• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Kameleonten
    Speedofsound skrev 2012-01-18 20:18:40 följande:
    Jaha okej, alla är olika! Det hjälpte mig iaf, hoppas hon kan hjälpa dig :)

Är det någon mer som drömmer sjukt mkt varje natt? Känns inte som att jag kommer i riktig djupsömn någon gång och vaknar supertrött och med huvudvärk :(.
    Ja jag drömmer också en massa och det känns inte riktigt som att man sover lika bra då.
  • AgnesGN
    Bumman79 skrev 2012-01-18 22:40:10 följande:
    Ja jag med...jag gjorde ultraljud i måndags å det var helt magiskt ju att få se sitt första barn för första gången efter 2 år av försök...för dig tog det ett helt år oxå va?
    Förstår känslan. Japp, ett år tog det. Lång väntetid men jag tror nog det är värt det nu... =)
  • IdaElinLivia040611
    PetraK skrev 2012-01-18 16:43:39 följande:
    Hm, någon mer än jag som har haft några smärtfria sammandragningar? Tror det är det jag haft i alla fall, magen blir hård och centrerad, ofrivilligt spänd liksom, någon?

Sen har jag en till äckelfråga (sorry); hur är era flytningar? Jag blir inte klok på mina! Dom har hela tiden varit ganska tjocka och gulvita. Under helgen tyckte jag dom blev ännu tjockare och "gryniga" och det började klia, så nu har jag behandlat mej mot svamp med canesten (fjärde dagen idag), men tycker att det bara blivit värre (klådan är borta men flytningarna är värre). Detta i samband med sammandragningarna oroar mej lite. Ska ringa bm imorrn men i hopp om att bli lite lugnare skriver jag här...
    Det är bättre att kolla en gång för mycket än förlite. Men jag tror inte att det e någon fara. Och smärtfria samandragningar kan man ju ha. Frågade det till min BM på Specmvc i går faktiskt från vilken vecka det är normalt att livmodern börjar träna. Och jag är i vecka 19 och hon sa att det är helt normalt att känna redan. Men det ska inte göra ont och det ska ju inte vara någonting regelbundet.
    Jag får det om jag tex e väldigt kissnödig eller om jag varit igång för länge i för högt tempo. 
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • PetraK

Jag får det också om jag är kissnödig, annars har det nog varit om jag grejat här hemma, när jag kör igång på morgonen osv. Men det är nog sambandet med flytningarna som varit oroande. Idag verkar det lite bättre, men jag har ringt ändå, väntar på att dom ska ringa upp nu.

• Mamma MB
    PetraK skrev 2012-01-18 16:43:39 följande:
    Hm, någon mer än jag som har haft några smärtfria sammandragningar? Tror det är det jag haft i alla fall, magen blir hård och centrerad, ofrivilligt spänd liksom, någon?
    Precis så blir min mage emellanåt också. Stenhård och centrerad.. Som att man går runt och bär på ett stort betongblock. Har inte riktigt sett något samband om jag får det då jag gör specifika saker. Det bara kommer. Tidigare imorse hade jag så men nu har det lugnat ner sig lite.
    Är det sammandragningar alltså?
  • PetraK

Ja jag tror det. Men så länge dom inte gör ont eller är regelbundna så är det ingen fara.

Ringde till bm, ska fortsätta behandla mot svampen, gärna med vagitorier, men det vet jag inte om jag törs, har hört från en del kompisar att dom fått jätteont och att det "bränt" där inne. Men jag får la testa.
    Sammandragningarna och svampen har förmodligen inget samband.

• OHs mamma

Jag får ofta sammandragningar om jag behöver gå på toa och göra nr 2 så att säga. Fast jag får sammandragningar ändå ibland, och varje gång jag får det oavsett anledning gör de riktigt ont. Men var inne och kollade för några månader sen och det var ingen fara. Så länge de inte är för smärtsamma och regelbundna tror jag inte det är nån större fara.

• Algol

Väntar oxå barn i Juni 2012...ska på U-ljud närsta fre och är lite orolig för att det kan vara tvillingar.

Magen växer ortoligt fort men har inte förändrats kroppsmässigt för övrigt... Har tvillingsystrar och jag vet hur jobbigt mamma hade det, men hur det nu än blir så kommer jag vara överlycklig om det är 1 el.fler barn...bara lite nervös =) Har oxå mycket flytningar, lätt rosa aktiga....vet inte om det är något farligt, har dock inga besvär av det.

• bejb

STOORT GRATTIS till tvillingarna i magen!!

Jag tycker också att jag börjat drömma mycket på nätterna,mest mardrömmar dock.. :/ Har ibland "panik" då jag vaknar,men efter en stund är det så skönt då man vaknat till och påminns om verkligheten igen och ser och känner bulan på magen =)

Undrar också om det är sammandragningar jag haft? De senaste dagarna har det ibland känts som om jag har mensvärk då det plötsligt kan komma en "kramp" och man känner hur det stramar till. Börjar bli lite tungt på jobbet också för tillfället att lyfta och böja sig. Och denna vecka+ nästa vecka är det även jag som kör ut bröd från bageriet så det är mycket lyft och kånkande.. ganska jobbigt också nu då det är så halt och kallt.

Är det annars nån annan som haft problem att slippa in på familjelivs sidor? Har inte kunnat logga in på 2 dagar,utan bara kommit "Sidan kan inte visas.."

Hoppas ni alla mår bra! Och njuuter av era små <3

• NinnaBus

AgnesGN: Dubbelt grattis

Sammandragningar, jo här med...
    Magen blir stenhård... Blir "tyngre" att andas medan de håller på...
    Kommer främst om jag rört på mig mycket eller lyfter mycket.
    Jobbar på förskola så det blir ju en del lyft och man rör sig mycket under dagen...
    Har även haft en del på kvällarna i vila...
    Ska ta upp det med min BM på måndag när jag ändå ska dit på kontroll...
    Brukar oftast inte göra ont, men de är obehagliga.