• Lully Hill

45 år och planerar IVF

Hej ni där ute!
    Finns det någon annan "tokig" tjej som liksom jag planerar IVF/genomför IVF mot alla odds i vår ålder? Jag vill gärna få kontakt med er i så fall! 

Detta är en tråd för oss i så fall. Att bolla IVF metod och mediciner, peppa och stötta och här får ingen finnas som säger att det är lönlöst! Det är det sista vi behöver för det har vi hört så många gånger redan!

I denna tråd spirar hoppet för oss!

Skall man välja långa eller korta protokollet, det finns ju för och nackdelar och medicinerna verkar ge olika resultat?
    Har läst och hört att nedreglering (långa protokollet med spray Synarela) inte är bra om man har lite trötta äggstockar. Däremot har jag också hört o läst att om man har lite högt FSH och Östradiol man skall välja rätt cykel. Man bör testa dessa värden på Cykeldag 2. Om de är under 25 och 15 så är det en bra cykel att göra IVF på och då börjar man spruta direkt, samma dag. Annar sär man inne i en "icke fertil" cykel.

Jag funderar då som så att om man gör långa protokollet så har man ju inte hunnit komma in i en "icke fertil" cykel och påbörjar ju den med fullt understöd av IVF medicinerna.

Finns det någon annan med samma funderingar och vad har ni fått för rekommendationer av era kliniker kring metod och mediciner?

Kramar från Lully 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-06-12 09:37
    Uppdatering 12 juni 2012.
    Så här gick det sen...

Vi gjorde IVF med egna ägg på Chopenhagen Fertility Center i oktober 2011. Samtidigt fick jag immunbehandling av Dr i Athen, Intralipiddropp och kortison. 3 ägg fick jag ut och 2 blev fina. Den 4 november var TD och JAG PLUSSADE!! På första försöket med immunbehandling!! Jag får immunbehandling hela graviditeten.
    Jag är nu gravid i v 36 och väntar en liten pojke i början av juli.

Ni kan läsa mer om immunbehandling i min presentation el här:
    www.familjeliv.se/Forum-7-148/m58169429.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-08-02 20:49
    Den 2 Juli 2012 föddes vår efterlängtade underbara älskade lille son!

• Svar på tråden 45 år och planerar IVF
  • Sissan

datan hemma har stulat,, men nu har jag läst allt och håller alla tummarHjärta

• callimero

Sitter på tåget på väg hem igen. Det var tur jag inte väntade till måndag för nytt VUL för det blir Ovitrelle ikväll och ÄP måndag. Folliklarna hade växt och var nu 22,22,17,17,15. Hoppas han inte mätte några dubbelt för det gick väldigt snabbt. Slemhinnan var 10 mm. Rekordtidigt ÄP, hann bara ta 6 Menopur. Det var markstrejk på Kastrup imorse så vi kom inte av planet på en halvtimme. Får ta fakirflighten 6.05 på måndag för säkerhets skull.

• Lully Hill

Åh vilken tur du åkte!! Toppen, du har många på gång! Nu du Kalimero, är det kanske din tur!! Jag hade också rekordtidig ÄP denna gång!
    Kramis

• Lully Hill

Ps. Ta två alvedon 1 timme innan ÄP! Sedan hade jag en ombokningsbar biljett hem så vi åkte direkt till flyget efter och kom med första bästa hem. Det var skönt att komma hem innan lokalbedövningen släppte helt. Ha med någon Alvedon också. Det gick helt ok på det viset! Kram

• myran6801

Oj oj vilken fart dina folliklar har!!!! Tur du tog dig till DK och inte väntade tills på måndag. Nu är det verkligen din tur. Vem var det som tog hand om dig idag? Kram vännen

• callimero

Det gick verkligen snabbt denna gång, t o m för mig som är snabb annars. Hoppas de inte rymmer bara! Stretar lite i magen.

Jag har frågat om de kan ge mig Rapifen eller liknande i armen. De sa de kan göra det vilket jag hoppas för jag är så svårbedövad. Åker ner ensam så det är lite extra läskigt att inte ha sambo bredvid vid ÄP. Sist bet jag honom i fingret för det gjorde så förbaskat ont. Nu har jag ingen med att bita. Drömmer Men det ska nog gå bra. Petar i mig Alvedon innan också. Sen har jag bokat hotell så jag slipper ta mig iväg ut till flyget själv igen. Är lite less på detta flängande och stiga upp mitt i natten för att åka ut till Arlanda. 6.05 går flyget imorrn. Hoppas få lite mysigt i stan sen när jag piggnar till i väntan på ET på onsdag.

Det var Claus, tror jag han hette, som gjorde VUL igår. Upplevde inte riktigt att han lyssnade dessvärre, men bara han såg rätt på VUL. Imorgon är det Svend, Astrid och Jan som jobbar, vet ej vem som gör själva ÄP.

Svar på tråden 45 år och planerar IVF