• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • finafina

Oj vilken Depp jag har åkt in i tvivel om hur det kommer gå och penga ångest... Det är som ångesten av alla frågor och alla andra gravida omkring en bara blivit för mycket tillsammans med ens egna misslyckade ivf... gråtit en skvätt varit sur mot min stackars man nu en kaffe och försöka dra upp mig ur hålet...

Håller tummarna snart lycklig kram
    Och kram till er alla andra underbara tjejer

• Snart lycklig

Finafina, Myran och alla andra, vi får stötta varandra!!!!! Jag känner mig oxå deppig, även om jag är mitt i behandling. Då brukar man ju känna sig lite gladare, lite hoppfull. Mkt kan gå fel på vägen. Hipoas jag på för mkt? Lurar jag mig själv när jag hoppas? Hur ska framtiden bli? Jag har heller inga direkta i min närhet som förstår och är stöttande. Utom mannen då, men ärligt tror jag inte han alltid förstår min förtvivlan och orkar med allt. Han har dessutom två barn sedan tidigare (äldre). Kramar till er alla! Ni är guld värda allihopa!

• finafina

Snart lycklig samma här min man har också barn sedan tidigare(nästan vuxna)... så han förstår men ändå inte... han vill ju ha barn med mig men han är ju så klart inte desperat eftersom han redan har fått uppleva det hela med barn tidigare... 

Jepp tjejer vi får stötta varandra, vid tillfälle så tycker jag det vore trevligt att ses över en fika  prata och peppa varandra  

Kram{#emotions_dlg.flower} 

• myran6801

Åh tre deppiga, inte bra vänner!!! Tur att ni finns!!! En fika får det bli!!!

Maryhe, hur har du det?

Kram

• woo

Hej alla härliga tjejer! Kunde inte hålla mig vill ju se hur ni har det! Får läsa bakåt senare men JAG vill oxå så gärna ses på fika när det passar även om jag numer inte håller till hemma i Sthlm så ofta. För mig skulle det vara overdeligt att kunna träffas irl eftersom jag inte har någon i umgänget som vare sig kan förstå eller sätta sig i den situation vi lever med. Inboxa mig så drar vi ihop en träff som för min del gärna får bli nåt stående!!😁 För ni är jätte betydande för mig allihop kan ju inte ens va ifrån er 1v.... 😉 Kram på er alla fina härliga tjejer!!!!! 💗

• Maryhe

Hej tjejer. Jag är lite vårtrött. Har massor av studier och sitter uppe på nätterna nätr jag kommit hem från jobbet. Jag programmerar bäst när det är sent av någon konstig anledning.

Var på zonterapi igen i lördags och hon fick igång både mensen och magen. Hon behandlade sen mycket hypofys, sköldkörtel, livmoder och äggstockar. Mina isbitar till fötter beror på dålig njurfunktion sa hon.  De är troligtvis inflammerade på grund av förstoppning (avföring som ligger för länge orsakar förgiftning och det som påverkas först är njurarna). Njurarna påverkar i sin tur urinblåsan och sedan fortplantningssystemet.

För att läka njurarna samt för att höja tempen och för alla dess andra välgörande egenskaper har hon ordinerat avkok på ingefära. Provade redan i lördagskväll och det fungerade, fötterna var varmare!
    På lördag ska vi gå igenom hur man gör ingefärsinpackning för njurarna och havremjölk.
    Jag har fått i uppgift att behandla mage och tarm  genom att massera i handflatorna hemma under veckorna.

Eftersom mensen har kommit så blir det VUL på fredag och fyra gånger till för att bestämma dag för FET. Hoppas att jag är i form till dess. är så otroligt trött och hängig. 

• finafina

Ja Woo vill oxå gärna ses när det funkar för oss alla gullig du är som tittar in och säger hej

Ja stödet från er alla är jätte viktigt för mig också. På väg hem från jobbet inte fått mycket gjort i dag känner mig nästan lite sjuk... Och låg.. Hoppas ni har en ok dag trots Depp kram på er

Svar på tråden 45 år och planerar IVF