• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Soerpaan

Är i vecka 30, har hittills gått upp 1 kg - "ta i trä" så håller detta i sig och jag inte "exploderar" på slutet... Jag har en del övervikt sedan tidigare (ca 10 kg) så min förhoppning är att med rätt diet och långa barnvagnspromenader (och om amningen fungerar) att jag kan komma ner i vikt ganska snart efter BF *håller tummarna*

• Speedofsound

Jag är v 33 och har gått upp 12 kg. Har alltid haft lätt att gå upp i vikt och oroat mig en del för det. Men det är bara att gilla läget och hoppas att allt försvinner med amningen och alla barnvagnspromenader! :)

• bejb

är i vecka 33+2 och senast jag var på kontroll hade jag gått upp 12kg sedan inskrivningen. Väger mig inte här hemma för jag kan ju ändå inte påverka siffrorna så mycket :) men jag rör ju mig inte så mycket heller då jag har så foglossning :/ men äter bra och inte mer än tidigare så jag stoppar inte i mig så mycket extra kolhydrater.

• PetraK

Jag har gått upp 11,5 kg sen jag blev gravid, är i vecka 32+3 idag.
    Jag har inte rört på mej ett dugg och jag äter det jag vill (mycket pasta och annan mat, inte godis, det har jag inget sug efter), så jag trodde jag skulle gå upp massor, men jag hoppas det inte smäller till nu på slutet, vi får se :).
    Men dom 11,5 kilona känns i kroppen, tungt, så jag funderar på hur fasen det känns om man går upp 20-30 kg?! Måste vara så sjukt jobbigt!!

• LindafrånFinland

Den här gången kommer inte pappan heller att vara hemma då babyn föds utan först i december. Han menar att de e för hektiskt på jobbet för att bli hemma. I juli har han förstås semester men då är ju babyn 1-2 månader gammal redan.
    De som den här gången kommer vara tungt e int att få babyn, för de e lätt jämfört med att sköta ett barn i ålder 6 månader uppåt som jag redan sa.
    Då har jag ju ingen lugn och blyg flicka utan en rörlig,aktiv, pratsam, positiv tjej på 2 år och 2-3 månader (när babyn föds) som kommer att vara gipsad från magen ner mot benet i minst 6 veckor efter en höftoperation (påkommande nu inom kort) som min STORA utmaning.
    Jag har funderat på att flytta till min pensionerade mamma under tid då dottern e i gips.

Och visst var jag besviken på pappan som inte tog sitt ansvar som pappa i början men de har jag förlåtit honom för länge sedan för han har insett att han gjorde fel som inte ville vara hemma hos oss och har skärpt sig och blivit en bra pappa. Men de tog längre tid än för andra. Han blev egentligen jämställd me mig först då flickan va 1,5 år för då började hon gruppfamiljedaghemmet och jag jobba på ett annat daghem/förskola. För då blev han att var ensam me henne efter jobbet ca. 4 h/vecka.

• IdaElinLivia040611

Vecka 32 och har gått upp ca 7-8 kg. Har mest gått upp runt magen men känner även att lag blivit lite pluffsig runt ryggen......men det är ju bebis som väger och det extra fett som man lägger på sig behöver man ju till ammningen. Jag har inte kunnat träna alls sen v 14 och nu har jag även sjuk foglossning, men kämpar mig ändå ut varje dag minst 1 timme. Och from v 33+ får jag börja träna lätt igen. BM ville att jag skulle försöka stärka kroppen lite eftersom jag varit beordrad nästan sängläge ganska länge. 
    Hade jag kunnat träna som vanligt så hade ju det varit kanon men det är ju inget att göra åt nu. Ser fram emot att träna efter istället. Ska köpa mig nya fina träningskläder som tröst coh sen köra järnet. Börjar med löpning och lättare styrka hemma när lillen ammar konstant. Men när han klarar sig ett par timmar så ska jag bo på gymmet. Från bebis e tre mån får jag lämna på barnpassningen så då e det ju enkelt. Beach 2013 alltså:) 

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Marcel Luca 120618
  • Dancia

Idaelinlivia: jag tänker precis som du, ser fram emot träningen efter förlossningen och fokuserar på att göra allt då istället :). Jag längtar något enormt efter gymmet! Vi har tyvärr ingen barnpassning där, men det är oftast inte mycket folk på gymmet och jag tänkte att man kan ha med vagn då bebisen sover mycket i början och sedan babysitter som man kan bära med sig till olika stationer.Då har jag full koll på bebisen samtidigt som jag tränar :). Tänkte passa på de dagarna som "stora" barnen är på dagis för då är de flesta på jobbet så då kommer jag nog ha gymmet för mig själv :). Beach 2013 är målet här också ;).

• Speedofsound

Jävla skitdag! Ingen matlust alls, illamående, bajsont i höfterna och magen känns som att den väger 40 kg minst. Inte alltid en dans på rosor .. :(

• bejb
    Speedofsound skrev 2012-04-20 16:08:50 följande:
    Jävla skitdag! Ingen matlust alls, illamående, bajsont i höfterna och magen känns som att den väger 40 kg minst. Inte alltid en dans på rosor .. :(
    så hade jag också igår :/ hoppas det reder upp sig o de blir en bättre dag imorgon! kram