• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Maryhe

Grattis till lyckat äggplock och till bra och mènga sommare Snart Lycklig! Nu håller jag tummarna stenhårt!!!

• Maryhe

Båda som jag går till sysslar med TCM och är lika övertygade båda två om att allt i kroppen påverkar. Men även min gyn höll med om att det påverkar.

Och som Zin skrev i 40 tråden. Det är immunologiskt. Aggressiva TNF-alfa celler väller ut från diskbråck och inflammationer. Klart att det påverkar fertilitetsorganen. 

Idag har jag fått ingefärinpackning över njurarna. Jag ska göra det varje dag fram till dagen före FET.

Vi vet inte än om det blir FET. Laboratoriet har stängt denna vecka som kommer. Om jag ägglossar på CD 12 eller senare kommer det att gå, då har de öppet igen. Så nu hänger det på att kroppen lyder... 

• myran6801

Snart lycklig, vilket kanonresultat. Grattis vännen!!!!
    Undrar vad jag ska ta mig till för att få så fint resultat som ni finisar här. Hm det är nog inte möjligt.

• Snart lycklig

Tack snälla söta ni!! Hoppas fortsättningen blir minst lika bra. Det finns ju inga garantier för hur det kommer att gå. Myran, försök att inte vara ledsen. Ev nytt försök, med egna eller ÄD kan ge dig det du önskar. Det kan ju oxå variera från behandl till behandl. Även om jag fick ett bra antal och även mannen, så är ju mina ägg 45 år, snart 46 år. Tänk att du bara behöver ett ägg och du är lite yngre för både egna försök och ÄD. En liten tröst, kanske......, men jag förstår dig helt. Kram vännen.

• Snart lycklig

Callimero, vilken manlig faktor har ni? Min man har kronisk prostatit. Han har behandlats regelbundet hos urologen en längre tid. Svullnaden och smärtan är borta sedan i somras. Urologen har tyckt dt varit konstigt att dt inte kommit ut spermier. Mannen har i stort sett behandl o lämnat ett el två prov i veckan de senaste månaderna, där resultatet varje gång varit avsaknad av spermier. Snacka om att pricka in rätt dag. Dt måste vara högre makter som hjälpt till. Mannen hade dessutom i tysthet gruvat sig oerhört för urtag ur testiklarna, då han inte ens kan ta blodprov utan att ligga ner. Han är tyvärr aldrig med mig i rummet, varken vid uttag eller insättning. Han vägrar. Lite tråkigt, framförallt vid insättning. Sköterskan hittade igår inte mannen för att lämna besked om provet, utan vi gick o letade honom tillsammans. Han hade satt sig så långt bort man kan i väntrummet. Gissa hur roligt dt var att på håll ge honom "tummen upp". Jag såg hur förvånad och lättad han blev. Han har t o m svårt att vistas i klinikmiljön, vill bara ut så fort som möjligt. Tack vare Maryhes beskrivning av vad hennes man blivit rek att stoppa i sig, har min man sedan en tid (kanske ca 1 1/2 mån) oxå tagit Proxeed Plus, Pycnogenol och L Arginin (el vad dt nu heter). Han har oxå tagit Zink och C-vitamin. Sedan i måndags tog han även en enkel antibiotikakur. Kanske har det hjälpt. TACK Maryhe!!!! (Han längtar till allt detta är över, f då ska han minsann sluta med allt som han stoppar i sig, han är sååå trött på dt.) Det är jag oxå, men fortsätter tappert ändå. DHEA kommer jag nog vilja ta sedan oxå, efter att läst allt positivt om det. Kram.

• Snart lycklig

Dt som oroar mig, förutom resultatet på kliniken, är hur mkt mina högre värden av antikroppar m sköldk (TPO-k), samt mina ryggproblem. Ryggen är jämförelsevis bra nu, men jag går regelb hos kiropraktor. Även jag har en lite skadad disk, inte diskbråck, utan lite hoptryckt tror jag, lite osäker. Jag är ju ofta trött i ländryggen o lite stel, även om både kiropr o jag själv tyckt dt blivit lite bättre på slutet. inte behövt gå så ofta. Rädd f TNF-Alfa. Hashimoto, om jag fattat allt rätt, är en kombination av under-o överfunktion av sköldk. Har inte hunnit läsa på så mkt. Har ju haft symtom från båda över tid. Inte tyckt jag stämt in endast på dt ena. Jag tror detta påverkat min stora svårighet att gå ned i vikt. Det jag äter, borde man rasa i vikt av, som min man säger. Dock f lite motion. Dt kanske skulle hjälpt till lite. Jag hade antagligen gått upp en massa mera om jag inte varit noga m maten. Ska diskutera Pred o Medrol, samt Trombyl o Fragmin med kliniken imorgon. Har som ni vet tji startat med Prednisolon o Trombyl. Pred sedan en månad o Trombyl sedan några dagar. Nu väntar dusch och hotellfrukost. Tyvärr inte fint väder här.

• callimero
    Snart lycklig skrev 2012-03-25 08:59:49 följande:
    Callimero, vilken manlig faktor har ni? Min man har kronisk prostatit.
    Min sambo har oligosperma - extremt få och många orörliga och ej idealiska spermier. Har testa höga doser av folsyra + zink, arginin, carnitin, vitaminer men tyvärr utan resultat. Sedan vi började försöka 2008 ha ivf-klinikerna endast fokuserat på mig och min "höga ålder". Alla värden har varit ok, regelbundna cykler och fri passage. Men det har bara inte fungerat. Sista ICSIn i Falun ficka han lämna 2 gånger då det fanns så få. Sedan dess har han inte velat att vi använder hans simmare utan vi har gjort 3 st inseminationer och en IVF med donator på CFC. Antibitika är nog det enda vi inte testat. Vilken sort var det?
  • Maryhe

Calimero: Ni borde testa pycnogenol och L-arginin ihop!!! Det har gett fantastiska resultat i flera studier. 
    Min sambos resultat blev bättre med Proxeed NF, men när han la till Pycnogenol och L-arginin blev det ett riktigt lyft! Så bra att läkaren tom sa att vi skulle prova hemma. Förut har de sagt att det inte varit någon idé.

Svar på tråden 45 år och planerar IVF