• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Sunlight

Ni som har lyckats med IVF. Hur många dagar innan ET började ni med progesteron vagiatorer?

• Sunlight

Ja, det är dags. Jag är nervös. Jag åker ner den 1september. Hoppas på två blastocystGlad och insättning
    den 4september.

Hur går det för dig?

Tog du två eller tre progynom per dag innan ET?

• Stockholmsinnerstad

Å snart gravid, stort lycka till :) 3 st per dag, lika många som Lutinus!!! Inte Levaxin som jag skrev ovan, de tar jag ju pga sköldkörteln, alla dessa mediciner. Tungan ute STOOOR Kram och berätta hur det går! Hjärta

• Stockholmsinnerstad

Snartgravid jag har RUL den tredje september och ser även det bra ut så är det dags att berätta på jobbet efter det. Tjoho och provanställning fram till sista december, haha antar att du får önska mig lycka till på den. Det är ju en hög chefsposition så det kan faktiskt gå hur som helst. Gulp! {#emotions_dlg.flower}

• callimero

Vad läskigt med foten stockholmsinnerstad, tur det inte var en propp. Låter härligt att få höra hjärtljuden!Glad
    Hoppas det går bra med både RUL och provanställning nu.

Lycka till med FET snartgravid!

Min hysteroskopi gick fint. Något hjärtformad livmoder men det skulle inte ställa till något problem, hoppas verkligen det stämmer.

Vi var i Riga sista dagarna av semestern och besökte den nya AVA-kliniken och fick gott intryck. Lämnade blodprov för blodkoaguleringstest och antifosfolipid antikroppar som var ok samt AMH som nu var 0,19 mot 0,8 sist, så ÄD är nog definitivt vår enda chans till barn. Mannens simmarprov var under snitt som vanligt men de anser ändå att de kan använda sig av ICSI så vi behöver ej dubbeldonation. Riga var väldigt mysigt med gamla stan men jag var helt distraherad med att betrakta alla kvinnor med funderingar över hur eventuella donatorer ser ut. Jag är fortfarande kluven till vilken klinik vi ska satsa på medans mannen tycker att vi ska ta Riga. Är kort och mörkhårig så egentligen kanske Spanien passar bättre men det är så mycket smidigare att ta sig till Riga. Skulle vilja besöka IVI i Alicante också men kanske bara gör mig mer ambivalent.

Hur går det för dig Jenna?

Svar på tråden 45 år och planerar IVF