PojkarnasMamma85 skrev 2012-04-03 18:25:14 följande:
Är det någon som tidigare använt amningsbh:ar med bygel? Och i så fall, fick du mjölkstockning då?
Sist använde jag Triumphs amningsbh:ar som var sömmlösa eller vad det heter, ingen bygel eller nåt sånt. De var ju sköna men det såg ju inte ut som att jag hade bh på mig och brösten hängde som sjutton. Denna gången vill jag känna mig fin och fräsch även fast jag ammar och tänkte införskaffa några med bygel, men de sägs ju att man får mjölkstockning då?!
Någon som har bra tips på bra amningsbh:ar sådär lite överlag?
Jag använde bara amningsbh med bygel på dagen med andra barnet och den gången fick jag bara en liten mjölkstockning som absolut inte berodde på BH:n utan jag fick mjölkstockning för att jag hade stoppat en ihoprullad strumpa mellan brösten när jag skulle sova på natten :P.
Att bygeln i sig ger mjölkstockning är en "myt". Då är det snarare en BH som inte sitter som den ska. Jag köpte mina amningsBH:ar på Change och fick superbra hjälp att prova ut rätt storlek för att se så att bygeln ligger UNDER bröstet. Då kan det inte klämma åt och orsaka någon stocknig.