• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Cice

Hej

Jag har använt DHEA , RR och folsyra i ca 50 dagar idag. 
    Jag har alltid haft regelbunden mens cykel på 29 dagar.. Jag borde har fått mens idag.
      Är det ngn som har använd  detsamma och märkte menscykel förtskjutning ?
    Kan DHEA påverka resultat på Gravid test ?  Jag har haft bröstspänningar. Jag har  tagit ett gravid test idag, och det  visat Minus-.... men så fort som jag äter ngt,  jag få bröstspänningar...

Jag ska till gyn imorgon, det  känns inte  alls bra den här situation... Rynkar på näsan  

• Snart lycklig

Hej Cice, dt är ngt som säger mig att jag läst att rosenrot kan påverka menscykeln, men jag är inte säker. Rosenrot ska ju vara bra i dessa sammanhang. Ngn annan som vet? Hur som helst, lycka till på gyn och hoppas du får klarhet. Kram.

• Snart lycklig

Mba, hur går dt för dig? Du ska väl på gyn igen imorgon? Lycka till och hoppas på bra resultat. Kram.

• mba12
    Snart lycklig skrev 2012-06-04 22:40:04 följande:
    Mba, hur går dt för dig? Du ska väl på gyn igen imorgon? Lycka till och hoppas på bra resultat. Kram.
    Nej, jag fick avbryta behandlingen idagGråter då jag gjorde VUL. Hittade bara en ÄB på 12 mm :(

Jag har inte pratat med CFC per tel. än, ringde dem 1 gg idag men de sa att de ringer upp mig, sen fick jag per mail att jag får avbryta och vi får försöka i samband med nästa mens från dag 1 Menopur 400 mg.

Jag ska ringa dem imån och försöka prata med en läkare och ställa mina frågor.
    Det känns mycket tungtGråter trodde verkligen att min kropp skulle reagera bättre!
    Med Pergotime fick jag åtminstone fick jag flera och större ÄB!! Det tyckte läkaren oxå att det är konstig!

Nu facit i handen verkar AMH är avgörande :(
  • Snart lycklig

Oohh, sååå ledsamt Mba12!! Du ska se att du bara (!) var inne i en dålig cykel och att nästa blir betydligt bättre. Jag hoppas verkligen det. Jag förstår att det är ledsamt. Vad har du för AMH? Kram.

• myran6801

Mba12, men fy vad tråkigt. Jag förstår dig så väl, mina två sista ivf avbröts båda. Första gången var det en äggblåsa som drog iväg och eftersom jag varit med om att bara få ut ett ägg och många tomma blåsor vid två tidigare ivf vågade jag inte chansa. Den andra gången hade jag fyra fina blåsor på första vul men vid andra vul var tre spårlöst borta, vi avbröt. Nu har Svend sagt att det inte är ngn ide att göra fler försök utan råder oss äggdonation.
    Hoppas som sagt att du bara råkat ut för en dålig cykel och att det går bättre nästa gång. Såg att det är Claes som har skickat info till CFC, låter bra tycker jag. När jag gått hos honom har jag fått sköta kontakten vilket jag tycker är dåligt med tanke på att han är så dyr.

• mba12

Snart L och Myran tack att ni har skrivit till mig.
    Jag har 0,2.
    Det värsta är att igår fick jag Menopur fr dag 1, 400mg.
    Idag pratade jag med CFC, Christoffersen och berättade lite mer om min historia med Pergotime att min kropp reagerade bättre även om det är så låg dos jämfört med Gonal-f. Han frågade om jag vill köra PG samtidig och jag svarade om det är ok för kroppen ja, varför inte.
    Jag hade bråttom att dem skulle skicka receptet innan Claes här i STLM skulle stänga för 2 veckor.
    De skickade sent :( men då visade sig att han ändrade stimuleringen till Gonal-f 150 mg+PG !!!!
    Jag blir så förbannad!!Skrikandes
    Har skickat många mail utan svar och frågade vad är det dem gör!?!
    Dessvärre har Claes gått på semesterGråter Jag har ingen som kan skriva PG!! Gonal-f har jag hemma OM jag ska verkligen köra denna stimulering!?!
    Hjälplös, hopplös(för tillfället).

• Snart lycklig

Myran, har du/ni bestämt dig för att inte göra fler IVF? Jag vet ju att ni förberett allt inför äggdonation. Hur mår du och hur ser din plan ut? Många kramar.

• myran6801

Snart lycklig, det blir nog inga fler Ivf för vår del. Vågar inte vänta med äd för länge heller för det är ju inte säkert det tar sig på första försöket. Hur är er plan? Hur mår du? Kram

• Snart lycklig

Hej alla, är dt ngn som vet var jag kan gå för att göra UL/VUL en fredag, lördag, söndag? Likaså om jag behöver blodprover för LH och Estradiol/östrogen motsvarande dagar? Dessutom behöver jag få provsvaren samma dag. Jag har möjlighet att gå t min ordinarie gyn mån-tors nästa vecka och veckan därpå, sedan går han på lång semester och då behöver jag en ny gyn alla dagar! Dt är ju inte säkert att dessa dagar då min nuvarande gyn arbetar passar min cykel och de dagar Dr D vill ha svar på diverse. Ni får gärna inboxa mig om ni inte vill skriva öppet. Snälla hjälp mig! Jag kommer att göra en behandling hos Dr D i Aten i denna cykel. Jag började spraya efter ordination i söndags. Fått behandlingsplanen och dt blir riktigt svårt art få ihop, eftersom jag inte har tillgång t gyn och provtagningar 7 dgr i veckan. Snälla inboxa mig också om vem och var jag kan få hjälp med IL-dropp. Jag har fått IL en gång i Aten och allt gick bra, så jag vet att jag tål den. Jag har IL-droppåsar hemma, men inga nålar. Snälla, om ngn kan hjälpa mig, så jag slipper lite av den enorma stressen. Alla tips välkomnas. Kram.

Svar på tråden 45 år och planerar IVF