veckan och under helgen och även i början av denna var jag mkt hoppfull. Jag fick mer och mer känningar i livmodertrakten, dragningar och andra känningar som jag aldrig tidigare så ihållande känt av. Dt var ngt helt nytt. Jag hade också tyngdkänsla, tryckning ner mot blygdbenet och neråt, känningar i ljumskarna. Svårt att förklara. Absolut inte som vanligt mensont. Detta positiva har försvunnit och de vanliga mensvärkkänningarna dyker nu upp med jämna mellanrum. De är inte alls lika kraftiga ännu som när mensen sätter igång och den håller i sig bara korta stunder åt gången. Brösten ömmar fortfarande, men dt kan vara en biverkning av såväl Progynon som Lutinus. I helgen trodde jag nästan att jag var gravid, nu tror jag det inte! I övrigt inga andra symptom. Ångrar mig bittert att jag inte gjorde ett test i helgen. Det hade inte varit för tidigt, då jag fick tillbaka en blastocyst. Då hade jag i alla fall vetat om dt var positivt då, kanske ngt var på gång. Om det inte går vägen hade jag ändå velat veta om det möjligen blivit ett tidigt missfall. Nu får jag aldrig veta! Som jag sagt tidigare ska mensen inte komma förrän efter TD. Please, fortsätt ändå att hålla era tummar, tår och kroppar!

• Lully Hill
    Snart lycklig skrev 2012-02-09 13:05:46 följande:
    Tack snälla söta rara tjejer! Dessvärre har jag tappat hoppet. I slutet av förra veckan och under helgen och även i början av denna var jag mkt hoppfull. Jag fick mer och mer känningar i livmodertrakten, dragningar och andra känningar som jag aldrig tidigare så ihållande känt av. Dt var ngt helt nytt. Jag hade också tyngdkänsla, tryckning ner mot blygdbenet och neråt, känningar i ljumskarna. Svårt att förklara. Absolut inte som vanligt mensont. Detta positiva har försvunnit och de vanliga mensvärkkänningarna dyker nu upp med jämna mellanrum. De är inte alls lika kraftiga ännu som när mensen sätter igång och den håller i sig bara korta stunder åt gången. Brösten ömmar fortfarande, men dt kan vara en biverkning av såväl Progynon som Lutinus. I helgen trodde jag nästan att jag var gravid, nu tror jag det inte! I övrigt inga andra symptom. Ångrar mig bittert att jag inte gjorde ett test i helgen. Det hade inte varit för tidigt, då jag fick tillbaka en blastocyst. Då hade jag i alla fall vetat om dt var positivt då, kanske ngt var på gång. Om det inte går vägen hade jag ändå velat veta om det möjligen blivit ett tidigt missfall. Nu får jag aldrig veta! Som jag sagt tidigare ska mensen inte komma förrän efter TD. Please, fortsätt ändå att hålla era tummar, tår och kroppar! 58156;
    Jag håller tummarna! Jag tror inte att du ska förvänta dig så kraftiga känningar om du är gravid. Det är inte så stor skillnad faktisk och "vanliga" menskänningar kommer du att ha från och till, om du är gravid. Det är liksom ett bevis på att något "händer där nere"

Mina första tecken var förstoppning, ökad törst och upp och kissa på natten. Detta var även innan TD.
    Varje litet steg är ett steg framåt
Svar på tråden 45 år och planerar IVF