• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • finafina

På väg till min första zonterapi/ akupunktur känner mig allt annat än uppåt men håller med lully finns inte något annat alternativ än att resa sig borsta av dammet och fortsätta. Min pappa gick bort för 4 år sedan och man saknar men så underbart att du har den lille i magen... Hoppas önskar så att jag också kommer komma dit snart
    Kram på er alla ha en skön lördag

• callimero

Hoppas äggen frodas därinne nu myran. Du får se till att sambon pysslar om dig och ha en riktigt skön helg.

Här är en till som borde gå ner i vikt, både hormoner och tröstätande har satt sina spår de här tunga åren. Kanske blir lite lättare nu när våren kommer smygande och man blir mer aktiv.

Hoppas det känns bra på zonterapin och alkupunkturen idag finafina.

Försöker föreställa mig hur det skulle kännas att bli av med någon av mina föräldrar, vill inte riktigt inse att de börjar bli gamla. Förstår det känns så sorgligt att din pappa aldrig får se sitt barnbarn Lully. Men det låter både tröstande och värmande med de små buffarna från bebis i magen. Så fantastiskt.

Man vet aldrig Maryhe, så länge man "får till det" så finns ju chansen även om den är liten.

Har funderat på detta med alla kosttillskott jag petar i mig. Svårt att veta om det blir för mycket. Nu har jag lagt till Membrasin också då det är så oerhört torr luft på kontoret. Är helt illröd i ögonen och torr och irriterad i näsan, slemhinnorna känns som skör papp och det kan inte vara bra tänker jag.

• finafina

Tagit lång promenad med mannen efter min första zonterapi.
    Den var jätte bra. Hon tryckte på massor med punkter och jag har typ ont överallt... Hon sa att min kropp inte mår så bra och skulle vilja jobba med mig minst 3 månader innan jag gör nästa ivf. Om hon hade fått välja skulle jag vänta 6 månader för att få kroppen i balans...

det gjorde ont som fasen på bl.a. Sköldkötteln, magen- tjocktarmen, livmodern levern äggstockarna och nacken... Otroligt spännande tycker jag att man genom att trycka på punkter kan hjälpa kroppen att läka. Jag tror på det här. Hon rekommenderar att jag gör en tarmutrensning och lever utrensning... och tycker också att det är bra att gå ner i vikt.

Hon sa att det kanske är så att min kropp inte mår så bra av gluten och kanske även mjölk produkter. Men jag orkar inte ta bort det också just nu. I morgon blir det sockerfritt och viktväktarna. Sedan får jag se om jag veckan efter ska börja tänka på gluten oxå...

Kram på er tjejer heja heja oss alla

• finafina

Ps tips på någon bra läkare i Stockholm om man vill ta test för Sköldkötteln?? Gyn i Solna verkar inte bry sig så mycket om det.. Ds

• myran6801

Finfina, vad bra att det kändes bra på zonterapin. Jag var hos en i höstas, men kände inte att jag orkade passa in det oxå i mitt redan fullproppade schema. Men jag tycker helt klart det de gör är himla spännande. Jag har trappat ner på gluten och måste säga att jag når så mkt bättre. Jag var en riktig mackfia förrut och godisfia oxå men sockersuget har faktiskt minskat med minskat glutenintag.

• Maryhe

Är också nyss hemkommen efter min första zonterapi. Vi gick igenom hela fortplantningssystemet samt en massa punkter för fibromyalgi och lever. Hon rekommenderar en behandling i veckan så nu blir det stående efter jobbet varje lördag.

Hon liksom läkarna varnade för förmycket kosttillskott och mediciner. Faktiskt så borde jag även sluta med levaxin iom att jag pendlat mellan 1.8 och 2.4. Det är inte bra att manipulera hormonsystemet för mycket om man inte har allvarliga problem.Det ska gå att hålla i ner värdet med zonterapi när det inte är högre än så, samt bra mat och jod. Faktum är att den enda "vitamin tablett" jag tar heter Gestosan och innehåller bara Inositol, jod och 3 olika B Vitaminer. Hon sa att min diet, LCHF också borde ha hjälpt till med värdet. Stärkelse och socker är inte bra. Ska nu prova utan Levaxin ett tag och ta om TSH igen. 

Omega-3 och Inofolic  var helt ok att ta. Hon tyckte att det var synd att jag börjat så sent när vi bara har en IVF kvar. De har/har haft flera kvinnor som gör/gjort IVF som patienter och behandlingarna har slagit ut väl. Hon tyckte även att jag skulle försöka att gå på deras gratis yogapass på måndagar. Det skulle kunna hjälpa till att få ordning på kroppen snabbare. Dock sa hon att hon inte upplevde så stora problem med mina fortplantningsorgan. Men smärta som tex fibro, stress, psykisk ohälsa kan spela in jättemycket för att kroppen ska behålla ett embryo eller inte.

I alla fall var det skönt även om det gjorde ont. Sambon kommer också att göra behandlingar för att få igång cirkulationen i testiklarna.

Svar på tråden 45 år och planerar IVF