• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • woo

Tack för tummar för även om det är AA pärlor så har jag en kass livmoder. Maryhe hur mår du?

• Maryhe
    woo skrev 2012-02-14 18:15:23 följande:
    Tack för tummar för även om det är AA pärlor så har jag en kass livmoder. Maryhe hur mår du?
    Sådär...
    Minus på CB test och begravning idag. Kunde varit roligare.
    Men vi planerar redan frammåt. Har slängt alla tillskott utom Inofolic, Omega 3 och bidrottninggelé samt hämtat ut Clomid (Pergotime). Hoppas på FET i mars och nytt färsk i maj. Sambon tycker att vi ska höra oss för om insemination nu i februari och april. Hans simmare skulle nog inte klara utav att ta sig till rätt plats för egen maskin.

Håller tummarna fgör dig! Kram 
  • woo

Maryhe nej så ledsamt..... Hela situationen för er men ändå fint att ni redan planerar framåt! Ja jag tror oxå starkt på Inofolic o Plusen (men tack vare dig har jag kommit ner i kostnad på det) För själv började jag med DHEA i Maj och inofolic sedan Juni och är övertygad om att det är därför mina gamla ägg blivit så bra! Jätte kram till dig!

• Snart lycklig

Jag har precis beställt Inofolic. När jag läser era inlägg, känner jag mig så stressad för att jag inte ätit dt förut. Jag hinner ju inte äta dt så lång tid innan ev försök hos CFC (om dt nu blir ngt). Kan dt förbättra lite även om jag inte hinner äta dt så lång tid. Jag har hämtat mig lite, men måste tyvärr säga att jag mår mkt dåligt. Ledsen och mkt känns meningslöst. Jag kan inte hejda gråten emellanåt. Just nu bara gråter jag, tårarna bara rinner. Känner sådan panik för att åldern kan stoppa fler försök. Jag vill inte sluta nu. Jag känner inte att jag har mina nära när det gäller detta. Dt känns som alla undviker situationen, min tvillingsyster t ex säger bara, usch vad jobbigt och pratar sedan på om sina barn. Hon som alltid annars ringer ofta, håller sig nu på avstånd. Nu vill jag inte dra ner er andra med min negativitet, samtidigt vill jag bara vara ärlig. Maryhe, lider och känner med dig. Ni ser ändå ut att ha en bra plan. Ny plan ger nytt hopp!! Tack för fina ord de senaste dagarna. Alla härtanskramar till er alla.

• Maryhe

Jag tog Inofolic 1½ cykel innan första IVFen. Med bara Inofolic omega 3 och bidrottninggelé fick vi ett jättebra resultat.

• Lully Hill

Hej vänner,
    Läget är upp o ned! Bebbe mår bra ska jag säga först! Vi var på RUL i går o allt var bra!
    Men min man låg hemma i 39graders feber o kunde inte vara med. Själv ligger jag nu till sängs! Till råga på allt har pappsen blivit sämre. Jag var där i helgen och väntar tel från sjukhuset att jag måste åka till Gotland i morgon el fredag för planering för framtida vård!

Snart lycklig o Maryhe, jag är så ledsen!! Har ni tänkt på immunbehandling? Immunförsvsret är aggressivare på oss äldre säger doktorerna så håller på med det här!

Woo, grattis till ruvarstatus!! Tänk nu på frön som gror!! Jag håller alla tummar o tår!

Vinkar till er amdra! Har bara tillgång till mobilen så jag ska läsa tråden senare!

Kramar

• Snart lycklig

Lully, vad skönt att bebbe mår bra. Tråkigt med din pappa. Jag tänker jättemkt på dt här med immunbehandling, men jag vet inte hur jag ska få till dt. Är jättedålig på engelska och vet inte hur jag skulle fixa allt med t ex Aten innan dt är försent med försök hos CFC, fyller 46 i mitten av maj. Känner mig jättestressad för jag skulle såååå gärna kolla upp detta o få bästa förutsättningarna. Kan man inte i Sverige eller Danmark någonstans göra en mindre utredning? Om jag skulle vända mig t Aten, hur börjar jag, hur gör jag? (Jag kan inte lämna över detta till min man, så att han fixar det.) Jag vill jättegärna kolla upp detta.

