• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Fru HH

Jag e så sjukt nöjd med alla mina fynd!
    Har köpt mjuklift, Skötbord, säng, byrå för 1400:-
    Superficiell saker, lite fel färg på byrå och säng så över påsk ska det målas fint :)
    Min man ska fixa färdigt bebisrummet över påsk så vi kan börja inreda snart.

På lördag blir det Ullared med mamma och bästis :) Wiiiiii!! Det drar ihop sig nu!

• Bumman79
    bejb skrev 2012-03-27 08:55:00 följande:
    hur ofta besöker ni er BM? jag har tid en gång i månaden.. men nu då man närmar sig slutspurten tycker jag det är väldigt sällan... det hinner ju hända så mycket mellan besöken..
    Hos oss går man oxå 1 gång per månad men från v 28 sa BM att vi nu skulle träffas varannan vecka...
  • Speedofsound

Jag har fått tre veckor mellan mina besök och efte nästa besök blir det varannan vecka. Igår ringde barnmorskan och frågade hur jag mådde. Tydligen var mitt hb nere på 108.. Så det är bara att knapra mer tabletter nu då!
    Nu har jag 9 arbetsdagar kvar, det börjar bli sjukt tungt. Idag vaknade jag upp med ot i halsen dessutom. Fick vara frisk en vecka! :(

• Fru HH

Jag har gått hos BM var 3:e vecka och ska göra det fram till v. 31, sedan är det varannan vecka.
    Har inbokade tider fram till v. 38

• PetraK

Avslag på överklagan om grav.penningen, som väntat.
    Men jag bestämde mej innan för när jag ska gå hem. Jag kan ta ut alla mina semesterdagar mellan den 18 april till 4 juni, och sen ta fp resten av tiden (BF 11 juni).
    Jag har sjukt ont i fötterna och benen under och efter arbetspassen så nu känner jag en stor lättnad. 14 arbetspass kvar, bara att hålla ut sista nu!

Hörrni, det är inte långt kvar tills våra små kommer :D!!

• majsan74

PetraK: Vad arbetar du med? Jag arbetar som förskollärare och tror nog inte att jag kommer att få beviljat jag heller.

• PetraK

Jag jobbar på en bensinstation. Står och går hela tiden, ensam mer än hälften av min arbetstid, varupåfyllning osv, men inte tillräckligt tunga lyft, så tyvärr...
    En kompis till mej är förskolelärare och hon fick beviljat utan problem, så det är bara att hoppas att du också får det :).

• fröken01

Har hört flera som fått beviljat när de överklagat en andra gång! Det hjälper tydligen att tjata...

• PetraK

Men om man överklagar en andra gång så går det ju till förvaltningsrätten.
    Ne, nu har jag försökt allt jag orkar, fick bra svar den här gången, jag accepterar deras beslut, men tycker fortfarande att det är för hård bedömning.
    Men det får lösa sig med semesterdagar och fp-dagar, funkar det inte så långt så får jag be om en sjukskrivning.

Idag ska jag till barnmorskan :). Blir spännande att se vad järnvärdet ligger på, är så jäkla trött och matt så jag hoppas nästan det beror på järnvärdet och inte bara graviditeten, för då kan det i alla fall bli lite bättre :).
    Vad säger ni om graviditeten, är den som ni trodde eller är den lättare/jobbigare?