• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Elvis Mamma

Tycker alla får gå så ofta till BM. Jag har varit där en gång förutom inskrivningen å så har jag fått tre tider bokad för resten av graviditeten, kanske har att göra med att det är barn nummer 2 men det betyder ju inte att graviditeten är den samma :-/

• Bumman79
    PetraK skrev 2012-03-28 08:59:17 följande:
    Men om man överklagar en andra gång så går det ju till förvaltningsrätten.
    Ne, nu har jag försökt allt jag orkar, fick bra svar den här gången, jag accepterar deras beslut, men tycker fortfarande att det är för hård bedömning.
    Men det får lösa sig med semesterdagar och fp-dagar, funkar det inte så långt så får jag be om en sjukskrivning.

Idag ska jag till barnmorskan :). Blir spännande att se vad järnvärdet ligger på, är så jäkla trött och matt så jag hoppas nästan det beror på järnvärdet och inte bara graviditeten, för då kan det i alla fall bli lite bättre :).
    Vad säger ni om graviditeten, är den som ni trodde eller är den lättare/jobbigare?
    Då lär ju jag oxå få avslag som jobbar i en mataffär :(. Fan vad de ska vara hårda då! Tråkigt....
  • IdaElinLivia040611
    PetraK skrev 2012-03-28 08:59:17 följande:
    Men om man överklagar en andra gång så går det ju till förvaltningsrätten.
    Ne, nu har jag försökt allt jag orkar, fick bra svar den här gången, jag accepterar deras beslut, men tycker fortfarande att det är för hård bedömning.
    Men det får lösa sig med semesterdagar och fp-dagar, funkar det inte så långt så får jag be om en sjukskrivning.

Idag ska jag till barnmorskan :). Blir spännande att se vad järnvärdet ligger på, är så jäkla trött och matt så jag hoppas nästan det beror på järnvärdet och inte bara graviditeten, för då kan det i alla fall bli lite bättre :).
    Vad säger ni om graviditeten, är den som ni trodde eller är den lättare/jobbigare?
    Tycker att det är relativt lätt att vara gravid denna gång me, bara oron över en för kort tapp som har ställt till det. Att man har foglossning och andra krämpor hör ju lixom till. Snart är det över och detta var min sista så jag njuter faktiskt av den tunga magen, foglossningen och den onda ryggen...Flört
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • EmeelieeA

Jag är i v.31 och tror att jag har fått det dära restless legs eller vad det heter! någon mer?
    Kan inte sova på nätterna för det kryper nå så för jäkligt i benen! Skit irriterande!
    Stod att man kunde få det i slutet av graviditeten..  

• Norrlandstöus

Varit in på förlossningen för andra gången den här veckan:( Har fått gravidklåda och nu måste jag lämna massa prov idag och ska in på tisdag och lämna fler., har jag riktig otur så måste dom sätta igång förlossningen i slutet på nästa vecka när provsvaren kommit., Har inte fått sovit ordentligt på flera nätter så är helt slut och idag på ultraljudet så orkade jag knappt titta på bebisen., känner mig som världens sämsta blivande mamma., Jag hade min mamma med mig eftersom sambon inte kunde fara från jobbet och hon vart överlycklig och tårögd och jag kände bara "okej ja men jag har redan sett dig den här veckan.." Behövde bara skriva av mig eftersom allt känns så otroligt jobbigt nu.,.

• Speedofsound

Usch stackare, men varför skulle du vara en dålig blivande mamma? Du har ju inte gjort något fel på något vis. Om du inte fått sova på så länge är det väl självklart att du är utmattad, inget fel med det. Jag hoppas verkligen att du bör av med klådan och att bebisen får stanna kvar ett par veckor till. Om det inte blir så, så kommer du bli en toppenmamma snart! Det är bättre att oroa sig än att vara likgiltig!

• fröken01

Någon mer med pollenallergi? Jag har fått höra att typ Clarityl funkar finfint att ta som gravid. Men nu skrev en tjej på FB till mig att när hon var gravid förra våren blev hon förbjuden att äta det av sin läkare! Vad har ni hört?

• Bumman79
    Norrlandstöus skrev 2012-03-30 16:41:57 följande:
    Varit in på förlossningen för andra gången den här veckan:( Har fått gravidklåda och nu måste jag lämna massa prov idag och ska in på tisdag och lämna fler., har jag riktig otur så måste dom sätta igång förlossningen i slutet på nästa vecka när provsvaren kommit., Har inte fått sovit ordentligt på flera nätter så är helt slut och idag på ultraljudet så orkade jag knappt titta på bebisen., känner mig som världens sämsta blivande mamma., Jag hade min mamma med mig eftersom sambon inte kunde fara från jobbet och hon vart överlycklig och tårögd och jag kände bara "okej ja men jag har redan sett dig den här veckan.." Behövde bara skriva av mig eftersom allt känns så otroligt jobbigt nu.,.
    Varför måste de sätta igång dig pga klåda? Jag har läst att det är vanligt med gravidklåda...
  • bejb

kunde inte hålla mig.. har provbäddat litens första bädd idag! på kanten hänger den lilla babyfilten som jag virkat :)