• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Snart lycklig

Ni får ursäkta att jag skriver mkt idag, men dt hjälper mig sortera tankarna och dt kommer på pränt om jag glömmer. Lully, "you are a very good lady, very good", citat Dr D. Du var den första svenskan som kom hit, men det vet ju vi . Dr D har nu varit på besök och satt droppet. Beundransvärt! Han brinner f detta, dt märks. Ang AHA sa han att det är inget som görs generellt, utan han tittar först på embryonas skal och sedan avgör och behövs dt gör han dt alltid. Ang ICSI berättade han, vilket jag nog snappat tidigare oxå, att det kan förstöra en del ägg/embryon i och med processen. Han tror på individuella behandlingar, det gör skillnad.

• Lully Hill

Hihi, jo han har väl fått en del patienter genom mig och FL kan jag tro! Men rekommendationerna har varit för er skull och inte hans. Därför att jag också tyckte att han var noggrann, kunnig, empatisk och att han ju verkar vara lösningen på spåret! Det funkade ju som han sa! Det måste ju alla få veta som sitter i samma hopplösa sits som jag satt i. Att det kan finnas en väg ut! Synd bara att doktorerna är så få (två stycken) i Europa! För vad jag förstår nu så är han överhopad med jobb.

Så bra att du hann med IL! det verkar som det varit en bra resa för dig! Jag hoppas du nu kommer hem full av hopp och med lite ny energi! Kram

• Snart lycklig

Finafina, tror det var på vitalfood.com el dyl som jag beställde Fertile XX. Googla på Fertile XX så kommer sidan upp. Man kunde beställa tre o betala f två. Är dt någon som vet vilken dosering som gäller?

• Cice

Hej
    Jag är glad att   allt är bra väg  till finafina och snart lyckligt. Jag tänker på  Er.

Fertille xx man ska tar 15 droppar 3 ggr om dag .

Kram

• Cice

Hej
    Hur är det med  er ?  Jag hoppas att allting är  bra {#emotions_dlg.flower}
      Jag väntar på samtalet av Dr Dimitri .. Jag är inte nervös, men jag känner mig lite konstigt.Rynkar på näsan
    Jag är lite rädd för att få sjukvård i ett annat land. Jag måste övervinna detta märkliga rädsla ..
    Detta är andra gången  som jag  pratar med  dr. D.    Han verkade väldigt snäll och omtänksam.  

Är det någon  er som
      har skickat blodprov från Sverige direkt till laboratorier i USA? J
    ag skulle
    vilja göra det nu, innan du reser till Athen.
    Är det en bra idé?

stor kram av
    En nervös själ  Nalle

• Nefernefer

Vet inte riktigt hur jag ska orka vidare. Crash IVF verkade lite mer lovande än långa och korta protokollet, på mitt första ultraljud i måndags, även om de tre blåsorna var lite mindre än de borde vara. Idag hade de inte växt alls. De står kvar på 6 mm efter 8 dagars Menopur. Svenska gyn beordrade östrogen-test, vilket jag ska få svar på imorgon.

Jag har fått svar på övriga blodtester, och allt ser kanon ut. Det verkar ha varit de extremt traumatiska omständigheter jag var i för några år sedan som förstörde mina värden förut. TSH är på 1 - perfekt för fertilitet. Mina antikroppar är jättelåga. Testosteronvärdet lågt och bra.

Jag är kvar i Estland, eftersom läkaren faktiskt skärpte sig efter min tillsägelse. Jag var där häromveckan, innan jag tog min Cetritide-spruta, och han var förvånad över att allt såg så bra ut och att det var hög aktivitet i mina äggstockar.

Om jag gick till äggplock och fick något hyfsat embryo ibland, så vore det lätt att fortsätta. Men vad gör man när inget växer under IVF-försöken? Har någon något tips!!! GråterGråterGråter

Men ska jag säga, akta dig för eld och djupa vatten.
  • myran6801

Nefernefer, kör de med Crash ivf i Estland oxå eller är ngt du bett om? Konstigt att blåsorna inte växer som de ska, tar du för låg dos? Jag har haft motsatt problem, de växte snabbt och hann tom lossa. Hoppas det löser sig. Har du en bra svensk läkare som kan stötta dig?

Svar på tråden 45 år och planerar IVF