• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Snart lycklig

Tog förresten idag alla sköldkörtelprover inkl tpok samt kortisolprov (stresshormon). Glömde fråga om DHEA-prov, tror dt fanns med på blanketten. Såg dt när jag satt i kö f blodprov o då var dt ju försent.

• finafina
    Snart lycklig skrev 2012-03-19 12:38:05 följande:
    Tog förresten idag alla sköldkörtelprover inkl tpok samt kortisolprov (stresshormon). Glömde fråga om DHEA-prov, tror dt fanns med på blanketten. Såg dt när jag satt i kö f blodprov o då var dt ju försent.
    Vad bra att du fick alla prover gjorda Vd bra att du gick till vul i dag låter som bra kram
  • myran6801
    finafina skrev 2012-03-18 19:50:11 följande:
    Känner också igen mig i att vara den drivande, min man hejar på och lyssnar men är inte den som tar inisiativ eller gör reserch....när det gäller imunbehandling tycker han bara vi ska göra saker som är vetenskapligt bevisat...men massor med kärlek och mannen för mig men ibland tungt

om det finns några andra som också skulle vilja träffas framöver hojta gärna till och myran om ni vill och det funkar framöver när ni ses  och det känns ok att bjuda in ny säg  gärna till Hjärta kram
    Skulle vara trevligt att ses någon gång framöver. Kram
  • myran6801
    Snart lycklig skrev 2012-03-19 12:28:45 följande:
    UL/VUL idag efter 4 sprutor tagna. Slemhinnan 8,3. Höger sida 4 äggbl, 11, 9, 9 och 7. Vänster sida 2 äggbl, 12 och 17. Dt är ju den på 17 som oroar mig. Enl sv Dr kan den vara tom. Enligt DK inga problem (jag antar att de struntar i den på 17). Ska börja m Orgalutran ikväll. Tur att jag gick t Dr imorse! En "gammal tjärring" som jag får nog vara helt nöjd med dt resultatet. Det är jag. Nytt UL/VUL på onsdag morgon. Tråkigt är att mannens senaste prov fr förra veckan inte heller hade några spermier, möjligen lite rester. Detta oroar mig!!! Jätterädd att dt inte ska finnas några vid uttaget ur testiklarna...... Han var låg idag. Kram.
    Låter ju som ett jätte bra resultat. Tror inte du behöver oroa dig för den på 17, vid tidigare IVF har jag någon gång haft en på 19 och den tappade jag inte. Stort lycka till!!! Kram
  • finafina

Fråga tjejer, har hört att det inte är så bra att äta voltaren när man försöker bli gravid...men nu har ju jag ett litet upphåll medan jag ska gå ner i vikt . Har fått tillbaka min envisa hälsporre i min ena fot, fick en 25 dagars voltaren kur förra våren och då gick den tillslut bort...tror jag har fått tillbaka den efter min "plötsliga" intensiv motions start...så visst borde det vara okej att ta en ny kur om vi inte just nu gör en ivf... utan ska starta det igen först om ca 2 månader.... borde ju hinna lämna kroppen innan dess....

kram 

• Nefernefer
    Snart lycklig och finafina - Jag har skickat läkarens kontaktuppgifter till er.

Snart lycklig - Vilket jättefint resultat! Hoppas att mannen får ordning på sig också nu.

finafina - Vet inget specifikt om Voltaren, men andra värktabletter som kan skada ägglossningen (Treo Comp och Ipren) ska gå ur kroppen på 14 dagar. Enligt nätinfo som jag tidigare läst.

Själv verkar jag inte tåla några stärkande kosttillskott. Rynkar på näsan Melatoninet håller mig vaken (men dåsig), och även 7-Keto-DHEA:n känns konstig i sköldkörteln. (Märke: NOW) Hoppas att den mikroniserade från DHEA.com fungerar, och anländer snart.
    Men ska jag säga, akta dig för eld och djupa vatten.
  • Snart lycklig

Finafina, vet inte heller ngt om Voltaren. Finns det ingen läkare du kan fråga? Jag gissar dock att dt hinner gå ur kroppen. Dt är ju inte bra f kroppen att gå och ha ont någonstans heller.

• linköping68
    Finafina: har själv ätit Voltaren dagligen under en låååång tid och det jag har hört är att det går ur kroppen snabbt, ca 2-3 dagar. Det lagras tydligen inte i kroppen. Men hör med någon om detta. Kankse sjukvårdsupplysningen vet.
  • finafina

Tack tjejer väntar en dag till eller två om det inte blivit bättre så får det bli en voltaren kur. Vågar inte ringa husläkaren känns som han börjat bli trött på mig och alla frågor

Kram på er

Svar på tråden 45 år och planerar IVF