• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Lully Hill
    Hej alla raringar!

Tack för tummarna men det hjälpte inte.

Hade TD idag och det gick tyvärr inte för oss. Ett HCG <2 så det var ju klart ock tydligt.
    Konstigt är att jag hade lite gravidfeeling fram till onsdag då det plötsligt försvann. Samma känsla som jag haft otaliga gånger förut under mina IVFer.

D såg en immunreaktion i måndags och jag var tvungen att ta IL i tisdags. Kanske fäste det men immunförsvaret reagerade. Inte vet jag. 
    Kanske skulle HCG ännu ha varit lite högre då? 

Många blandade känslor just nu. För detta var definitivt sista gången. Nu lämnar jag IVF scenen och kliver av. Känns vemodigt, sorgligt och också lite lättnad. Inga mer hormoner, blodprov, resor och inga mer räkningar.
    Nu vet vi hur framtiden blir. Vi blir en lite familj på tre.

Hur som helst mina vänner. Tyck nu inte synd om mig! 
    Det är det verkligen inte. Vi har vår underbara son och jag är så glad för honom. Han är mer än jag vågade hoppas på för något år sedan.  Nu vet vi att vi kommer att vara vår lilla familj, vi tre. 

Jag lämnar inte tråden helt. Det kan jag inte för det här är ännu en del av min vardag. Jag hänger kvar ett tag i alla fall. Måste få veta hur det går för er. Kämpa på alla hjältinnor. De flesta får sin belöning så småningom. 
    Puss.

Ps. Någon som vet om det bara är att sluta med Clexane/Fragminet helt tvärt?
    Om någon vet hur jag fasar ut Kortisonet är jag tacksam för råd så jag inte får så ont som jag hade efter graviditeten. Jag har ätit det sedan februari och är nu uppe i 15 mg per dygn. 
    Varje litet steg är ett steg framåt
  • Stockholmsinnerstad

Tre är en riktigt fin och mysig liten familj det! Tråkigt att det inte gick vägen den här vändan men icke att förglömma är ju att du har så mycket annat fantastiskt att vara glad och tacksam över och att veta att du verkligen gjorde allt och mer därtill för att ge fyran en chans att bli verklighet. Vem kan begära mer? Hjärta 

• callimero

Ledsamt att det inte gick vägen Lully. Kan ju vara så som du tror att det fäste men sedan inte gick vidare, svårt att veta. Men du kan verkligen veta och känna att du verkligen försökt! Hör i Aten-tråden om nertrappning. Jag har trappat ner med en 4-dels piller varannan dag efter mina IVF.

Vi ska en sväng till nya AVA-kliniken i Riga på torsdag. Främst för ÄD men de gör även sk tandemcykel, dvs man stimulerar även mig samtidigt som äggdonatorn. Har tid för hysteroskopi nästa vecka för att se om det går att hitta någon förklaring till de kramper jag haft efter ET. Känns bra efter alla försök att ta en titt därinne också.

Kram på er alla!

• Uppåt

Beklagar Lully att det inte gick vägen. Men du verkar ändå lugn i ditt beslut att inte fortsätta. Du har verkligen kämpat. Och grattis återigen till din lilla son. Jag känner igen känslan kring att vara tre, man vill så gärna ge sitt barn ett syskon. I vår generation var ungefär 20 procent endabarn, i dag är den siffran nere på tio procent, antagligen tack vare IVF, ÄD osv, å andra sidan skaffar folk barn allt senare så kanske ökar procenten av endabarn i våra barns generation. Vi får se. Det går bra med ett barn också. Nästan alla mina närmast vänner är lustigt nog endabarn och de verkar inte ha saknat syskon. Möjligen nu när deras föräldrar är gamla.
    Ta hand om dig nu!

• Stockholmsinnerstad

I torsdags svullnade min fot upp väldigt märkligt och eftersom jag vet att blodpropp ökar vid graviditet så åkte jag in till akuten för att kolla upp det. Konstigt att göra ultraljud på benet när man är van att använda den behandlingen i helt andra sammanhang Flört 

Tio olika läkare kollade på mig, ingen kunde säga vad det var men efter 14!!! timmar där och jag inte fick åka därifrån, kunde de iaf konstatera att det inte var blodpropp. Skönt! Går in i 15+0 i dag och känner fostersäcken jättetydligt nu när jag trycker lågt ner på magen. Häftigt! Solig På onsdag har jag tagit en semesterdag för då ska det lyssnas på hjärtljud hos BM. 

Hur mår ni alla fina och hur går det för er? Kram på alla. Hjärta 

• germany

Stockholmsinnerstad - Roligt att kika in här och se att du kommit till vecka 16 redan. tiden går fort minsann!
    Önskar dig lycka till under din fortsatta graviditet. GladHoppas du får en lättsam sådan utan altlför mycket krämpor under tiden du väntar på din lilla / lille.  

• Stockholmsinnerstad

Tack fina Germany. {#emotions_dlg.flower} 

Svullnaden i foten försvann lika fort som det dök upp, skönt det. Fick i dag lyssna på hjärtljuden för första ggn. Jäklars vilket beat! Det lät jättebra sa barnmorskan så allt flyter på som det ska här.

Callimero har du fått veta något mer eller har du ännu inte varit där? 

Svar på tråden 45 år och planerar IVF