• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Snart lycklig

Ja, då är jag på väg till Aten igen. Hoppas på bättre resultat denna gång. Förra gången var ju alla folliklar tomma. Det ser bättre ut denna gång, 7 folliklar. Det finns ändå inte några garantier, de kan vara tomma, omogna och de kan lossa i förväg. Nu hoppas jag på lite tur! Oavsett är jag glad att min 47-åriga kropp kan producera så många och det med låga doser.

• Katt12
    Snart lycklig skrev 2013-05-24 06:29:47 följande:
    Ja, då är jag på väg till Aten igen. Hoppas på bättre resultat denna gång. Förra gången var ju alla folliklar tomma. Det ser bättre ut denna gång, 7 folliklar. Det finns ändå inte några garantier, de kan vara tomma, omogna och de kan lossa i förväg. Nu hoppas jag på lite tur! Oavsett är jag glad att min 47-åriga kropp kan producera så många och det med låga doser.

Stort lycka till nu, håller tummarna för riktigt fin skörd!
  • Katt12
    Stockholmsinnerstad skrev 2013-05-23 16:44:12 följande:
    Myran här kommer en torsdagskram från mig. Jag har som sagt testdag på söndag men har redan HCG utslag i dag så det ser riktigt bra ut så här långt, hoppas de jobbar på och framförallt stannar kvar.  Hur mår du nu?

Wow, vad spännande! Jättekul! Nu hoppas vi det håller i sig så blir nästa spännande moment att se om det är ett, två el tre (!) busfrön som flyttat in.
  • Stockholmsinnerstad

Snart lycklig ha en fin resa och massa lyckokramar att det blir bra, bra, BÄST! {#emotions_dlg.flower} Sticka har jag tjyvtestat med ;)

Lully tack vännen Hjärta

Katt12 ja just det momentet känns avlägset just nu. Hoppas bara att få behålla det som nu ger utslag. Solig 

• Lully Hill
    Hej alla raringar,

Egorapport-har varit nere en vända i Athen för äp för drygt 2 veckor sedan. Jag hade en äggblåsa med två ägg i. När jag kom hem fick jag veta att ena ägget inte var moget och det andra bidde inget. Så jag har fortfarande bara ett ägg i frysen.

Jag börjar bli trött o sliten. Jag märker att min kropp tagit mycket stryk av all kortison som jag ätit och jag har ju sedan tidigare ont i kroppen. Även om det nu är ganska bra eftersom jag knaprar 10mg kortison pg av syskonförsöken.
    Jag måste börja ta hand om mig och jag fick en ordentlig tankeställare då jag gjorde mamografi o UL i påskas och man meddelade "att man såg något" och jag var tvungen att ta biopsi. Det visade sig att det var inget farligt. Som ni vet så dog min syster i hjärntumör och det var metastaser från bröstcancer. Min mamma o mormor har haft det också. Jag har stark gen för att få det, och kan få göra en förebyggande op om jag vill. Jag känner att jag vill göra den så fort som möjligt nu. 

Så nu satsar jag på ett sista försök och har börjat spruta igår.  Jag har ett ägg i frysen i Athen och det ska vi försöka återföra om det överlever och hoppas på något ägg till nu för att öka chansen något. 

Blir det inget nu så har vi beslutat att det får vara nog med syskonförsök.

Då har vi gjort vad vi kunnat och orkade med och vi går vidare i livet överlyckliga för vår fina lilla pojke som vi har!
    Varje litet steg är ett steg framåt
  • Uppåt

Lully Hill: Låter som ett bra beslut ni tagit. Hoppas ni lyckas med försöket men som sagt, du har trots allt lyckats över förväntan även om jag förstår längtan efter syskon. Där är jag också.

• Lully Hill
    Snart lycklig skrev 2013-05-24 06:29:47 följande:
    Vännen,
    Jag är med dig där nere i tankarna! Det vet du!
    Kramar 
    Varje litet steg är ett steg framåt
Svar på tråden 45 år och planerar IVF