• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • finafina

Hej alla kämpande tjejer Hoppas dagen kommer bli bra för er alla {#emotions_dlg.flower}

Har tagit en jätte skön powerwalk och det känns verkligen skönt.
    Det ska bli min nya rutin varje morgon powerwalk i 45 min

Prata med CFC och Svend precis, för att fråga vad han tycker om mina ägg, typ är dom tillräckligt bra för att fortsätta med???
    och det var dom tydligen enligt honom så det var ju skönt. Men får inte någon konkret...typ dom är i tabellen bla bla... utan bara dom är jätte bra och du ska inte oroa dig och du ska bara gå ner i vikt...Han tycker för min del att jag inte ska ta så mycket kosttillskott.... och jag ska köra med samma kortison mängd nästa gång och samma med Gonal f,  MEN ska verkligen gå NER i VIKT  inför nästa försök, så det är nu min enda plan... Men måste gå ner på ett hälsosamt sätt så i dag blir det invägning på viktväktarna  hjälp Skäms... Nu är ju målet en baby och inte en snygg klänning så den målbilden borde ju hjälpa hahaha SoligBaby

Håller tummarna för dig Maryhe att det går bra med hemma försöketHjärta

Snart lycklig och Myran hur går det??? Tänker på er Hjärta

Fortfarande mens värk, men inte jätte mycket men mer än det borde vara... i morgon första zonterapin inbokad, ska bli spännande

Kram på er alla

• myran6801

Finfina, jag tycker det låter jätte positivt att Svend säger att du har fina ägg. Skönt också att du har en plan för att gå ner i vikt. Det är ju ett bra mål med det hela också, bebis...!!!!

Ego, det rullar på och jag tar mina sprutor på kvällarna. Tyvärr inte många blåsor på G men å andra sidan så får vi hoppas på kvalitet. Även om jag har mina farhågor eftersom jag redan från det vi började med IVF för tre år sedan hat kassa ägg. Vill ju så gärna hoppas det skall bli en bebbe, men det verkar svårt.

• finafina
    myran6801 skrev 2012-03-09 10:17:59 följande:
    Finfina, jag tycker det låter jätte positivt att Svend säger att du har fina ägg. Skönt också att du har en plan för att gå ner i vikt. Det är ju ett bra mål med det hela också, bebis...!!!!

Ego, det rullar på och jag tar mina sprutor på kvällarna. Tyvärr inte många blåsor på G men å andra sidan så får vi hoppas på kvalitet. Även om jag har mina farhågor eftersom jag redan från det vi började med IVF för tre år sedan hat kassa ägg. Vill ju så gärna hoppas det skall bli en bebbe, men det verkar svårt.
    Håller tummarna för dig / er Hjärta det behövs ju bara ETT guld ägg så blir det en Baby

Kram
  • woo

Ni är mina Idoler allihopa! Skrattande

Myran håller tummarna att det finns fina ägg.

Maryhe tänk om memmamyset trots sjuk man visar sig gjort nåt nästa v!

Finafina You gooo girl!!!! Super bra jobbat att knallat 45min!
    Det är ju den där förbannade trösklen som är så jobbig att komma över från att det tar emot tills att gud va skönt att träna,hoppas invägningen gick bra?

Till er alla en jäte skön helg! Solig

Kram

• finafina

Haha tack Woo jepp invägning avklarad och det är några mer kg att bli av med än 8 om man säger så haha tänker att det kanske har varit lite löjligt å nojat för en kaffe eller inte när man har så många extra kg och för högt Bmi... Får börja med att bli av med dom...

Sååå skönt med morgon promenad. Ska försöka signa upp på ett Gym oxå - har kort på ett som är urtrist och inga klasser ska se om jag lyckas krångla mig ur det och kan börja där dom har lite mer att välja på...

Fråga tycker ni att ni brukar blöda mer efter en ivf? Mer ont i magen? Hormonerna hoppar åker bergådalbana just nu å jädrar vad mens värk... Konstigt.
    Men men nu jävlar ska det bli ordning på torpet kram

• woo
    finafina skrev 2012-03-09 15:10:42 följande:
    Haha tack Woo jepp invägning avklarad och det är några mer kg att bli av med än 8 om man säger så haha tänker att det kanske har varit lite löjligt å nojat för en kaffe eller inte när man har så många extra kg och för högt Bmi... Får börja med att bli av med dom...

Sååå skönt med morgon promenad. Ska försöka signa upp på ett Gym oxå - har kort på ett som är urtrist och inga klasser ska se om jag lyckas krångla mig ur det och kan börja där dom har lite mer att välja på...

Fråga tycker ni att ni brukar blöda mer efter en ivf? Mer ont i magen? Hormonerna hoppar åker bergådalbana just nu å jädrar vad mens värk... Konstigt.
    Men men nu jävlar ska det bli ordning på torpet kram
    Min mens är verkligen konstig kan jag säja har nu haft nån forma blödning sedan 22/3 i olika färg och former Obestämd
    Först idag som det är pytte pytte lite!!!

Jag ska pipa iväg och träna nu man måste börja nånstans och vi får ha små delmål Finafina och inte stirra oss blinda på tvåsiffriga kg som vi gjäärna vill bli av med.... Skrattande
    Sen blir det god mat och nåt glas vin!
  • Lully Hill
    Snart lycklig skrev 2012-03-08 21:33:38 följande:
    Ja, Lully du är min idol också. Du ger mig hopp. Jag har svårt att hålla hoppet uppe i övrigt. Oddsen är ju på min sida!!!!!! Idag känner jag bara ledsen. Men som vår gyn sa, var inte pessimistisk nu, om försöket lyckas så är dt trevligt, misslyckas dt så är dt inte lika trevligt, men vi har då i alla fall försökt...... Hoppas du mår någorlunda efter allt som hänt och att lille bebben mår bra. Du genomgår en tuff period nu. Hoppas ändå du kan glädjas åt dt positiva som väntar. Du har väl nästan gått halva tiden nu? Kram på dig!
    Hej alla! 
    Jag börjar känna mig ganska ok nu men visst kommer det en saknad över en ibland. Saknar båda mamma o pappa. Hade varit roligt om de fick bli mormor o morfar och vara med då vår lilla familj firar födelsedagar, dop etc.
    Jag tror att bebbe ändå gör så att allt känns lättare än om han inte hade funnits! Jag blir helt varm o lycklig då jag känner hans buffar i magen. Jag är så kär så kär i honom. 
    Tänk att man fick bli ido! ! Om än anonymt och i cyberrymden men ändå! Nä skämt o sido! Kära snart lycklig o Myran jag har verkligen inte kämpat mer än någon annan eller gjort mer än er andra! Alla är vi hjältinnor och besitter enorm vilja och uthållighet! Alla är vi olika och har våra motgångar. Alla ramlar vi i hop och tycker livet är orättvist ibland. Det måste man, men man måste resa sig igen.  För vad är alternativet?. 
    Kram
    Varje litet steg är ett steg framåt
  • myran6801

Lully, vilka fina ord och så klokt! Måste bli en bra dag idag med de fina orden på vägen. Förstår din sorg över dina föräldrar. Jag står mina väldigt nära o ibland slår det mig att de har blivit så gamla. Jag vet oxå att de sörjer att de inte fått några barnbarn. Särskilt pappsen är så barnkär.
    Kram fina du, ha en bra lördag!

Svar på tråden 45 år och planerar IVF