• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Snart lycklig

Tack gulliga Myran, jag vill krama dig med! Ja, tänk om vi kunde åkt tillsammans. Jag tänkte även på det när Finafina skulle åka förra helgen, men jag hade ju TD dagen innan, så det gick ju inte planera en resa innan jag visste resultatet och sedan brakade ju allt. Det hade varit underbart med sällskap!!!

Jag vill gärna träffa er och hoppas det passar vid något tillfälle.

• Snart lycklig

Jag har läst lite i boken Is your body baby friendly?. Det känns ändå som det finns lite hopp även för oss äldre. Jag kastade mig först över kapitlet just om oss äldre........

Dagens positiva; jag har ännu inte gråtit några tårar idag, även om de ligger och bränner innanför ögonlocken och känns i magen.

Jag har dessutom allt under kontroll inför resan (utom nerverna). Ska bara fixa lite bland toalettsakerna och tvätta och torka håret, så jag endast behöver duscha i morgon bitti kl.04.30!!!!

Ha det så bra tills vi hörs om några dagar. Kram.

• Lully Hill

Lycka till Snart lycklig! Det kommer att gå jättebra! Oroa dig inte! Alla är hjälpsamma och rara! Ja, immunbehandling är bra för oss äldre! Du ska se du kommer tillbaka full av hopp! Glöm nu inte att njuta lite! Lite god mat och ett glas vin på ute servering är inte dumt! Kanske med en god bok i handen!

Ps. Du behöver inte vara fastande för proverna.

Kram

• myran6801

Snart lycklig, lycka till på resan. Kommer att tänka på dig de närmaste dagarna! Stor stor kram

• finafina

Går åt helvete för mig just nu!!! Alla mina amerikanska tester som jag gjorde hos dr d kom försent fram till labbet och går inte att använda helvete helvete sista jag behövde just nu så alla måste göras om fy faan vad jag inte pallar mer just nu var gör man det? Har spenderat sjukt mycket pengar redan på detta Athen äventyr vet inte vad set kostar att göra teater och allt och skicka med fedex suck pank är förnamnet arg besviken är efternamnet

• myran6801
    finafina skrev 2012-05-20 19:01:09 följande:
    Går åt helvete för mig just nu!!! Alla mina amerikanska tester som jag gjorde hos dr d kom försent fram till labbet och går inte att använda helvete helvete sista jag behövde just nu så alla måste göras om fy faan vad jag inte pallar mer just nu var gör man det? Har spenderat sjukt mycket pengar redan på detta Athen äventyr vet inte vad set kostar att göra teater och allt och skicka med fedex suck pank är förnamnet arg besviken är efternamnet
    kära kära vän, vilket oflyt jus nu. Tänk att livet ska vara så svårt ibland. Men du ska se att det måste ju gå att lösa på ngt sätt. Vad säger dr D? kram
  • Snart lycklig

Men Finafina, fy sjutton vad jobbigt. Kan det gå till på det viset?!? Nu blir jag jättenervös!!!!! Kompenserar de dig på något vis? Kan du göra testerna i Sverige och sedan skicka dem själv med Fedex? Styrkekramar!

• myran6801
    Snart lycklig skrev 2012-05-20 19:15:14 följande:
    Tack Myran för ditt stöd! Behövs!!!! Kram.
    Såklart du har mitt stöd vännen!!!! Hoppas vi kan ses framöver! kram
Svar på tråden 45 år och planerar IVF