• Lully Hill

Snart lycklig, börja med att maila till CFC och Athen. CFC gör behandling tills du fyller 46 år. Dr D i Athen är jätterar o trevlig! Om du skriver att du är dålig på engelska så tar han hänsyn till det jag lovar! Du får en lista m prover att ta i Sverige el så tar du alla prover i Athen. Du måste åka en gång dit för att ta USA prover. På telefon pratar du sen med honom. Han är mycket tillmötes gående men om du tycker det är svårt kanske du har en god vän som kan prata åt dig om du tycker tel är svårt? I Athen grejar du det jag lovar! Rita o peka funkar om du inte hittar ord! Du ska åka ned någon vecka innan IVF start och då får du även dropp plus droppåsar med hem!

• woo

Åh Lully vad underbart att BEBBE mår bra men vad ledesn jag blir att din pappa än en gång blivit dålig...

Snart lycklig skrev 2012-02-14 22:39:25 följande:
    Jag har precis beställt Inofolic. När jag läser era inlägg, känner jag mig så stressad för att jag inte ätit dt förut. Jag hinner ju inte äta dt så lång tid innan ev försök hos CFC (om dt nu blir ngt). Kan dt förbättra lite även om jag inte hinner äta dt så lång tid. Jag har hämtat mig lite, men måste tyvärr säga att jag mår mkt dåligt. Ledsen och mkt känns meningslöst. Jag kan inte hejda gråten emellanåt. Just nu bara gråter jag, tårarna bara rinner. Känner sådan panik för att åldern kan stoppa fler försök. Jag vill inte sluta nu. Jag känner inte att jag har mina nära när det gäller detta. Dt känns som alla undviker situationen, min tvillingsyster t ex säger bara, usch vad jobbigt och pratar sedan på om sina barn. Hon som alltid annars ringer ofta, håller sig nu på avstånd. Nu vill jag inte dra ner er andra med min negativitet, samtidigt vill jag bara vara ärlig. Maryhe, lider och känner med dig. Ni ser ändå ut att ha en bra plan. Ny plan ger nytt hopp!! Tack för fina ord de senaste dagarna. Alla härtanskramar till er alla.
    Snart Lycklig bli inte stressad jag tror inte det görså stor skillnad om du hinner ta det Inofolic Plus i 1,5 eller 6mån för min del blev det bara så för jag började inför vårt sista försök här hemma och bara på den korta tid ca 1,5mån fick vi 2 super 2 dagars 4 celliga helt utan fragentering men dom ville inte flytta in det är ju trångbott i min livmoder som i City kärnan Flört (pga myomen) får bara hoppas att dessa 2 gillar Compact living....

Jag tror mycket på det som Lully säjer ang detta med ett aggresivt immunförsvar.
    Jag har inför denna gång tagit Medrol för att både sänka mitt immunförsvar men oxå förbättra kvaliteten på äggen (har fått mycket bra info om detta) av flera kunniga duktiga båda här inne samt utanför.

Jag hoppas så för dig Snart Lycklig bara det att du slipper (vår gamla klinik) och får en nystart kan lätta i själen och att du gör en to do lista som ex Lullys förslag hur du börjar kan kanske få dig att känna mer ro?.
    För jag menar om ni ringer och pratar med dom om att ta ex 3-pack på CFC och hinner ni ju börja innan du fyller år med första försöket.

Jag har mailat ringt CFC nästan dagligen(känns det som) med dom mest konstiga frågor innan och o under starten och dom har vart jätte gulliga att svara på allat jag kommit att fråga om och du ang språk så kan jag säja att jag fattar knappt Danska men jag har resonerat hellre få svar oavsätt goda eller dåliga men då vet men!
    Höll ex på att bli jätte missförstånd om 3-pack att vi inte skulle få göra det men det löste sig,bara en sån sak har gjort att jag känner mig lugn i själen för funkar det inte har vi 2 försök kvar.

Kram på er alla {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden 45 år och planerar IVF