• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Snart lycklig

Ja, jag jobbar oxå hela dagarna framför skärmen. Min förra akupunktör sa oxå ngt neg om datoranv. Kommer dock inte ihåg vad. Tror själv inte att dt är bra att sitta som vi gör....... Vad ska man göra åt dt?!? Sluta jobba är ju inget alternativ. Hagaparken besöks ibland. Du får gärna inbox mig om den dyra sköldk-läkaren. Kram.

• finafina

Snart lycklig ja folk är väldigt okänsliga ibland... Tycker det är jobbigare nu än vid förra misslyckade ivf et... Vet inte varför men det känns starkare än någonsin min längtan efter barn... Ser gravida och små bebisar var jag tittat och i pressen står det varje dag om olika kända personer som precis har fått barn eller är gravida eller som ska ha sin tredje... Typ 30 år gamla i bland blir det bara för mycket. önskar jag hade träffat min man när jag var 30
    I dag är en gråt dag känner jag... Sorry tjejer

Neferner Skulle också Vilja hitta en bra läkare för Sköldkötteln men har inte råd att gå privat... Alla pengar går till akupunktur och ivf... Så om du hittar någon du vill/kan tipsa om hojta gärna till

Tack sissan för stöd kram

Myran hur går det? Tänker på dig

• myran6801

Åh vad jag oxå känner igen mig i det ni skriver om andra som undrar om barn o numer efter alla år bara viskar bakom ryggen. Jag har aldrig varit öppen med vår barnlöshet så de tycker säkert jag är en okänslig typ som bara satsar på min karriär. Såååå feeel det har!!!!!

Ang dosen så har jag provat maxdos men fick en blåsa som växte snabbare då oxå. Skulle vilja prova igen men känner inte för att bara göra likadant för det kommer inte bli bättre resultat ändå.

• finafina

Myran Hoppas du får bra råd från cfc hur ni ska gå vidare? Eller tänker ni på vidare på Barcelona? Hoppas vi alla får den hjälp vi behöver...

Neferner du får gärna inboxa mig oxå om läkaren kram

• Lully Hill

Hej raringar!
    Har varit på Gotland och begravt min pappa. Känner mig lite låg. Det var som att när detta var gjort så gick det verkligen upp för mig att båda nu är borta. Har nu ett foto där jag tänder ett ljus varje kväll. Det känns lite bättre då.

Myran; kan du inte höra med Dr D om han skulle kunna göra IVFen på dig om du vill göra en till? Han är i alla fall en doktor som anammar det nya och jag tror särskilt när det gäller oss svårare fall. En vecka i Grekland nu i vår eller sommar kanske går att planera in?

finafina; Åh vad jag känner igen mig i din middagshistoria. Jag fattar inte varför det är så jävla viktigt för folk att veta om man har barn eller inte?? Jag tror detta är ett typiskt tjej fenomen. Min man upplever inte det samma bland grabbarna. Men tyvärr tycker jag att de flesta tjejer faktiskt är jäkligt inskränkta. Har inga åsikter, vet inget om samhället, politik, kultur  etc utan kan bara prata om sina barn och sin man! Det händer faktiskt att vi undviker dessa "barnsammanhang" och familjebrudar,  dvs födelsedagar etc kan man kanske inte undvika men exempelvis en nyårsafton el midsommar el middag kanske, med bara barnfamiljer, nää då har vi tackat nej och gjort annat!

Efterlysning!!
    Jag har lite IVF medicin jag kan skänka bort. Det går ut i juli 2012. Följande finns som jag kan skicka:
    23 doser a 75 UI/ml Fostimon
    15 doser a 75 IU(+ 1 ml injektionsvätska) Menopur
    7 st färdiga sprutor  Orgalutran 0,25 mg/0,5 ml

Inboxa mig om ni är intresserad av något!

Kramar

Varje litet steg är ett steg framåt
  • callimero

Kramar till dig Lully. Jag som har mina föräldrar i livet fortfarande blir lite förfärad när jag inser hur jag tar det för givet och inte vill tänka på den dagen de försvinner. Låter fint med fotot och ett tänt ljus.

Känner samma frustration och utanförskap som ni med alla frågor som hoppar likt grodor ur munnen på folk. Jag som är ny på jobbet och är 44, ja ni kan tänka mig vilken fråga jag spyr på numera. Vill bara vända på klacken och rusa därifrån när jag får den för femtioelfte gången. Dessutom håller jag med dig Lully om hur snäv världsbild vissa får när de väl har familj. Slutar världen utanför existera? Blir jag helt plötsligt en person som inte räknas bara för att jag inte har barn (än)?

Kram på er alla, hoppas ni får en fin söndag.

• finafina

Lully hoppas begravningen blev fin.

Middagen jag var på var inte uttalat att folk skulle dyka upp med sina små bebisar... Det var en ganska vuxen tillställning går nästan aldrig på barn kalas...men då är jag mer förberedd.

Ja det lustiga var precis som du säger dom flesta som frågade om barn var kvinnor... Några män men flesta tjejer. Ja hur kan man leva sitt liv genom andra och inte intresserad sig för vas som händer.
    Jobbigt det låter callimero. Skönt att vi har varandra i denna tråd och kan dryfta kram på er

• Sissan

Lully Hill ja fyy va jobbigt det är att begrava ens älskade föräldrar,, sådan tragedi även om man vet att det en dag händer..

callimero ta vara på dina föräldrar så länge du har dom som du säger man vet aldrig vad som händer

finafina ja av nån skum anledning e det bara kvinnor,, som min man,, hans vänner ifrågasätter aldrig det där om barn,, men däremot en del av mina vänner eller deras vänner man e på olika tillställningar... 

• myran6801

Finaste Lully, så sorgligt med din älskade pappa. Förstår att det ger lite tröst med bilden och ljuset. Tur att du har lilla bebben att se fram emot och glädjas åt.

Dr D har redan sagt att de gör Ivf på hans klinik. Jag är så i valet och kvalet bara. Min man tycker vi redan lagt alldeles för mkt tid och ork på detta och han är inte riktigt med på noterna, om du förstår vad jag menar. Det känns som allt hänger på hur drivande jag är. Så har det iof varit hela tiden. Om det gett resultat och sett lite ljusare ut hade jag tyckt det var lättare, men att hela tiden kämpa i motvind det tär. Så just nu vet jag varken ut eller in.

Kram

• Snart lycklig

Kram Lully! Finns inga ord som tröstar, men konstigt nog blir dt mer hanterbart med tiden. Sorgen dyker dock upp utan förvarning med jämna mellanrum. Fint m bild o ljus. Dt känns bra. Njut av bebisen, den lille killen!

Svar på tråden 45 år och planerar IVF