• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • myran6801

Snart lycklig, visst skulle det gå att strunta i den blåsan som sticker iväg. Men problemet är att de andra (bara några få) varit för små

• woo

Kunde inte låta bli o kika in lite ändå. Så underbart att va tillbaka i Alperna luften och framför allt skidåkningen!!! Håller med dig Snart Lycklig "BEBBE" kontot minskar och kläderna i garderoben undrar jag oxå vem som tvättat i 90 grader?... 😉 Myran vad säjer dom om att blåsorna sticker iväg så för det är ju inte första g det händer dig!! Kan man göra nåt annorlunda typ börja med orgalutran mycket tidigare om du orkar göra en behandling till innan ni går vidare? Finafina har redan syndat för 1mån framöver!!! Men denna v ska jag BARA VARA jag,när jag kommer hem igen blir det bootcamp tills nästa IVF! Kram på er alla tjejer!! ❤

• finafina

Precis hemkommen från en middags fest där alla hela kvällen envist frågade om jag hade barn... Och när jag sa att nej inga barn bara titta på mig med ögons " stackars stackars dig" fy satan vilken jobbig kväll det, dessutom två högravida och tre små bebisar. Bröt ihop när jag kom hem. Känns slit jobbigt och tankarna blir ju så klart... Tänk om det inte går- om det inte blir något... mannen min är fin dock - vi har en plan och det kommer bli bra vi håller oss till den... Vet inte varför just i kväll var så ovanligt jobbigt men har gråtit sedan vi kom hem...

Snart lycklig var går du på akupunktur zonterapi? Är det bra?

Kram på er hoppas ni har haft en bättre kväll jag... Kram

• Sissan

finafina det e väl det som e så jobbigt när alla frågar om man har barn för det e ju så naturligt för folk att så är det bara att i en viss ålder så ska alla ha det,, det dom inte vet är hur en del kämpar för sina fulla liv för detta..

klart ni kommer att lyckas sen har du ju en backupplan ,,så på det ena eller andra viset så ska det gå..

va duktig du är med din vikt då,,yooo go girl

• finafina

Tack sissan ja precis så är det. Dom står där med sina bebisar i famnen och undrar om inte vi också är lite sugna... "Och ja du har ju ingen sedan tidigare... "Dags att tänka på det..." Jaaaaaaa har man lust att skrika tror du inte jag vill / försöker... Suck...

Många killar och även tjejer om kring mig är på sin andra kull och fasen vad jag önskar det var jag.. Men men vi gör alla det vi kan och jag håller tummarna för oss alla att vi kommer få små söta bebisar snart. Och du är ju på g nu sissan kram

• Sissan

finafina
    precis så är det har känt så många ggr,, speceillt när man e på barnkalas och det vimlar av barn och magar det gör ont i en
    tänk om de bara visste hur man kämpar
    ja e så glad för det och hoppas det håller hela vägen,, så kan jag,, så kan du vännen
    kram

• Snart lycklig

Finafina, jag blir så arrrgggg på människor som inte fattar ngt, de tänker inte innan de talar. Man ska aldrig fråga ngn annan om barn, man vet aldrig vad som döljer sig bakom. De borde de flesta vuxna vara medvetna om i dagens Sverige. De kan ju inte ha undkommit dem om att det finns många som behöver hjälp. De borde oxå förstå att det är känsliga frågor! Jag har en klantskalle på jobbet som några gånger vräkt ur sig mkt dumma saker. Sist röt jag till vid en middag när vi var ute m jobbet. Sedan gick jag naturligtvis på toa ich svalde och svalde gråten, sp jag kunde klara av resten av middagen. Tror dessutom att dt var precis efter ett misslyckat IVF. Kram på dig!

• Nefernefer
    finafina skrev 2012-03-16 17:46:19 följande:
    Fick gå förbi vårdcentralen och bokat en ny tid, och hoppas att jag då får ta S-Tpo-Ak provet. Försöker hitta en läkare som jag kan bolla detta med, för min husläkare har inte en aning säger han själv... Visst försökte du också få tag på Dr Bo Wiklund? Fick du prata med honom? 
    Ja, jag fick tag på Dr Bo Wiklund. Vi pratade lite, men han sa att han höll på att avveckla praktiken och hänvisade mig till Sköldkörtelföreningen för att hitta någon som kan hjälpa mig. Jag skulle helst vilja hitta någon som är inom försäkringssystemet, annars har jag nu ett tips på en som är hur dyr som helst.
    Men ska jag säga, akta dig för eld och djupa vatten.
  • Nefernefer
    Myran: De sa väl att de ville prova en gång till med annan dosering? Vore det inte skönt att ha testat det också? Men det är ju du som väljer hur viktigt det är för dig.

Som jag hade förstått det så skulle ju Crash IVF vara bra mot ensamma ägg som springer iväg. Jag verkar ju också lida av det, så jag är besviken på att Crash IVF:en inte direkt löste det för dig. 

Snart lycklig: Du har säkert redan koll, men Hagaparken är riktigt fin och skogig på sina ställen. Bor du i andra änden så kanske Djurgården är något, även om den är mindre vild.

Hoppas att din akupunktör har fel om bildskärmarna. Jag jobbar framför datorn, och jag jobbar mycket, och vill inte bli infertil av det...
    Men ska jag säga, akta dig för eld och djupa vatten.
Svar på tråden 45 år och planerar IVF