• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Fru HH

Jag börjar också få ångest inför förlossningen, är jätterädd för själva utdrivningen och smärtan.
    Jag ska prata med min BM nästa besök, hoppas jag kan få hjälp med mina tankar o känslor. Känner bara rädsla inför den dagen :(

• Bumman79
    Fru HH skrev 2012-02-23 21:23:36 följande:
    Jag börjar också få ångest inför förlossningen, är jätterädd för själva utdrivningen och smärtan.
    Jag ska prata med min BM nästa besök, hoppas jag kan få hjälp med mina tankar o känslor. Känner bara rädsla inför den dagen :(
    Ja det kanske e vanligt att vara lite nervös speciellt om man väntar första barnet å aldrig gått igenom det förut....fast vissa blir ännu mer nervösa inför andra har jag hört just för att de vet...:P

Men det kommer ju något gott efter helvetessmärtan iaf...
  • bejb

Någon annan än jag som lider av detta?
    Har de senaste veckorna ibland (denna vecka varje dag) haft riktigt värk nere mellan bena, vid blygdbenet. Då jag stått länge,suttit eller legat ner och ska ställa mig upp så tar det så j*vla ont! Kombinerat med värk i nedre ryggen. Är det foglossning eller något annat?
    Då jag berättat åt bm sa hon att jag ska vila mera, men de gör jag ju redan? Jag överdriver inte då jag säger att jag har svårt att gå för det tar ont. Idag är en sån dag. Imorgon då jag vaknar är det bra, men då jag varit igång igen några timmar är det säkert samma sak all over :/

• April09juni12

Jag har samma problem bejb, och min bm sa att det va foglossning!
    Hon rekommenderade akupunktur så jag ska ringa sjukgymnastiken på måndag!

Och till något annat mindre kul, va på glukosbelastning idag och fick domen grav. Diabetes :(

• bejb
    April09juni12 skrev 2012-02-24 16:05:28 följande:
    Jag har samma problem bejb, och min bm sa att det va foglossning!
    Hon rekommenderade akupunktur så jag ska ringa sjukgymnastiken på måndag!

Och till något annat mindre kul, va på glukosbelastning idag och fick domen grav. Diabetes :(
    Okej.. vi är flera då! Det är så jobbigt och tar såååå ont! :/ Akupunktur.. kanske man borde prova det? Använder du något stödbälte?
    Va tråkigt att du har g.d :(
  • RocketQueen

Jag har ett stödbälte men tycker inte att det hjälper nåt vidare. Men det skadar ju inte iaf... Ska få låna en kompis tens-apparat och hoppas att det blir bättre av det.

• Bumman79

Jag har haft ont i underlivet de senaste dagarna känns som att det är livmodertappen som värker emellanåt...för det känns som att det är högt upp i underlivet.....är det normalt tror ni? Eller borde man kolla upp det? Jag ska prata med barnmorskan på måndag tänkte ta upp frågan då men man blir ju lite orolig....

• Chriis

Jag har också bälte, tyckte det hjälpte lite i början men inte längre :(