• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Speedofsound

Har ni fått några andra problem än? Jag har blivit kroniskt täppt i näsan :P Jag har så känslig näsa också... Så fort jag snyter mig så blöder jag! Inget nässpray här inte.. Får nog leva med att andas på halvfart resten av tiden :P

• Norrlandstöus
    Speedofsound skrev 2012-04-07 11:13:14 följande:
    Har ni fått några andra problem än? Jag har blivit kroniskt täppt i näsan :P Jag har så känslig näsa också... Så fort jag snyter mig så blöder jag! Inget nässpray här inte.. Får nog leva med att andas på halvfart resten av tiden :P
    Har haft det sen v 10..:/ så jag har insett att profylaxandningen kommer ju inte gå för mig;) haha.,. jag mår (peppar, peppar) jätte bra nu när jag är hemma och sjukskriven och bara tar det lugnt och äter medicin mot gallsyrorna.. känns super bra faktiskt.,  gick in i v 33 idag.,. 54 dagar kvar nu längtar man ju som en tok.. 
  • Dancia

Jag har aldrig gått någon profylaxkurs. Denna gången ska jag dock läsa om dyktekniken för att lära mig att slappna av i värkarna. Det är det viktigaste för att få en så smidig förlossning som möjligt. Fokusera på att behålla lugnet och bli tung i hela kroppen och slappna av för varje värk, då blir det lättare att hantera smärtan och barnet glider lättare igenom förlossningskanalen.

• Bumman79
    Speedofsound skrev 2012-04-07 11:13:14 följande:
    Jag har oxå mycket täppt näsa å ofta kommer det blod när jag snyter mig oxå...
  • Speedofsound

Det börjar blöda flera ggr om dagen, lite jobbigt när man är på stan :S hoppas det blir bättre snart!

• RocketQueen

Jag är också jättekänslig i näsan och blöder hela tiden. Men det verkar vara lite i perioder. Nu har jag inte haft näsblod på några dagar men innan dess blödde jag nog i 3-4 veckor tror jag. Antar att det är det här med känsliga slemhinnor som spökar.

• Speedofsound

Det är väl bara att stå ut :) Vi köpte en jättesöt speldosa idag i form av en kanin, nu ligger den på min mage och spelar för bebisen! Nu börjar jag känna att jag faktiskt ska bli mamma på riktigt.. :)

• Bumman79
    Speedofsound skrev 2012-04-07 22:30:47 följande:
    Det är väl bara att stå ut :) Vi köpte en jättesöt speldosa idag i form av en kanin, nu ligger den på min mage och spelar för bebisen! Nu börjar jag känna att jag faktiskt ska bli mamma på riktigt.. :)
    Häärligt håller med om att det är så roligt att köpa bebisgrejjer det blir mer verkligt då :).
  • Chriis

Och idag handlade vi spjälsängsskydd för 149 kr som kostat 399 och fick likadant påslakan och örngott för 1 kr! Dem hade bara kvar det som var framme i affären men det spelar ju ingen roll, bara att tvätta! Så 150 kr tyckte jag var ganska bra pris :)