• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Katt12
    Stockholmsinnerstad skrev 2013-05-09 23:05:12 följande:
    På lördag blir det äggplock för mig. Tillbaka på Gonal-F 300 IE men har bytt klinik till triangeln denna sista 3-packare. 16 st äggblåsor på senaste UL. YEAH! :)

Fantastiskt, lycka till! Är du 40+? Trodde att det bara var CFC som erbjuder 3-pack då?
  • An onym
    På lördag blir det äggplock för mig. Tillbaka på Gonal-F 300 IE men har bytt klinik till triangeln denna sista 3-packare. 16 st äggblåsor på senaste UL. YEAH! :)
    Vad roligt! Håller verkligen tummarna för dig! Trodde knappt Triangeln sålde 3-pack vid 40+. Har du bra amh, eller?

Lycka till nu!
  • Lully Hill
    Grattis!!
    Lycka till! 
    Varje litet steg är ett steg framåt
  • Stockholmsinnerstad

Hej igen!

10 ägg fick de ut, 7 befruktades och nu har jag 3 små (bus)frön i magen och ett odlar de vidare för att se om det går att frysa. Kom hem i går.

Triangeln säljer 3-pack till oss 40+are(jag fyller 45 i år), även storkkliniken vet jag av egen erfarenhet. :)

De rekommenderade förvisso äggdonation pga min ålder men sa att de självklart assisterade mig om jag ville använda egna ägg bara jag var medveten om den lilla chansen att bära ett barn hela graviditeten...

An onym AMH runt 6-8 dvs låg äggreserv.

Är det några som beslutat sig för att träffas än? Det skulle jag gärna vilja göra med. :)

Kram alla fina tjejer. Hjärta 

• Katt12
    Stockholmsinnerstad skrev 2013-05-14 10:49:45 följande:
    Hej igen! 10 ägg fick de ut, 7 befruktades och nu har jag 3 små (bus)frön i magen och ett odlar de vidare för att se om det går att frysa. Kom hem i går. Triangeln säljer 3-pack till oss 40+are(jag fyller 45 i år), även storkkliniken vet jag av egen erfarenhet. :) De rekommenderade förvisso äggdonation pga min ålder men sa att de självklart assisterade mig om jag ville använda egna ägg bara jag var medveten om den lilla chansen att bära ett barn hela graviditeten... An onym AMH runt 6-8 dvs låg äggreserv. Är det några som beslutat sig för att träffas än? Det skulle jag gärna vilja göra med. :) Kram alla fina tjejer.  

Grattis till toppenresultat! Vilken homonbehandling har du fått? Håller tummarna för att dina busfrön sannar kvar nu!!
  • Uppåt

Grattis Stockholminnerstad!!! Jag kikar in både här och i en annan tråd som handlar om ÄD. Funderar och funderar. IVF känns lite segt nu, har  ungefär samma AMH som du  och senast jag försökte fick jag ut fyra ägg, varav bara ett blev befruktat, första försöket fick jag ju avbryta eftersom det bara blev en äggblåsa och hemmaförsök på det (som inte lyckades....)

• Stockholmsinnerstad

Uppåt kan du tänka dig ÄD så gör det, jag hade inte tvekat. Det är ju en trisslottschans detta och på må-ti lär jag veta om det är vinst på den eller ej. RD 5 i dag och det är nu de bestämmer sig för att stanna eller inte. Känner av aktivitet sedan i går kväll och hoppas de tar ett bra beslut. :)

• Uppåt

STockholmsinnerstad: hoppas, hoppas för dig. Jag funderar över det här med känd/okänd donator. Jag tycker det är knepigt.

Svar på tråden 45 år och planerar IVF