• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • PetraK

Någon mer som har huvudvärk titt som tätt?
    Har haft det ikväll, rejält, och likadant förra veckan, innan dess någon dag då och då men inte lika mycket som nu. Känns som det pulserar i hela skallen :(. Alvedon tycks inte hjälpa heller :(...

• zenoble

bejb: Har lite halsbränna men inte något jag lider så mycket av. Låter hemskt för dig att jobba när du känner så! Skulle aldrig klara det nu. börjar om en månad hoppas verkligen det känns bättre då. Kan du inte få sjukskriva dig ett tag tills det känns bättre?

Hade mycket huvudvärk tidigare men tack och lov har det gått över de senaste veckorna.. Det har varit migränliknande som inte hjälpt med tabletter :/ Äter ju järntabletter? Jag började nog lite för sent med det förra graviditeten och hade då konstant huvudvärk tills värden gick upp lite.. Inte alls kul ju Rynkar på näsan

• PetraK

Nope inga järntabletter, järnvärdet var jättebra vid kontrollen för mindre än en månad sen. Ska inte på kontroll igen förens slutet av feb, kanske är dumt att vänta så länge? Finns det receptfria järntabletter? Eller funkar blutsaft? Och det är inget farligt för bebisen om jag får i mej extra järn trots bra värden?

• Speedofsound

Jag har också haft rejäl huvudvärk! Vaknade på juldagen och kunde inte röra mig :( Alvedon biter inte på mig heller! Trodde att det kunde ha med min nacke att göra, men nu låter det nästan som det har med graviditeten att göra?

• zenoble
    PetraK skrev 2011-12-29 20:58:06 följande:
    Nope inga järntabletter, järnvärdet var jättebra vid kontrollen för mindre än en månad sen. Ska inte på kontroll igen förens slutet av feb, kanske är dumt att vänta så länge? Finns det receptfria järntabletter? Eller funkar blutsaft? Och det är inget farligt för bebisen om jag får i mej extra järn trots bra värden?
    blutsaft innehåller väl inte så mycket järn så det kan du väl äta i alla fall? det är ju nyttigt under hela graviditeten Glad vem vet det kanske blir bättre..
  • PetraK

Saravictoria: jag har också tänkt att det kan ha med nacken att göra, känns som "sån" huvudvärk lite... Har väldigt sällan huvudvärk i vanliga fall, därför tänkte jag att det väl är graviditeten.
    Jag hoppas på att en natts sömn ska göra det bättre.

Zenoble: kanske ska pröva det då :). Och så pratade mannen och jag om att jag måste försöka äta lite oftare. När jag mådde illa åt jag ju typ varannan timme, men när det blev bättre så började jag äta som innan igen, och det kanske är så att jag behöver äta lite och ofta nu med, eftersom jag blev van vid det... Jag vet inte...

• Nuttis79

Gud vad jag längtar tills ultraljudet om ca 3 veckor för det är inget kul att gå å känna sig icke-gravid. Är i v 16 å har känt mig "som vanligt" nu i flera veckor å magen ser bara fläskig ut så ingen gravidmage heller :(.

• PetraK

Nuttis79: Jag hade en sån period vecka 14-15 där nånstans, frågade min bm om det och hon sa att det är vanligt. Har läst att det är för att kroppen vant sig vid gravidhormonerna.
    Men nu känner jag mej gravid igen, mest för att jag märkt att livmodern växt ordentligt kanske...
    Jag har ul om 2 veckor och längtar också ihjäl mej, vill bara se att lillskiten mår bra och växer!

• Nuttis79
    PetraK skrev 2011-12-30 08:55:52 följande:
    Nuttis79: Jag hade en sån period vecka 14-15 där nånstans, frågade min bm om det och hon sa att det är vanligt. Har läst att det är för att kroppen vant sig vid gravidhormonerna.
    Men nu känner jag mej gravid igen, mest för att jag märkt att livmodern växt ordentligt kanske...
    Jag har ul om 2 veckor och längtar också ihjäl mej, vill bara se att lillskiten mår bra och växer!
    Ja det kanske är vanligt det här...har läst något om "spökveckor" :).
    Men man är orolig att något är fel bara att man har fått MA...men man vill inte oroa sig för mycket...i början av januari ska jag till BM och försöka lyssna efter hjärtljud igen förra gången i v 15 hördes det inget....så man hoppas att det hörs snart...
  • PetraK

Ja det kan jag tänka mej. Man tror att man ska sluta oroa sig efter vecka 12, och nu tror man att man kommer sluta oroa sig efter rul, men förmodligen gör man inte det heller :P. Då är väl vecka 24 nästa sikte.
    Hoppas det kommer gå bra att hitta hjärtljuden :).

Svar på tråden BF juni 2012