• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Bumman79
    Norrlandstöus skrev 2012-04-10 13:39:33 följande:
    Vet inte om ni pratat om det tidigare men har ni tecknat nån gravidförsäkring?
    Jag har en för 1050:- via trygg-hansa...den täcker mer än den som är gratis så vi satsade på en sådan...
  • Polarlantis
    Norrlandstöus skrev 2012-04-10 13:39:33 följande:
    Vet inte om ni pratat om det tidigare men har ni tecknat nån gravidförsäkring?
    Folksam, också 1050kr. Tänkte ta på TH men blev GALEN på den hysteriska försäljartanten så jag tecknade en annan!
  • Bumman79
    Polarlantis skrev 2012-04-10 14:23:26 följande:
    Folksam, också 1050kr. Tänkte ta på TH men blev GALEN på den hysteriska försäljartanten så jag tecknade en annan!
    Haha ja ibland blir man trött på säljare :)
  • Chriis

Gjorde glykosbelastningen idag, var inte så farligt. Dock mådde lite illa pga man ej fick äta på många timmar. Fick veta att jag måste ta mina järntabletter 2 ggr om dagen istället för en. Jag som brukar kräka upp dem.. Får väl se hur detta går. Enligt barnmorskan kommer jag inte orka förlossningen om ej järnvärdet höjs.
    Hon bokade även en läkartid nästa vecka till mig, då min foglossning blivit svårare för mig att jobba.
    Graviditetspenningen fick jag veta idag att jag inte får..
    Det positiva idag är att jag gick in i vecka 30 idag och har bara 10 veckor kvar!

• bejb

Jag skulle också behöva få i mig mera järn, har tagit Obsidan men jag får så hård mage så jag får förstoppning. Tog ett piller i fredags och hela helgen har jag haft problem med magen..

• Speedofsound

Tar också Niferex, stora men helt okej för magen!
    2:à dagen hemma med GP.. Jag bakar, packar, tvättar.. Jag gick även till garnbutiken för att jag ville lära mig att sticka, då är den stängd! Vad är det för sätt?! Jag är rastlös... :P

• bejb
    Speedofsound skrev 2012-04-11 12:43:43 följande:
    Tar också Niferex, stora men helt okej för magen!
    2:à dagen hemma med GP.. Jag bakar, packar, tvättar.. Jag gick även till garnbutiken för att jag ville lära mig att sticka, då är den stängd! Vad är det för sätt?! Jag är rastlös... :P
    Det borde jag kanske prova då.. har prövat Obsidan nu i två omgångar och samma sak hände bägge gångerna! Men jag försöker få i mig järn via kosten istället(så gott de går..) Kan inte utsätta mig för en till frivillig förstoppning.. ajaj!
    Visst är det skönt att få vara hem ändå? Att få bestämma själv hur dagen ser ut beroende på hur man mår :)
    Jag hade sovmorgon,tog en lång dusch och for till en väninna några timmar. Sen kom jag hem och började sy lite,laga mat och nu på kvällen har jag virkat ett par riktigt söta babyvantar. Imorgon blir det babysockor :)