• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • woo

Myran vad härligt att alla 3 håller jämn stl!! Kalimero kul att se dig :) och vad kul om det funkar att klämma in ett försök vid Påsk om det går,

• Snart lycklig

Myran, dt är som de andra sagt, jättebra att de håller jämna steg. Dt kan som sagt dyka upp några fler längs vägen. Kram.

• Maryhe
    callimero skrev 2012-03-08 11:11:53 följande:
    Ja om mensen kommer som den ska nästa gång så borde jag kunna göra ett försök under påsk. Men det är på håret för jag har en Kina-resa inplanerad precis därpå. Har kollat med CFC att de har öppet, måste hitta en gyn som har det också bara. Ständgt detta pusslande.

När har du nästa VUL? Går du hos "vår" gamla gyn?

Kram på dig!
    Vad roligt Calimero! Ska hålla tummarna att mensen kommer som den ska så att du kan klämma ett försök! Kram
  • Snart lycklig

Calimero, skönt att du äntligen får ihop en tid för försök. Dt passar ju bra att värpa lite under påsken! 

• Nefernefer
    myran6801 skrev 2012-03-08 09:53:22 följande:
    Jätte bra är väl att ta i kanske Vi får hoppas de innehåller några ägg. Har vid två tillfällen varit med om att alla blåsor utom en var tomma. Går tyvärr inte att se innan.
    När jag gratulerade så tänkte jag mig dem naturligtvis som tre fina ägg, och de växer ju jämnt, och crash IVF verkar ju väldigt bra för äggkvalitén. :)
    Men ska jag säga, akta dig för eld och djupa vatten.
  • finafina

Hej alla söta, hoppas ni mår bra- ok?

Själv känner jag mig ganska skruttig... sitter på jobbet och fryser, har filt och extra tröja på mig och ONT i magen mycket mer än vad jag har haft sista halvåret vid mens

Känner mig helt slut, funderar på att gå hem och lägga mig och tycka lite synd om mig själv...

Jag skulle vilja ta lite prover inför nästa försök, antar att det skulle vara bra med sköldköttel prov samt bakteriell vaginos  provet..men tycker gyn Dr svanborg är lite knepig.... hon sa till mig sist om jag inte luktar fisk så är det inte något... jaha...?

Så trött skulle vara så skönt att ha en bra läkare att hålla i handen...suck får gå hem och sätta mig och gråta en skvätt Gråter

har bokat in zonterapi i helgen... något bra i varje fall... {#emotions_dlg.flower}

• Lully Hill
    myran6801 skrev 2012-03-08 08:33:14 följande:
    Första vul avklarat, sprutdag 4, och Gyn såg 3 blåsor runt 10. Man kan ju inte direkt kalla sig för en värphöna Ska ringa Cfc och se vad de säger vidare.
    Myran, jag hade också bara tre stycken. Bra att de är jämnstora! Håller tumamrna!
    kram
    Varje litet steg är ett steg framåt
  • woo
    myran6801 skrev 2012-03-08 08:33:14 följande:
    Första vul avklarat, sprutdag 4, och Gyn såg 3 blåsor runt 10. Man kan ju inte direkt kalla sig för en värphöna Ska ringa Cfc och se vad de säger vidare.
    Myran tänkte bara på en sak om blåsorna är 10 idag och man brukar ju räkna med att dom växer ca 2mm /dygn så kanske du skulle bara kolla en extra gång med CFC när dom tycker du ska göra ÄP?.
    Tänkte bara att dom då är 20mm på Tisdagen VUL och sen 36h till på det?
    Nu vet jag ju inte om jag tänker helt galet och vill inte skrämma upp dig och Chrash vet jag absolut inte hur det funkar.
    Förlåt om jag trampar i klavert och gör dig orolig helt i onödan eftersom jag inte vet hur just Chrash gör med blåsorna.

Men det är bara av omtanke Solig
  • myran6801

Callimero, nästa VUL blir i början på nästa vecka. Går ej hos "vår" Gyn, men han bör väl vara tillbaka nu. Kram

• myran6801

Woo, tack för din omtanke ang storleken på blåsorna. Tanken slog mig oxå så min tanke är nog att göra VUL redan på måndag för säkerhets skull. Kram

Svar på tråden 45 år och planerar IVF