• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • finafina

Tack Maryhe hoppas dom kommer snabbt så jag kan börja bättra på mitt ägg kvalité

• woo
    finafina skrev 2012-03-07 08:23:27 följande:
    jaha nu är det officiellt som jag trodde    Minus Gråter... Tog test i morse och det stod, ej gravid...

Två dagar av att äta , dricka vad jag vill (kaffe)  och tycka lite synd om mig själv... sedan är det tillbaks till plan (som behöver utformas men är på g...) men nummer ett på planen är  - behöver gå ner i vikt inför nästa försök...CFC tycker jag ska gå ner 5-8 kg till nästa gång, det kommer öka mina chanser...så nu har jag fått det svart på vitt. Har själv känt mig väldigt stor sista månaderna, tror det är jätte bra att gå ner i vikt det jag har gått upp...dessutom har kortisonet gjort att min vikt har börjat smyga sig upp än mer...ska bli skönt att sluta med kortisonet.  Kanske bra att ha 8 veckor paus och försöka få ordning på allt...akupunktur eller zonterapi? Blir morgon promenad till jobbet i dag också.

Hoppas allt bra med er tjejer, håller tummarna för er som är på g nu {#emotions_dlg.flower}

Kram på er 
    JÄTTE KRAM TILL DIG VÄNNEN!!!! Hjärta 
  • woo

Just varit på zonterapi och även fått nålar i örat som innan jag gock byttes ut mot mininålarna med plåster.
    Powerwalkat imorse Finafina jag har oxå många många kg att gå ner men glad om jag kan kapa 4 tills nästa behandling.
    Vi får stötta varann att gå ner Flört men tycker att du gör helt rätt som unnar dig lite gott att både äta och dricka just nu.

Maryhe du är ju en hejare på LCHF nu ju hur går det för dig har du märkt mycket skillnad förutom att du kan gå på toa som vanliga människor och (björna) Skrattande

• Snart lycklig

Oh Finafina, tröstekramar fr mig. Gör verkligen precis vad du vill och ät vad du vill några dagar. Det är du förtjänt av! Jag har också några kilon jag vill bli av med. Vi får som Woo säger, stötta varandra i det också. Jag försöker också hålla mig till LCHF. Gav direkt resultat när jag började, men sedan har jag gått upp igen. Fortsätter försöka ändå. Kortisonet och en lite deppig period tror jag påverkar. Jag är dock ganska lång, då jag måste ju väga lite mer  Skämt åsido, jag trivs inte alls nu. Jätteglad om jag sakta kunde gå ner lite, alla fram är bra.

• Snart lycklig

....alla gram är bra....skulle dt stå. Maryhe, du är fantastisk på att beskriva hur allt ligger till. Tack ni andra som också engagerat i sprutor och dagar. Tack! Min start bör bli i nästa vecka om allt går som dt ska.

• Snart lycklig

Woo, har också varit på zonterapi ikväll. Har också tejp på/i ena örat. Funderar ändå på att besöka en akupunktör några gånger. Pratade m en som har praktik inte så långt från där jag bor. Hon sa direkt, när jag beskrev att jag alltid blivit ordinerad dt långa protokollet, ooohh dt ska man ju inte göra på äldre. Suck. Vad grundar min förra klinik valet på? Varför vände vi oss inte till Danmark direkt!? Vi valde närheten. Hon ville också gå igenom min journal. Kändes seriöst, i alla fall på telefon. Första besök nästa vecka. Orkar inte gå 7 dgr i sträck à flera timmar varje gång hos min förra, dock vida kända akupunktör. Kram alla tjejer.

• woo

Snart Lycklig håller med! Varför sätta oss liiite äldre i klimakteriet känns inte som att vi behöver nerreglaras precis. Vi har oxå haft matbords konferens om att vi skulle valt CFC direkt då hade msn haft några 3-pack till om msn jämför vad vi redan lagt. Men jag har bestämt mig för att INTE blicka bakåt nu är det framåt dom gäller! Hade teletid med Svend vid 17.20 som jag glömde bort så han ringde upp mig. Gick igenom lite för nästa försök och upplägg fick återigen höra att våra embrion verkligen var bra (så bra som det går att bedömna med spindeln) När är det du börjar?

• Maryhe
    woo skrev 2012-03-07 14:59:38 följande:

Just varit på zonterapi och även fått nålar i örat som innan jag gock byttes ut mot mininålarna med plåster.
    Powerwalkat imorse Finafina jag har oxå många många kg att gå ner men glad om jag kan kapa 4 tills nästa behandling.
    Vi får stötta varann att gå ner Flört men tycker att du gör helt rätt som unnar dig lite gott att både äta och dricka just nu.

Maryhe du är ju en hejare på LCHF nu ju hur går det för dig har du märkt mycket skillnad förutom att du kan gå på toa som vanliga människor och (björna) Skrattande

Jo jag har märkt stor skillnad med LCHF. Jag är piggare, har fått jättebra hy trots kortison som annars ger mig plitor.
    Magen funkar bättre än förr, men tror att kortisonet stoppar upp lite. Dock lyckas jag få till det nu varannan eller var tredje dag. Inte som förr en gång i veckan. 

Är svullen på magen och det är typskt för kortison som ger fettinlagring på mage och rygg. Övriga kroppen har blivit smalare. Men skitsamma, ger medrol skulden. Sambon blir bara smalare och smalare med LCHF  Glad . kanske är det bra även för simmarna.
Svar på tråden 45 år och planerar IVF