• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Dancia
    PojkarnasMamma85 skrev 2012-04-03 18:25:14 följande:
    Är det någon som tidigare använt amningsbh:ar med bygel? Och i så fall, fick du mjölkstockning då?

Sist använde jag Triumphs amningsbh:ar som var sömmlösa eller vad det heter, ingen bygel eller nåt sånt. De var ju sköna men det såg ju inte ut som att jag hade bh på mig och brösten hängde som sjutton. Denna gången vill jag känna mig fin och fräsch även fast jag ammar och tänkte införskaffa några med bygel, men de sägs ju att man får mjölkstockning då?!

Någon som har bra tips på bra amningsbh:ar sådär lite överlag?

Jag använde bara amningsbh med bygel på dagen med andra barnet och den gången fick jag bara en liten mjölkstockning som absolut inte berodde på BH:n utan jag fick mjölkstockning för att jag hade stoppat en ihoprullad strumpa mellan brösten när jag skulle sova på natten :P.

Att bygeln i sig ger mjölkstockning är en "myt". Då är det snarare en BH som inte sitter som den ska. Jag köpte mina amningsBH:ar på Change och fick superbra hjälp att prova ut rätt storlek för att se så att bygeln ligger UNDER bröstet. Då kan det inte klämma åt och orsaka någon stocknig.
  • EmeelieeA

Någon som får som hemska magknip sim gör så ont att man börjar må illa?
    Vaknade och hade sådana attacker i ca 10 min sen försvann det. Haft så för någon dag sen också. Är i v 32.

• bejb

Har varit på till BM idag

Vecka            31+1
    Vikt                +12kg(sen inskrivning)
    Blodtryck      125/75
    Hb                  111
    Sf mått           29
    Urin               såg bra ut
    Bebis Hjärta     145
    Rörelser       ++
    Bebis hade svängt sig med huvudet neråt.

Har haft mycket sura uppstötningar och ätit Omeprazol, det sa hon jag skulle sluta med och istället prova flytande Gaviscon. Hoppas det hjälper... kan ju inte sova på nätterna då det är så jobbigt! Och så rekommenderade hon saccosäck..? Att sova i om jag inte kan ligga och sova. Någon annan som provat det?
    Vet inte ens var man får tag på en saccosäck..
    Annars är det bra här idag, sov lite bättre inatt och bebis är busig och aktiv med sparkar och slag :)  Hoppas ni andra får må bra!

• Elvis Mamma

Jag ammade 18 månader å hade bara amnings bh:ar med bygel, aldrig haft nån mjölkstockning så tror också att det är en myt men att bh:n sitter rätt å har rätt storlek är nog väldigt viktigt

• PojkarnasMamma85

Tack för alla svar om amningsbh:ar, ska nog införskaffa några med bygel sen när jag fått min lilla Harry. Så kan jag köra "ful" bh:arna hemma och på natten :P

• bejb

jag har införskaffar 2 såna här: verkkokauppa.babystyle.fi/products/view/6046/pl
    Storlek M och utan bygel,jättesköna! Hade också köpt från HM här tidigare men de är ju redan för små!! Så jag väntar tills bebis är här innan jag skaffar något mer då man inte har någon aning om hur mycket brösten tänkte växa ännu..

• zenoble
    EmeelieeA skrev 2012-04-04 10:16:52 följande:
    Någon som får som hemska magknip sim gör så ont att man börjar må illa?
    Vaknade och hade sådana attacker i ca 10 min sen försvann det. Haft så för någon dag sen också. Är i v 32.

är i samma vecka och har också knip nästan nån gång om dagen varje dag. Undrar också vad det beror på? haft de några veckor nu. ibland undrar jag om jag fått i mig något jag inte tål, men det att jag inte får det! jätte obehagligt.. bara så man vill krypa ihop och vila magen.
  • bejb

Vill önska alla hönor & era små kycklingar en riktigt Glad Påsk! =)

• MammaMian

Gaviscon smakar handkräm MEN fungerar utmärkt mot den hemska halsbrännan. Blää...jag har halsbränna så att jag får hosta och nästan kräks ibland. Måste ju bli världens hårigaste barn det här om man ska tro det som brukar sägas...;P

Jag har BF 26/6. Har mitt tredje BM-besök nu på onsdag (inskrivning i v 8 inräknat).
    Foglossning och halsbränna som med ettan. Sämre blodvärde denna gång dock av ng anledning. Mitt S-ferritin (grunddepån) var 59 vilket min BM sa att det var på gränsen till att de skulle sagt att jag inte behöver äta extra järn, men i v 18 blev jag tvungen att börja äta järntabletter/blutsaft eftersom jag blev så påverkad av att ha lågt blodvärde. Nu hade jag visserligen bara 107 men brukar ligga mellan 130-140 annars.

• MammaMian

zenoble och EeemeeelieA: "magknipet" låter misstänkt likt sammandragningar. Livmodern tränar sig. Jag har lika. Kommer nu och då, börjar som magknipsaktigt och sen blir jag illamående och livmodern stenhård, men det går över efter en stunds vila och profylaxandning. Mina kommer ofta när jag stressar för mkt.