• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Bumman79
    fröken01 skrev 2012-04-14 08:09:55 följande:
    En tjej skrev i en annan tråd att Agnes är aktiv i en tvillinggrupp på FB. Tydligen är tvillingarna fem veckor och har precis sluppit kuvösen. Låter som om det går åt rätt håll!
    Vad kul om det går bra för dem :).
  • Fru HH

Jag och min man gick profylaxkurs i helgen!! Ni som inte gjort det, GÖR det!
    Fy tusan vilken underbar kurs! Värd varje öre, känner mig mycket mer förberedd inför den stora dagen dels med massa tips och knep för att fixa dagen med dem bästa förutsättningar.
    Men också för ens partners skull, min man känner verkligen att han är mer insatt nu och vet vad han kan/ska göra för att allt ska gå bättre för min del.

Vet till och med mer nu om vad som händer i kroppen vid en förlossning än vissa kollegor som fött 3 barn.

Så med hela mitt hjärta rekomendrar jag er denna kurs!

• Polarlantis
    Fru HH skrev 2012-04-16 16:32:48 följande:
    Jag och min man gick profylaxkurs i helgen!! Ni som inte gjort det, GÖR det!
    Fy tusan vilken underbar kurs! Värd varje öre, känner mig mycket mer förberedd inför den stora dagen dels med massa tips och knep för att fixa dagen med dem bästa förutsättningar.
    Men också för ens partners skull, min man känner verkligen att han är mer insatt nu och vet vad han kan/ska göra för att allt ska gå bättre för min del.

Vet till och med mer nu om vad som händer i kroppen vid en förlossning än vissa kollegor som fött 3 barn.

Så med hela mitt hjärta rekomendrar jag er denna kurs!
    Åh vad avis jag blir! Vår kurs var inte alls bra, helt menlös. Men jag har en bra vänninna med åratal av övning på andning bakom sig så jag ska gå privat hos henne, hihi!
  • Speedofsound

Gud vad jag älskar att ligga i soffan och se hur bebisen bufflar runt där inne! Hela magen flyttas och den är sne och bucklig :P min sambo har fått känna de där häftiga rörelserna nu, och inte bara sparkar, han är helt fascinerad! :))

Åh, nu väntar vi bara på besked om att vårt hus är ledigt lite tidigare så att vi kan få flytta i helgen!! Håll tummarna :))

• Bumman79
    Speedofsound skrev 2012-04-17 13:03:29 följande:
    Gud vad jag älskar att ligga i soffan och se hur bebisen bufflar runt där inne! Hela magen flyttas och den är sne och bucklig :P min sambo har fått känna de där häftiga rörelserna nu, och inte bara sparkar, han är helt fascinerad! :))

Åh, nu väntar vi bara på besked om att vårt hus är ledigt lite tidigare så att vi kan få flytta i helgen!! Håll tummarna :))
    Min kille älskar oxå att känna på sparkarna :).
  • bejb

Åh vad jag är arg på min sambo. Här tidigare hade vi pratat om att han tänkte ta pappaledigt då bebisen kommer och sen fortsätta med sommarsemestern direkt efter pappaledigt. Nu igår kväll innan vi skulle somna klämmer han ur sig att han kommer ta semestern först senare och bara ta en vecka ledigt i samband med förlossningen.. "jag kan ju ändå inte göra något första tiden.." var hans kommentar. Vi ska ju bygga ett nytt garage här i sommar och han tänkte ju använda ledigheten åt att bygga garage istället.
    Jag blev så arg och besviken och förvånad faktiskt..? Visst.. han kan inte amma men han kan ju göra allt annat ändå. Och man vet ju inte i vilket skick man är i själv heller efter förlossningen. Jag sa åt honom att jag hoppas han ändrar sig och att jag är mycket besviken på honom. Han får ju själv också lida då han missar så mycket av första tiden med bebisen...
    Hur ska era karlar göra?
    Usch vad jag blev deppig nu.... och vädret gör inte saken bättre.. här har kommit 5-10cm snö inatt!!!!! Jag blir galen på detta antarktisklimat! Vi hade tänkt åka till Ikea i helgen..men de får vi väl glömma nu igen(har fått ställa in pga dåligt väder nu 3ggr)

• Mamma MB
    bejb skrev 2012-04-18 09:10:36 följande:
    Åh vad jag är arg på min sambo. Här tidigare hade vi pratat om att han tänkte ta pappaledigt då bebisen kommer och sen fortsätta med sommarsemestern direkt efter pappaledigt. Nu igår kväll innan vi skulle somna klämmer han ur sig att han kommer ta semestern först senare och bara ta en vecka ledigt i samband med förlossningen.. "jag kan ju ändå inte göra något första tiden.." var hans kommentar. Vi ska ju bygga ett nytt garage här i sommar och han tänkte ju använda ledigheten åt att bygga garage istället.
    Jag blev så arg och besviken och förvånad faktiskt..? Visst.. han kan inte amma men han kan ju göra allt annat ändå. Och man vet ju inte i vilket skick man är i själv heller efter förlossningen. Jag sa åt honom att jag hoppas han ändrar sig och att jag är mycket besviken på honom. Han får ju själv också lida då han missar så mycket av första tiden med bebisen...
    Hur ska era karlar göra?
    Usch vad jag blev deppig nu.... och vädret gör inte saken bättre.. här har kommit 5-10cm snö inatt!!!!! Jag blir galen på detta antarktisklimat! Vi hade tänkt åka till Ikea i helgen..men de får vi väl glömma nu igen(har fått ställa in pga dåligt väder nu 3ggr)
    Förstår att du blev besviken, hade jag också blivit. Min man tänker ta semester i anslutning till BF, han kommer alltså vara hemma de första 10 dagarna som han får och sen ha sin semester direkt på, men kanske behöver åka och jobba en vecka mellan beroende på när barnet kommer. Han har ett sånt jobb där han måste bli klar med vissa uppdrag eller arbeten inom en viss tid.
    Än så länge har han inte tänkt nåt annat...
  • zenoble
    Hur ska era karlar göra?
    Vad jobbigt för dig! förstår att du vill att han ska vara hemma det hade jag också velat, minns förra gången när min sambo började jobba efter de 10 första dagarna hur jobbigt det var.. Fick mjölkstockning och hög feber så jag orkade knappt ta hand om sonen. Kommer verkligen uppskatta denna gång då han är hemma 3 månader. först tar han ju de 10 dagarna, sedan tänkte vi ta ut föräldrapenning samtidigt hela juni, sen har jag semester först sedan har han sin semester.
    Hoppas han ändrar sig!
  • Speedofsound
    Hur ska era karlar göra?
    Åh vad irriterande :S Han kommer ju missa så mkt i början! Känns som att han borde prioritera bebis först innan garaget, även om det behövs byggas. Men ni kan ju inte veta hur du mår, bebisen mår eller hur han känner. Jag har sagt till min sambo att inte planera för mkt i sommar utan ta det som det kommer allting. Han ska vara hemma de 10 första dagarna, och sen ha sina 4 veckors semester i anslutning till detta. Hoppas han ändrar sig! 
  • Polarlantis

Hmm...låter lite som om han inte fattat att du mest kommer sitta med liten i knät dygnet runt och amma och inte hinna med något annat...Har han kanske inte helt landat i det ännu? Min sambo börjar först nu fatta att han nog kommer få göra allt ( i värsta fall, man KAN ju ha det lättare!) och att jag inte är att räkna med på ett par månader...Han blev mer med på banan vid föräldrautbildningen när dom sa samma saker som jag redan sagt... Hoppas det löser sig!!!