• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Snart lycklig

Lite sämre resultat idag på UL. Fortf två äggbl på vänster, 15 och 24, bara två jämnstora på höger, 14 och 15 samt en liten som jag inte fick siffror på (i måndags 4 hyfsat jämnstora på höger). Dt kan tydligen bli så, men dt kan också komma till nya, enl Dr. Nytt UL imorgon. Känns nervöst nu, tänk om fler försvinner! F...n vad jag är trött på att vara nervös, orolig och deppig!!! Kram o hoppas ni mår bättre!!!

• myran6801
    Snart lycklig skrev 2012-03-21 11:11:37 följande:
    Lite sämre resultat idag på UL. Fortf två äggbl på vänster, 15 och 24, bara två jämnstora på höger, 14 och 15 samt en liten som jag inte fick siffror på (i måndags 4 hyfsat jämnstora på höger). Dt kan tydligen bli så, men dt kan också komma till nya, enl Dr. Nytt UL imorgon. Känns nervöst nu, tänk om fler försvinner! F...n vad jag är trött på att vara nervös, orolig och deppig!!! Kram o hoppas ni mår bättre!!!
    Kära vän jag förstår din oro. Men jag tycker ändå att det låter ganska bra för du verkar ju ha 3 jämnstora fortfarande. Tänk på att Lully fick 3 ägg och hon är gravid, så misströsta inte vännen.

Jag funderar verkligen eftersom våra blåsor verkar försvinna lätt, vad kan man göra annorlunda skulle jag vilja veta. Ja du vet ju hur det blev för mig.......

jag håller tummarna hårt, kram vännen
  • Snart lycklig

Gulliga Myran! Tack f pepp. Jag tänkte oxå på Lully. Jag har ju aldrig tappat några blåsor förr, men jag har ju alltid gjort långa metoden m nedreglering m spray först. Däremot har dt vid några ivf dykt upp några extra/små som växt på sig rejält mot slutet. Fick oxå svar på sköldk-proverna. Han bekräftade Hashimoto. TSH 0,5, T4 10, T3 4,0, TPO-ak 136!!!!, TRAK

• Snart lycklig

Krångel m mobilen.........

TRAK <0,3, kortisol 25. Enligt Dr går dt inte göra annat än att äta Levaxin. Mina sköldkörtelvärden är bra, förutom antikroppvärdet och dt går inte göra ngt åt dt förutom att äta Levaxin. Känns skönt att jag ändå äter kosttillskottet som är baserat på gris. Hoppas dt hjälper lite. Kanske hade värdet annars varit högre.

Är dt här som ställer till det? Går detta under autoimmuna sjukdomar och immunbehandling utöver Prednisolon/Medrol behövs? 

• Maryhe

Snart Lycklig: Ja det går under autoimmuna sjukdommar. Om du inte kan ta dig någonstans (England/Greklnad) där du kan få typ IL behandling eller liknande så borde du höja dosen Medrol/Prednisolon.

• myran6801

Snart lycklig, vad är Has... för ngt! Vilka symtom har du? Var det vår Gyn som tog provet? Kram

• finafina

Hej tjejer hoppas ok? Sitter och väntar på att få en zonterapi i lördags var jag på akupunktur har börjar tvivla på om jag går till rätt person... Hon är jätte gullig svensk kvinna men verkar inte läst så mycket ny litteratur eller vidareutbildat sig inom sitt gebit... Undrar om det är bättre att gå till en kinesisk akupunktur person... fasen vad trött jag blir på mig själv vill alltid ha den bästa och så orolig att den man går till inte är just den bästa. Har ni läst boken the infertility treatment? En jätte bra bok om tcm skriven av en amerikansk kvinna... Dom flesta som jobbar med akupunktur och ferrilitet brukat känna till den men inte hon jag går till... Så då blev jag ännu mer nojig... Puh önskar den fans en bevisad bästa akupunktur personen...
    Sorry för gnäll kram på er alla

• Snart lycklig

Tack Maryhe, har funderat precis i de banorna. Jag äter idag 5 mg Prednisolon morgon och lika mkt på kvällen, alltså 10 mg per dag. Hur doseras Medrol och när börjar man, har glömt? Kan man kombinera Prednisolon och Medrol. Tycker mig ha läst att ngn gjort dt. Oxå läst om ngn som till slut lyckades när hon höjde dosen Prednisolon t 16 mg dag. Kram och hoppas du känner dig piggare.

Svar på tråden 45 år och planerar IVF