• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Snart lycklig

Finafina, jag tycker dina symptom låter bra. Om du inte heller börjat blöda? Men som du vet behöver dt inte vara kört även om dt börjar komma lite blödningar. Jag frågade min svenske läkare nu i veckan om Trombyl. han sa att jag kunde börja några dagar (3) innan ET (eller var det ÄP), nu blir jag osäker. Om allt går bra kommer jag nog börja dagen inna ÄP. Kanske inte så bra att börja så långt innan ÄP, då dt är blodförtunnande, om dt ev skulle bli några komplikationer. Kommer stämma av med dr igen vid första VUL. Lycka till nu i veckan! Kram.

• Nefernefer
    myran6801 skrev 2012-03-04 11:54:59 följande:

Nerferner, du undrade vad kostanden blir för ÄD och det varierar ju för olika kliniker men IVI i Barcelona tar 8700 Euro.

Nej, det var inte jag som frågade, men jag hoppas att den som frågade hittar svaret och blir glad. Jag håller f n bara tummarna för din crash-IVF. :) Angående donatorer får jag igen rekommendera baltstaterna, som både är en liten aning billigare och har gott om nordiskt ljusa donatorer.

Maryhe: Infolic låter som ett underverk. Tack för tips. Ska fundera över om det är något för mig. Har köpt DHEA, som jag inte ätit ännu, och som också låter som ett underverk.

Snart lycklig: Ja, det är imorgon jag ska få veta om och hur jag reagerat på min höga Menopur-dos. Jag är rejält nervös, eftersom det gick så illa senast.

finafina: Det behöver som sagt var inte vara mens. Hoppas för din skull. :)

Men ska jag säga, akta dig för eld och djupa vatten.
  • Maryhe

Jag har börjat med proggisar vid ÄP. På pappret från kliniken står att  man ska ta 3 gågner om dagen klockan 07,15 och 11. Om jag gör ÄP klockan 10 så ska jag börja ta proggisar klockan 15 samma dag.
    Även på dagen för ET ska jag följa dessa tider oavsett vilken tid jag gör ET. Vid ET torkar dom bara bort progesteronet innan insättning.
    Vid FET ska jag börja med proggisar 1½ dag efter ägglossningsspruta eller vid ÄL.

• myran6801

Ang proggisar så har jag vid alla mina ivf börjat efter ET efter rek fr Sophiahemmet o CvL. Därmed inte sagt att det är det perfekta.....

• Nefernefer
    myran6801 skrev 2012-03-05 07:56:17 följande:
    Ang proggisar så har jag vid alla mina ivf börjat efter ET efter rek fr Sophiahemmet o CvL. Därmed inte sagt att det är det perfekta.....
    Hej Myran, såg du mitt donatorstips till dig?

Angående mig själv så är det mörker. Ett stort ägg, och ingen övrig aktivitet. Svenska gynekologen föreslår att det är en dålig cykel och är beredd att hjälpa mig fler gånger. Väntar på svar från Estland.

Väldigt ledsen.
    Men ska jag säga, akta dig för eld och djupa vatten.
  • Snart lycklig

Nefernefer, såå tråkigt. Beklagar verkligen. Kanske kan den långa metoden vara till hjälp. Blir lite fler ägg då, tror jag. Vet dock ej vilken metod som är allra bäst för kvalitet osv. Ibland tror jag dt bara handlar om tur. Varma-tänker-på-dig-kramar!

• woo

Nefernefer fy vad ledsamt att höra... Rynkar på näsan Stor kram till dig

• woo
    linköping68 skrev 2012-03-04 20:57:23 följande:
    Nä, det blir inget ÄP, vi avbröt allt efter VUL på onsdagen förra veckan. 2 blåsor var 26 mmoch en hade tömt sig och 1 blåsa som var 15 så den hann inte med. Så det blev misslyckande denna gång med. Hade ÄL enligt stickor jag kollade med hemma, men tror inte på att ev ägg var bra då blåsna var så jättestor. 
    Nä Linköping vilket j--la skit.......
Svar på tråden 45 år och planerar IVF