• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • myran6801

Lully, jag har dig som min idol så jag hoppas jag får lika fint resultat som du. Det som gör mig orolig är dock de två då blåsorna varit tomma. Kram

• Snart lycklig

Ja, Lully du är min idol också. Du ger mig hopp. Jag har svårt att hålla hoppet uppe i övrigt. Oddsen är ju på min sida!!!!!! Idag känner jag bara ledsen. Men som vår gyn sa, var inte pessimistisk nu, om försöket lyckas så är dt trevligt, misslyckas dt så är dt inte lika trevligt, men vi har då i alla fall försökt...... Hoppas du mår någorlunda efter allt som hänt och att lille bebben mår bra. Du genomgår en tuff period nu. Hoppas ändå du kan glädjas åt dt positiva som väntar. Du har väl nästan gått halva tiden nu? Kram på dig!

• Snart lycklig

Finafina, exakt så svarade FC när jag frågade om bakteriell vaginos, "luktar dt inte fisk, så är allt bra". Hoppas den värsta värken nu släppt. Kram.

• Maryhe

Jag hade bakteriell vaginos utan fisklukt eller flytningar... Konstaterades med odling.

När jag tog ÄL sprutan hade jag flera blåsor på 20 mm vid båda IVFerna.

• Snart lycklig

Maryhe, hoppas du mår bra o att inte jobbet tärt f mkt på kroppen o orken. Hur har dt gått med hemmaförsöken? Vill inte stressa dig med frågan, utan bara för att jag bryr mig. Kram.

• Maryhe
    Snart lycklig skrev 2012-03-08 22:01:19 följande:
    Maryhe, hoppas du mår bra o att inte jobbet tärt f mkt på kroppen o orken. Hur har dt gått med hemmaförsöken? Vill inte stressa dig med frågan, utan bara för att jag bryr mig. Kram.
    Ägarinnan lämnar mig själv stora delar av tiden, kommer just för stägningen nu. När hon inte hänger över axeln så går allt jättebra och jag spänner mig inte. Känner mig mer avslappad och kan skoja med kunderna. Det är den ständiga putsningen som är jobbig. Sen sitter jag ju framför datorn och pluggar när jag inte jobbar. Förutom HSA så läser jag även c#.net och det innebär såklart timmar av programmering = sliter på axlar och nacke.

Har BIM på onsdag så då får vi se hur det gick med hemmaförsöket! Sambon hade ju influensa när jag hade ÄL. Stackars kraken fick ju verkligen offra sig, vi lyckades inte pricka in ÄL men väl dagen före och efter.Funderar på att testa på lördag morgon med ett testa tidigt test i och med att jag ska på zonterapi med "fertilitetsbehandling" på lördag efter jobbet. Har dock noll känningar.
  • Snart lycklig

Jag har BIM mån-ons ngn gång. Har inte orkat el velat räkna ut exakt, då jag ännu inte vill fundera på dagar och VUL och veckodagar, stängt gyn etc. Får ta dt när kommer. Hade lite senare äl denna gång, men lutealfasen el vad dt nu heter brukar ju vara lika lång, så dt är den jag går på, annars borde BIM vara i helgen. Vi får se, hoppas bara dt inte blir ngt krångel, då ingen tid får spillas.

• Maryhe
    Snart lycklig skrev 2012-03-08 22:45:36 följande:
    Jag har BIM mån-ons ngn gång. Har inte orkat el velat räkna ut exakt, då jag ännu inte vill fundera på dagar och VUL och veckodagar, stängt gyn etc. Får ta dt när kommer. Hade lite senare äl denna gång, men lutealfasen el vad dt nu heter brukar ju vara lika lång, så dt är den jag går på, annars borde BIM vara i helgen. Vi får se, hoppas bara dt inte blir ngt krångel, då ingen tid får spillas.
    Ska ni köra IVF på mensen som kommer nu? Har du samma samarbetsgyn som de andra tjejerna?

Efter att jag började med inofolic så har jag  28 dagars cykler och ÄL på CD14 när jag inte gör IVF. Blev uppskuten 5 dagar under frysförsöket när jag fick Progynon. Denna cykel tog jag Clomid och hade ÄL på CD 12 (Man får ofta ÄL på CD 11 eller 12 med Clomid). Har köpt en monitor för att kolla ÄL så att vi kan maxa hemma.
    Kommer mensen så blir det föberedelse för FET. VUL på CD 7 eller 8. 
Svar på tråden 45 år och planerar IVF