• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Norrlandstöus
    bejb skrev 2012-04-03 09:39:05 följande:
    Åh vilken natt! Som förra natten,,, ingen sömn alls. Har legat och mått illa istället :/
    Äter omeprazol 20mg mot halsbränna men läste om biverkningarna här nyss.. och tyckte det var många som stämde in på mig "plötsligt illamående" "sömnlöshet" "trötthet" och så har urinen varit väldigt mörk senaste tiden.. nån annan som har mörkare urin? BM sa senast att jag ska dricka mer vatten bara,men tycker inte det spelar någon roll.. hoppas inte det är farligt. Bebis verkar iallafall må bra.. busar på hela dagarna och nätterna med små vilostunder nu & då :)
    Idag tänkte jag börja fundera på bb väskan,vad som ska packas med o.s.v.  Har ni någon bra lista ni tänkte följa?

Samma sak här., inte sovit nått i natt., tycker att halsbrännan tenderar att komma när man ska sova., suck.,

Jag har oxå börjat fundera på bb väskan., när vi skulle in på förlossningen förra veckan mötte vi ett par som hade med sig tre stora väskor och vi såg på personalen att dom hade svårt att hålla sig för skratt.., Har än så länge bara packat ner några klädesplagg 50 och 56 och några blöjor.,

Idag när jag var in och lämnade prover så fick vi gå på bb och fika och hela matsalen var full med familjer med sina små bebisar.. GUD VAD JAG LÄNGTADE! :)     
  • PojkarnasMamma85

Man behöver väl inte så jättemycket i bb-väskan. Detta tänker jag ta med:

* Bebiskläder ca 2 ombyten + hjälmmössa i stl 50 & 56 (tänker använda bb:s kläder och blöjor tills vi åker hem).
    * Napp
    * Ev. en bebisfilt
    * Sköna kläder till mig (byxor, tröja, trosor, strumpor)
    * Amningsbh *2
    * Amningsinlägg
    * Toalettartiklar som deo, tandborste+kräm, hårborste, hårsnoddar etc.
    * Ev. ett par tofflor/inneskor

Nu kanske jag har glömt något väsentligt men det var detta jag kom på nu för stunden

• NinnaBus

Provade mina amningsbh som jag hade sist och insåg att oj, här får det nog köpas några nya som är lite större...
    Alla utom en var små nu, och den sista var på gränsen till liten... Och man brukar ju växa lite till när mjölken kommer igång...

I min bb-väska har jag tänkt packa:
    Kläder till bebis (bodys, byxor, sockar, pyjamas, mössa och ev tröja för hemfärden)
    Napp
    Amningsnapp (om det behövs denna gången med så tänker jag inte behöva strida för det)
    Bebisfilt
    Första gosedjuret med speldosa (spelar den för magen nu)
    Kläder till mig (trosor, strumpor, tröja, byxor, pyjamas)
    Amningsbh
    Amningsinlägg
    Tandborste + tandkräm
    Deo
    Hårborste + hårsnoddar
    Linsvätska + burk till linserna
    Mina mediciner (astma och sköldkörtelmediciner)
    Schampo, balsam och dushtvål
    Tofflor
    Bindor
    Kamera
    Cd med musik
    Kamera +filmkamera
    Chokladbit
    Liten flaska med cola
    Mynt till p-automaten 

Det är väl det jag kommit på nu att jag kan behöva....         

• PojkarnasMamma85

Är det någon som tidigare använt amningsbh:ar med bygel? Och i så fall, fick du mjölkstockning då?

Sist använde jag Triumphs amningsbh:ar som var sömmlösa eller vad det heter, ingen bygel eller nåt sånt. De var ju sköna men det såg ju inte ut som att jag hade bh på mig och brösten hängde som sjutton. Denna gången vill jag känna mig fin och fräsch även fast jag ammar och tänkte införskaffa några med bygel, men de sägs ju att man får mjölkstockning då?!

Någon som har bra tips på bra amningsbh:ar sådär lite överlag?

• zenoble
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-04-03 18:25:14 följande:
    Är det någon som tidigare använt amningsbh:ar med bygel? Och i så fall, fick du mjölkstockning då?

Sist använde jag Triumphs amningsbh:ar som var sömmlösa eller vad det heter, ingen bygel eller nåt sånt. De var ju sköna men det såg ju inte ut som att jag hade bh på mig och brösten hängde som sjutton. Denna gången vill jag känna mig fin och fräsch även fast jag ammar och tänkte införskaffa några med bygel, men de sägs ju att man får mjölkstockning då?!

Någon som har bra tips på bra amningsbh:ar sådär lite överlag?

Ja jag hade de från hm sist med bara en liten bygel på sidorna liksom, fick sån rejäl stockning i båda brösten att det förstörde hela amningen. blev fruktansvärt dålig :( denna gången ska jag försöka hitta några bra sömlösa som inte sitter åt. tror apoteken har en bra sådan? måste börja kolla efter sånt snart..
  • Speedofsound

Hu vad stressad jag blir nu :S Vi har bara köpt lite kläder än så länge typ. Eller ja, säng, vagn, babyskydd och lite småplock. Vi flyttar ju till huset snart så det känns dumt att köpa på sig för mycket nu som man sedan ändå måste packa ner och upp igen.
    Vi har börjat fundera på skötväska, vad ska man tänka på när man köper?

• Bumman79
    Fick reda på idag att jag fick igenom 25% av gravidpenningen bara.
    Bla pga att min chef sagt till utredaren på f-kassan att det inte är tunga lyft i kassan.

Man lyfter ju några ton om dagen speciellt när kunderna bygger varuberg är det tungt eller när kunderna räcker varor direkt över disk som tunga blomjordssäckar, kattsandssäckar och toabalar mm.
    Å chefen hade sagt att jag knappt är i förbutiken och det stämmer ju för såfort hon fick reda på att jag var gravid så skar hon ner på förbutik/post timmarna rejält. Så smart hon var. Allt för att jag inte skulle få igenom gravidpenningen kan jag tänka mig. Grr ush vad irriterad jag e.

Är det lönt att ta ut 25% gravidpenning? Eller ställer det till det om jag skulle bli sjukskriven framöver pga foglossning eller andra krämpor? Någon som vet?
  • RocketQueen

Jag tror att det är lönt. Sjukskrivning går ju före grav.penning så det borde inte påverka. Men vilken konstig chef du har, vad vinner hon på att du inte får igenom penningen?

• Bumman79
    RocketQueen skrev 2012-04-03 22:24:59 följande:
    Jag tror att det är lönt. Sjukskrivning går ju före grav.penning så det borde inte påverka. Men vilken konstig chef du har, vad vinner hon på att du inte får igenom penningen?
    Oki jo då kanske man borde ta det och försöka kämpa på resterande 75%. Känns som att hon alltid ska jävlas tex får jag alltid skitscheman trots att jag jobbat på samma företag i nästan 10 år. Alltid en massa sena kvällar. Det är visserligen lite så i butik men vissa får väldigt fördelaktiga scheman beroende på vilka som är personliga favoriter hos henne känns det som.