• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • germany
    Stockholmsinnerstad skrev 2013-05-14 10:49:45 följande:
    Hej igen!

10 ägg fick de ut, 7 befruktades och nu har jag 3 små (bus)frön i magen och ett odlar de vidare för att se om det går att frysa. Kom hem i går.

Triangeln säljer 3-pack till oss 40+are(jag fyller 45 i år), även storkkliniken vet jag av egen erfarenhet. :)

De rekommenderade förvisso äggdonation pga min ålder men sa att de självklart assisterade mig om jag ville använda egna ägg bara jag var medveten om den lilla chansen att bära ett barn hela graviditeten...

An onym AMH runt 6-8 dvs låg äggreserv.

Är det några som beslutat sig för att träffas än? Det skulle jag gärna vilja göra med. :)

Kram alla fina tjejer. Hjärta 

Hej!
    Vill gratulera dig till ett fint ÄP och ruvar på hela 3 embryon!!
    Jag hoppas (och tror) att något eller några Flört nu har boat in sig i din livmoder.

PS: Vi skrev lite i samma tråd för ett bra tag sedan (du var trådstartare).
    Jag är nu gravid i 6.e månaden (v. 27), på naturlig väg dessutom Glad.

Kikar in till veckan och hoppas få läsa om att du plussat och hoppas också för alla er andra fina kämpare Hjärta

Kram!
  • Stockholmsinnerstad

Men Germany vad roligt!!! Hjärta Stort grattis och vad glad jag blir. Solig Tack för pepp uppåt och an onym. Uppåt om det är svårt att välja så ta känd, då får barnet välja när det är dags. :)

• mamma40plius

Jag vet inte om fertiliteten sjunker drastiskt mellan 42 till 45 års ålder, men det måste ju som allt annat vara högst individuellt. Själv blev jag inte gravid i åldern 20-40 år, men hur lätt som helst vid 41 när min PCO mattats av och mensen blivit regelbunden :) Är nu i vecka 18 och kommer om allt går bra få barn strax innan 42 årsdagen.

Lycka till alla som hoppas!

• myran6801

Kära vänner, det var ett tag sedan jag var här men som ni vet gick vi över till ÄD för ett halvår sedan. Vårt första försök slutade i mf men försök två verkar so far ha tagit sig. Jag har just sett två små pickande hjärtan! Helt fantastiskt!!! Är så tacksam att jag tog steget vidare! Kram alla fina vänner

• Katt12
    myran6801 skrev 2013-05-20 09:29:49 följande:
    Kära vänner, det var ett tag sedan jag var här men som ni vet gick vi över till ÄD för ett halvår sedan. Vårt första försök slutade i mf men försök två verkar so far ha tagit sig. Jag har just sett två små pickande hjärtan! Helt fantastiskt!!! Är så tacksam att jag tog steget vidare! Kram alla fina vänner

Men det är ju helt fantastiskt!! Har följt dig i olika trådar. Två dessutom - underbart!! Jättegrattis!
  • Snart lycklig

Stockholmsinnerstad, grattis till sådan fin skörd och till ruvarstatus med 3 förhoppningsvis busfrön.

• Snart lycklig

...oj, lite syftningsfel..... menar naturligtvis förhoppningsvis 3 busfrön (inte 3 förhoppningsvis busfrön, hoppas ju på att du ska lyckas, inte att de ska bli busiga) 

• Stockholmsinnerstad

hahaha tack fina snart lycklig. Klart jag förstod ändå ;)

Min kropp stöter ju tydligt bort dem när den inte vill plussa och gjorde det på RD 6 förra gången och RD 7 förrförra gången. Är på RD 7 i dag och ännu inget bortstötande *peppar* *peppar* {#emotions_dlg.flower} 

Svar på tråden 45 år och planerar IVF