• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Snart lycklig

Myran, förlåt såg nu att du redan svarat. Ska du nu alltså börja med O på sprutdag 3 eller 4? Känns verkligen som jag måste kolla upp detta.

• myran6801

Snart lycklig, nej nej inte Orgalutran förrän sprutdag 6 är ordinationen jag fått fr Svend. När jag gick på CvL var det likadant. Man ska ta den på kvällen står det i mina papper fr CvL och det får inte gå mer än 24 h mellan injektionerna. Så man kan ta både den och gonal f samtidigt.

• woo

Snart L på sprutdag 5 och jag började på mensdag 2 med Menopur. Jag skulle även ta Ägglossnings sprutan på dag 10 på kvällen. Tyckte det kändes konstigt eftersom jag sprutar både M o O på morron. Men eftersom jag var på VUL samma dag så får jag anta att det var som det skulle.... Fast det kändes lite konstigt att göra så =\ När är det du ska sätta igång?

• myran6801

På CFCs hemsida står det att man ska ta O på sprutdag 6 alt när äggblåsorna är 14mm. På CvL sa man sprutdag 5 och på CFC säger man sprutdag 6. Tror inte det spelar så jätte stor roll faktiskt. Men om du är osäker så gå på ett vul dag 5 så ser ju doktorn hur stora de är och sedan ringer du CFC och kollar om du ska börja med O den dagen eller dagen efter. När startar du Snart lycklig?

• finafina

jaha nu är det officiellt som jag trodde    Minus Gråter... Tog test i morse och det stod, ej gravid...

Två dagar av att äta , dricka vad jag vill (kaffe)  och tycka lite synd om mig själv... sedan är det tillbaks till plan (som behöver utformas men är på g...) men nummer ett på planen är  - behöver gå ner i vikt inför nästa försök...CFC tycker jag ska gå ner 5-8 kg till nästa gång, det kommer öka mina chanser...så nu har jag fått det svart på vitt. Har själv känt mig väldigt stor sista månaderna, tror det är jätte bra att gå ner i vikt det jag har gått upp...dessutom har kortisonet gjort att min vikt har börjat smyga sig upp än mer...ska bli skönt att sluta med kortisonet.  Kanske bra att ha 8 veckor paus och försöka få ordning på allt...akupunktur eller zonterapi? Blir morgon promenad till jobbet i dag också.

Hoppas allt bra med er tjejer, håller tummarna för er som är på g nu {#emotions_dlg.flower}

Kram på er 

• Maryhe

finafina: skickar tröstkramar.
    Ska strax åka o hämta ut grejerna då de kommer in till apoteket  runt klockan 10. 

• Maryhe

Jag tog alltså cetrotide/orgalutran på Sprutdag 6 båda gångerna. På första mötet jag var på inför IVFen sa de att man tar den första på sprutdag 5 eller 6 beroende på hur snabbt folliklarna växer. Sen en spruta var 24:e timme.
    Vilken tid man sedan tar Ovitrellen på beror  på vilken tid man har äggplock. Den ska tas 36 timmar innan. 

Svar på tråden 45 år och planerar IVF