• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Lully Hill
    Snart lycklig skrev 2013-04-19 23:17:21 följande:
    Lully, det har du inte berättat. Varför missade du de två första injektionerna?
    Jo det blev lite tokigt.
    Jag skulle ju ta blodprov CD2 och beroende på resultatet så skulle vi bestämma om jag skulle börja spruta på kvällen. Som du vet är det svårt att få svar på E2, FSH och LH samma dag. Jag fick inte svar så jag tog en spruta ändå.
    Sedan var jag tveksam till om jag skulle köra igång denna gång så det blev ingen andra. När jag sedan fått svar och bestämt att nu kör vi så var det så mycket med Erik han hade öroninfammation etc. Jag var sååå trött, han skulle ha penicillin och ventoline och alvedon sent på kvällen etc. När jag fått i honom all medicin så bara stupade jag själv i säng och när jag vaknade på morgonen kom jag på att jag glömde ta den tredje Menopuren på kvällen! Kan du tro, det är ju inte klokt!! Då är man trött!

Så spruta nr 1 blev 150IE , nr 2-3 inget,  nr 4 150IE, nr 5 150 IE, sedan 75 IE resten av dagarna.
    Dr D sa att mina äggstockar borde kunna prestera lite till om jag tar sprutorna ordentligt
    Jag får hoppas på det!
    Kram 
    Varje litet steg är ett steg framåt
  • jennaA

Hej på er alla! Jag hoppar gärna in här om det går bra. Jag har läst de första ca 160 sidor men har inte hunnit längre.så ni får ursäkta om jag inte är så uppdaterad. Vill börja att gratulera lully Hill till barnet!! Jag har läst många inlägg här och blivit väldigt berörd, jag hoppas innerligt att det kommer gå bra för er alla här!! Själv är jag 41 år och ska snart påbörja en ivf behandling. Var och träffade läkaren idag och dom tog bland annat amh. Jag har ett barn på 3 år. Sedan 1 1/2 år tillbaks har vi försökt få ett barn till men det har slutat i tre missfall. Så dom har gjort en missfallsutredning men har inte hittat något fel men mitt tpo antikroppar var lite förhöjt, det låg på 46, men både t3 och t4 var bra så jag får hålla koll på värdena så dom inte förändras för då får jag medicin. Jag var hysteriskt nervös inför besöket idag, trodde jag skulle få svar på Amh idag men det dröjer tills på torsdag, och jag som har så svårt för att vänta!!

• jennaA
    Snart lycklig skrev 2013-02-24 16:51:29 följande:
    Jag är inte lika glad idag. I motsats t tidigare var inte alla 6 äggen mogna, endast 3. När jag frågade igår om alla var mogna, svarade han ja. Däremot blev alla 3 mogna äggen befruktade, vilket i sig är jättebra. Jag har nu totalt 5 befruktade embryon nedfrysta (dag 1) hos Dr D. Det är ju naturligtvis bra, men de fem har jag skrapar ihop på 4 resor, varav två gett utdelning överhuvudtaget. När jag tänker på det, känns det riktigt jobbigt. Flera kommer ju falla bort, när vi sedan ska odla dem t blastocyster. Precis landat och kollar min mail och får då detta besked. Just to let you know that out of 6 eggs, 3 were mature and 3 got fertilized and frozen today.  It is not the best but is a good result.  I hope you are happy All the best Just nu känns det som jag inte orkar mera.

Snart lycklig skrev 2013-02-24 16:51:29 följande:
    Jag är inte lika glad idag. I motsats t tidigare var inte alla 6 äggen mogna, endast 3. När jag frågade igår om alla var mogna, svarade han ja. Däremot blev alla 3 mogna äggen befruktade, vilket i sig är jättebra. Jag har nu totalt 5 befruktade embryon nedfrysta (dag 1) hos Dr D. Det är ju naturligtvis bra, men de fem har jag skrapar ihop på 4 resor, varav två gett utdelning överhuvudtaget. När jag tänker på det, känns det riktigt jobbigt. Flera kommer ju falla bort, när vi sedan ska odla dem t blastocyster. Precis landat och kollar min mail och får då detta besked. Just to let you know that out of 6 eggs, 3 were mature and 3 got fertilized and frozen today.  It is not the best but is a good result.  I hope you are happy All the best Just nu känns det som jag inte orkar mera.

