• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • woo

Finafina visst är det tyvärr så att vi lite äldre måste räkna med det. Men räkna inte ut dina ägg än,tänk på Lully som är liiite äldre än dig t.o.m! Funderar mycket på doser metoder behandling klinik rätt cykel osv..... Jag hade nog rätt bra cykel sist fick 3blåsor 3fina ägg 2super pärlor. Sen hjälpte ju inte det ändå men jag hoppas på nästa gång för oss alla!! Vi är så värda det allihop att få gå hela vägen!!

• finafina
    woo skrev 2012-03-06 22:02:12 följande:
    Finafina visst är det tyvärr så att vi lite äldre måste räkna med det. Men räkna inte ut dina ägg än,tänk på Lully som är liiite äldre än dig t.o.m! Funderar mycket på doser metoder behandling klinik rätt cykel osv..... Jag hade nog rätt bra cykel sist fick 3blåsor 3fina ägg 2super pärlor. Sen hjälpte ju inte det ändå men jag hoppas på nästa gång för oss alla!! Vi är så värda det allihop att få gå hela vägen!!
    Det är sant, det är väl mer så att tankarna börjar irra när man får ett minus...undrar ju om det någonsn kommer fungera... allt kostar ju så inbland undrar man ju om man väljer rätt väg att fortsätta ivf med sina egna ägg...men det är ju det jag helt vill så... går alltid omkring och tänker att dom inte fäster pga av min livmoder att det har myom på utsidan...att det är därför men inser nog nu...att det behöver inte vara fallat... tror att om man visste att det skulle gå efter 10 eller mer gånger så skulle jag bara fortsätta...men just att man aldrig vet är väl det som är svårt...men jag har inte plussat en ändå gång sedan jag var typ 19 år... och det är ju ett tag sedan...

Kram{#emotions_dlg.flower} 
  • Snart lycklig

Finafina och Woo, jag funderar precis i era banor. Ibland vill man bara leva och inte tänka alls på detta. Så mkt funderingar o beslut. Kram tjejer.

• Snart lycklig

I mina papper står det att jag ska på VUL dag 3 och även börja spruta Menopur samma dag. Sedan ska jag på VUL igen efter 6 dagars stimulering, dt blir cd 8 el 9. Och då ska jag börja ta Orgalutran. Är dt inte lite väl sent? Den ska ju stoppa äl.

• Maryhe

Jag började båda gångerna med cetrotide på CD6.

Svar på tråden 45 år och planerar IVF