• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • woo

Hej tjejer.
    Jag har haft surfförbud bestämde att kommer jag till ET denna gång blir det tvärstopp med att surfa runt för att det har bara gett mig mer stresspålägg varje gång men det hjälpte inte ändå.....Gråter
    Nu är jag tom trasig och ledsen men gråten sitter för långt in så min nästa delmål är att bryta ihop falla sönder skrapa ihop mig och gå ner 20kg innan jag ens tänker försöka igen gick upp 10kg denna behandling.

Läget känns helt ärligt piss visst vi kom till ET Svend och emryologen sa att det var tipptopp 4,2,1 bästa man ha på 2dagars (såna det blir barn på) om man inte har pisslivmoder som jag.
    Nä nu ska jag läsa bakåt och se hur ni haft det och vill bara säja att även om jag inte kommer var aså aktiv här på ett tag framåt så kommer jag ialf titta in då och då för att se hur ni har det.

Kram på er{#emotions_dlg.flower}

• Nefernefer
    woo skrev 2012-05-28 12:24:56 följande:
    Hej tjejer.
    Jag har haft surfförbud bestämde att kommer jag till ET denna gång blir det tvärstopp med att surfa runt för att det har bara gett mig mer stresspålägg varje gång men det hjälpte inte ändå.....Gråter
    Nu är jag tom trasig och ledsen men gråten sitter för långt in så min nästa delmål är att bryta ihop falla sönder skrapa ihop mig och gå ner 20kg innan jag ens tänker försöka igen gick upp 10kg denna behandling.

Läget känns helt ärligt piss visst vi kom till ET Svend och emryologen sa att det var tipptopp 4,2,1 bästa man ha på 2dagars (såna det blir barn på) om man inte har pisslivmoder som jag.
    Nä nu ska jag läsa bakåt och se hur ni haft det och vill bara säja att även om jag inte kommer var aså aktiv här på ett tag framåt så kommer jag ialf titta in då och då för att se hur ni har det.

Ledsen att höra det, woo. Men eftersom du fortfarande får fina embryon, så beroende på hur viktigt det är för dig, så kan du ju antingen frysa in embryon och sedan laga livmodern, eller anlita en surrogatmamma. Extremt, ja, men du har i alla fall ett litet val mitt i den nattsvarta hopplösheten.

Har du kollat upp om du har immunproblem, förresten? Det kanske inte ens är din livmoder, utan immunproblem som kör ut embryona. 
    Men ska jag säga, akta dig för eld och djupa vatten.
  • finafina
    woo skrev 2012-05-28 12:24:56 följande:
    Hej tjejer.

Hej woo {#emotions_dlg.flower} åh vad jag har längtat efter dig HjärtaHjärtaHjärta

Vad tråkigt att det inte känns bra - inte bidde något, men jag hejar på dig det kommer gå!!!! 

Inboxar dig STOR KRAM
  • myran6801

Woo, men så tråkigt att det inte gick vägen. Det är verkligen inte lätt för oss här i tråden, inte något flyt alls. Hoppas du kan hitta ny energi och hitta en väg mot målet. Stor kram M

• Snart lycklig

Woo, kära du, så tråkigt och jag förstår precis dina känslor! Dt finns inga ord som tröstar, jag vet ärligt inte vad som hjälper. Vi är många som tänker på dig och förstår dig. Jag lider med dig! Hjärtekramar 

• mba12

Snart lycklig; tack att du frågar, idag är min 4:e sprutdag. Har tid hos min akupunktör kl 13, får berätta för henne att jag har börjat behandlingen.

Igår märkte jag att jag sprutade 275 första dagen istället för 300 :( även om jag ringde till CFC!
    Men sjuksköterskan sa det gör inget, det går inte att göra nåt nu!
    Jag skulle ha sprutat ut luften men jag missade det!

Ni som har gjort IVF efter 6 dagars behandling med Gonal-F börjar man Orgalutan i 5 dagar, min fråga är ska man fortsätta spruta Gonal-F oxå?
    Vilken tid intervall ska man spruta Orvitelle sen innan man åker till Köpenhamn? Tänk om man sprutar lite för tidig!!!!???!!!

Kram

• Lully Hill
    Nefernefer skrev 2012-05-28 11:58:31 följande:
    Världen är schizofren. Jag hade inte räknat med att få ett äggdonations-tal på morgonen, av samma gynekolog som några dagar tidigare uppmuntrat mig med att det finns nya protokoll som kan hjälpa svårstimulerade som mig och att danskarna har haft stor framgång med sitt senaste. :(

Äggen stod fortfarande stilla på 6 mm, vilket jag i och för sig räknat med eftersom alla tecken tydde på att jag är en "low responder", även om jag in i det sista hoppades på att jag bara var en "slow responder".

Vi får se hur Estland reagerar.
    Nefer, livet är förunderligt! Plötsligt öppnas det en ny dörr. Det är väl underbart?!
    Varje litet steg är ett steg framåt
Svar på tråden 45 år och planerar IVF