• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Norrlandstöus
    Soffifi skrev 2011-12-24 10:03:12 följande:
    Jag är i vecka 17+2 nu med andra barnet och känner ytterst små rörelser. Läkaren jag träffade i onsdags tyckte att det var väldigt tidigt när jag sa att jag redan känt lite rörelser. 
    Men känner du på utsidan också? 

nej inte utan på än.. har förmodligen en kick boxare i magen;D igår på julafton var det så lungt så jag nästan blev fundersam men sen när  jag kom hem och la mig så kom de igång.. :)
  • PetraK

En fråga: Kvinnohälsan här i Lkpg har sånt där ringa-upp-system, om jag vill ha tag på "min" barnmorska, ringer jag dit då och söker henne och sen får hon ringa upp när hon kan? Någon som vet? Har ju inget nummer till just henne...

• Moa Li

Längtar86: De kan boka tid hos henne, även fast du inte ringer just henne. Är det så att du vill bli uppringd av just din BM så fixar de det när du blir uppringd. Glad Bra att slippa vänta i telefonkö.

• PetraK

Jag ringde och pratade med den som ringde upp. Ringde för att jag fått ont i ryggen, så hon bokade in mej på en gruppträning hos en sjukgymnast där man får lite tips och tricks mot rygg- och bäckensmärtor, samt pröva ut bälte och så. Kände att det var lika bra att ta tag i det direkt.

• bejb

uuh.. ..
    är idag sjukskriven,imorgon också. för första gången sedan jag blev gravid faktiskt,så jag tycker att jag kämpat bra med tanke på hur jag mått från och till.
    då jag kom tillbaka på jobb på tisdagen efter julhelgen hann jag bara börja på och så kände jag bara hur det knöt sig i magen.. hann nätt o jämt till toan :/ sen mådde jag jättedåligt resten av dan.. det är såååå jobbigt och tungt att vara på jobbet då jag inte alls tål lukten av allt os och ångor av alla bröd,bullar,munkar o.s.v. då jag jobbar måste jag ha upp ett fönster och stå i draget,det är inte heller så bra då de är minusgrader där ute.. inte konstigt jag blivit förkyld också..
    igår var det lite bättre men mådde ändå väldigt illa..och kändes som jag hade växtvärk i magen. riktigt trött har jag också varit.! och halsbrännan from hell!!

så sent igårkväll bestämde jag att imorgon tänker jag vara hemma och vila och bara ta det lugnt o andas. ska ringa till bm då de har telefontid och berätta hur jag mår.
    är det vanligt att må såhär skit ännu då man gått in i 18:e veckan??..börjar bli jobbigt. och känner mig som en riktig gnällspik nu :/

• Polarlantis

Bejb: BRA tänkt, vila och försök återfå lite krafter! Man FÅR gnälla! Hoppas du blir frisk ochböjar må bättre snart! KRAM!

• zenoble
    bejb skrev 2011-12-29 05:59:01 följande:
    uuh.. ..
    är idag sjukskriven,imorgon också. för första gången sedan jag blev gravid faktiskt,så jag tycker att jag kämpat bra med tanke på hur jag mått från och till.
    då jag kom tillbaka på jobb på tisdagen efter julhelgen hann jag bara börja på och så kände jag bara hur det knöt sig i magen.. hann nätt o jämt till toan :/ sen mådde jag jättedåligt resten av dan.. det är såååå jobbigt och tungt att vara på jobbet då jag inte alls tål lukten av allt os och ångor av alla bröd,bullar,munkar o.s.v. då jag jobbar måste jag ha upp ett fönster och stå i draget,det är inte heller så bra då de är minusgrader där ute.. inte konstigt jag blivit förkyld också..
    igår var det lite bättre men mådde ändå väldigt illa..och kändes som jag hade växtvärk i magen. riktigt trött har jag också varit.! och halsbrännan from hell!!

så sent igårkväll bestämde jag att imorgon tänker jag vara hemma och vila och bara ta det lugnt o andas. ska ringa till bm då de har telefontid och berätta hur jag mår.
    är det vanligt att må såhär skit ännu då man gått in i 18:e veckan??..börjar bli jobbigt. och känner mig som en riktig gnällspik nu :/
    Fy låter inte kul, bra att du sjukskrivit dig så du får vila lite! Jag kräks fortfarande, mest på morgonen. Är också i v.18 så tycker det borde vara borta nu med. Men det är väl bara att bita ihop.
    Har du pratat med bm än?
  • bejb
    zenoble skrev 2011-12-29 14:35:12 följande:
    Fy låter inte kul, bra att du sjukskrivit dig så du får vila lite! Jag kräks fortfarande, mest på morgonen. Är också i v.18 så tycker det borde vara borta nu med. Men det är väl bara att bita ihop.
    Har du pratat med bm än?
    fick inte tag på henne,hon hade ledigt :/ ska ringa på nytt imorgon! mådde illa idag på förmiddan,men kändes ändå så mycket lättare att hantera här hemma..då man får lägga sig o vila då det behövs och framför allt INGEN DÅLIG LUKT! hinner bara öppna dörren då jag kommer på jobb så vänder det sig i magen.. vet inte hur ja ska klara ännu 3mån om inte illamåendet ger med sig :(
    annars mår jag väl sådär..
    hoppas du börjar må bättre snart också! lider du av halsbränna annars? jag har varje dag..o det är just därför jag också mår så illa.. känns som all magsyra "bränt sönder" hela vägen upp i halsen.. har provat med rennie o alla möjliga huskurer,men inget hjälper.. bara att kämpa vidare!
  • PetraK

Stackare! Hoppas verkligen det blir bättre snart! Ska du se om du kan bli sjukskriven tills det känns bättre eller?
    Mitt illamående har kommit tillbaka lite smått, började förra veckan, men det är inget jag inte kan stå ut med, speciellt inte när jag läser om hur du har det :S.

• Speedofsound

Stackare! Inte trevlig med illamående som kommer tillbaka :( Jag mår nog oförskämt bra, ska verkligen inte klaga över min trötthet..
    Hoppas verkligen det går över snart för er!

Svar på tråden BF juni 2012