Hej! Jag förstår att du är trött och uppgiven, men du måste se positivt för du har ju faktiskt 3 fina embryon och det är ättebra! Vill ge dig en styrkekram.
  • jennaA

Detta med amh värde, hur mycket ska man bry sig? Det är ju trots allt bara statistik? Varför tjatar läkarna om detta Amh egentligen? För man kan faktiskt bli gravid trots lågt amh! Jag tycker läkarna lägger ALLDELES för stor vikt vid detta värde. Jag tycker det skapar bara onödig press, oro och stress:( Räcker det inte med att bara informera oss att det kan finnas en risk att det finns få ägg kvar, bara så man är medveten om det men sedan räcker det väl med det? Ursäkta mitt negativa inlägg men jag blir bara så irriterad ibland!

• jennaA
    Lully Hill skrev 2013-04-22 09:01:00 följande:
    Jo det blev lite tokigt. Jag skulle ju ta blodprov CD2 och beroende på resultatet så skulle vi bestämma om jag skulle börja spruta på kvällen. Som du vet är det svårt att få svar på E2, FSH och LH samma dag. Jag fick inte svar så jag tog en spruta ändå. Sedan var jag tveksam till om jag skulle köra igång denna gång så det blev ingen andra. När jag sedan fått svar och bestämt att nu kör vi så var det så mycket med Erik han hade öroninfammation etc. Jag var sååå trött, han skulle ha penicillin och ventoline och alvedon sent på kvällen etc. När jag fått i honom all medicin så bara stupade jag själv i säng och när jag vaknade på morgonen kom jag på att jag glömde ta den tredje Menopuren på kvällen! Kan du tro, det är ju inte klokt!! Då är man trött! Så spruta nr 1 blev 150IE , nr 2-3 inget,  nr 4 150IE, nr 5 150 IE, sedan 75 IE resten av dagarna. Dr D sa att mina äggstockar borde kunna prestera lite till om jag tar sprutorna ordentligt Jag får hoppas på det! Kram 

Jo det blev lite tokigt. Jag skulle ju ta blodprov CD2 och beroende på resultatet så skulle vi bestämma om jag skulle börja spruta på kvällen. Som du vet är det svårt att få svar på E2, FSH och LH samma dag. Jag fick inte svar så jag tog en spruta ändå. Sedan var jag tveksam till om jag skulle köra igång denna gång så det blev ingen andra. När jag sedan fått svar och bestämt att nu kör vi så var det så mycket med Erik han hade öroninfammation etc. Jag var sååå trött, han skulle ha penicillin och ventoline och alvedon sent på kvällen etc. När jag fått i honom all medicin så bara stupade jag själv i säng och när jag vaknade på morgonen kom jag på att jag glömde ta den tredje Menopuren på kvällen! Kan du tro, det är ju inte klokt!! Då är man trött! Så spruta nr 1 blev 150IE , nr 2-3 inget,  nr 4 150IE, nr 5 150 IE, sedan 75 IE resten av dagarna. Dr D sa att mina äggstockar borde kunna prestera lite till om jag tar sprutorna ordentligt Jag får hoppas på det! Kram 

Du fixart Lilly:)
  • jennaA
    jennaA skrev 2013-04-30 22:01:44 följande:

jennaA skrev 2013-04-30 22:01:44 följande:

Lully ska det stå!
  • janeayre

Hej, jag är snart i gång igen. Jag undrar om det är någon i den här gruppen som är intresserad av ta en fika och diskutera lite erfarenheter. Inget jättepersonligt eller så, bara att utbyta lite tankar.  Jag bor i Stockholm. Mejla mig i sådant fall.

• Sunlight

Hej, jag vill gärna träffas och prata lite. Försöker bli gravid och bor i Stockholm.

• Stockholmsinnerstad

På lördag blir det äggplock för mig. Tillbaka på Gonal-F 300 IE men har bytt klinik till triangeln denna sista 3-packare. 16 st äggblåsor på senaste UL. YEAH! :)

Svar på tråden 45 år och planerar IVF