• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Norrlandstöus

Har äntligen fått sova en hel natt och det var underbart! tack vare tavegylen som jag fick.. klådan är kvar men det går ändå att hantera på dagarna.,. sen skönt att veta att nu behöver jag inte jobba mer :) sjukskriven fram till den 16 april då gp börjar.. idag 60 dagar kvar., hoppas han kan vara kvar där inne iaf fem veckor till.,.

Bejb: vilken otroligt söt! :)  

• zenoble

Jag hade grav klåda förra graviditeten och då satte det sig mest på fotsulor och händer. Har nu fått klåda på ben/fötter och armar lite grann. Vart sitter de på dig?

Hm får nog be bm ta lite prover på det nästa gång jag ska dit

• Norrlandstöus

hela benen från fotsulan upp till låren., sen mest på händer och överarmar.. men sen om jag börjar att klia på magen så kan jag inte sluta.,. ja det är bättre du kollar en gång för mycket ju:)

• zenoble

Usch ja känner igen det. Fick också bland annat tavegyl men blev mest slö av det tyckte jag.. Har du några förhöjda värden eftersom de pratade om igångsättning?

• Speedofsound

Idag har jag haft galet mkt sammandragningar! Det har varierat från 3-4 i halvtimmen till 1-2 i timmen. Inte gjort något ansträngande alls utan bara vilat och gått lite på stan typ..

• Norrlandstöus
    zenoble skrev 2012-03-31 20:07:55 följande:
    Usch ja känner igen det. Fick också bland annat tavegyl men blev mest slö av det tyckte jag.. Har du några förhöjda värden eftersom de pratade om igångsättning?

ja de provet som dom kunde se när jag var in så var de lite för höga men ska in på tisdag och ta riktiga prov.,. :)
  • Speedofsound

Pratade med förlossningen idag ang. Mina sammandragningar. Jag blev lite orolig eftersom jag bara fått sparkar mot revbenen de senaste dagarna också. Vill inte att det ska sätta igång för tidigt. De sa att jag skulle lämna ett urinprov för att se ifall jag har urinvägsinfektion som kan göra att man får sammandragningar. Annars är det bara att vila och hoppas på att det inte eskalerar! :)

• bejb

usch vilken dålig dag! har känt illamående hela dagen.. frukosten gick bra men sen har jag inte velat äta så mycket.. har levt på 2 köttpiroger och lite frukt idag.. känner mig proppmätt och att det trycker på enda upp i halsen. borde ju få i mig lite nyttigare mat och lite mer,men det finns liksom ingen plats!
    och sjukt trött är jag.. känns som jag håller på bli sjuk :(

• Mamma MB
    bejb skrev 2012-04-02 18:18:50 följande:
    usch vilken dålig dag! har känt illamående hela dagen.. frukosten gick bra men sen har jag inte velat äta så mycket.. har levt på 2 köttpiroger och lite frukt idag.. känner mig proppmätt och att det trycker på enda upp i halsen. borde ju få i mig lite nyttigare mat och lite mer,men det finns liksom ingen plats!
    och sjukt trött är jag.. känns som jag håller på bli sjuk :(
    Känner verkligen igen mig!! Haft en fruktansvärd halsbränna blandat med illamående så matlusten var inte så stor igår. Frukosten gick bra här med men sen va det tvärstopp. Trötthet och känslan av att nästan gå väg att bli sjuk hos mig med.. Hoppas det vänder snart!
  • bejb

Åh vilken natt! Som förra natten,,, ingen sömn alls. Har legat och mått illa istället :/
    Äter omeprazol 20mg mot halsbränna men läste om biverkningarna här nyss.. och tyckte det var många som stämde in på mig "plötsligt illamående" "sömnlöshet" "trötthet" och så har urinen varit väldigt mörk senaste tiden.. nån annan som har mörkare urin? BM sa senast att jag ska dricka mer vatten bara,men tycker inte det spelar någon roll.. hoppas inte det är farligt. Bebis verkar iallafall må bra.. busar på hela dagarna och nätterna med små vilostunder nu & då :)
    Idag tänkte jag börja fundera på bb väskan,vad som ska packas med o.s.v.  Har ni någon bra lista ni tänkte följa?