• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • bejb

nu måste det nog f*n vara på gång..på riktigt alltså!
    hade mycket sammandragningar före jag gick och la mig och kl 12 kom det en värk som en blixt från klar himmel..kunde iallafall somna om fast det tog jävla ont,men vaknade på nytt halv2 av en värk,samma kl 2 och sen blev det omöjligt att sova mer.. nu kommer värkarna med 12min mellanrum och känns väldigt intensiva och smärtsamma.
    jag vågar ju inte hoppas att det faktiskt är på gång nu.. kanske bara starkare förvärkar ändå.. ingen vattenavgång ännu heller men slemproppen gick ju för 5 dagar sen.. och nu kommer en värk igen.. "andaaaaaaaas in......."

• PojkarnasMamma85
    bejb skrev 2012-05-28 02:32:36 följande:
    nu måste det nog f*n vara på gång..på riktigt alltså! hade mycket sammandragningar före jag gick och la mig och kl 12 kom det en värk som en blixt från klar himmel..kunde iallafall somna om fast det tog jävla ont,men vaknade på nytt halv2 av en värk,samma kl 2 och sen blev det omöjligt att sova mer.. nu kommer värkarna med 12min mellanrum och känns väldigt intensiva och smärtsamma. jag vågar ju inte hoppas att det faktiskt är på gång nu.. kanske bara starkare förvärkar ändå.. ingen vattenavgång ännu heller men slemproppen gick ju för 5 dagar sen.. och nu kommer en värk igen.. "andaaaaaaaas in......."

Låter ju onekligen som att det är på g, håller tummarna och önskar dig lycka till!
  • Chriis

Låter som om du snart ska få träffa din bebis! Håller tummarna :) håll oss uppdaterade

• Norrlandstöus

Varit till bm idag., trodde absolut att magen hade sjunkigt men tydligen har den gått från 35 till 37 cm så inte det., Ville att hon skulle göra en hinnsvepning på mig men det blir om en vecka om inte lillen kommit ut tills dess,,. Gud vad jag är less på det här nu., bf på fredag..

• Speedofsound
    Polarlantis skrev 2012-05-28 12:02:19 följande:
    Morr, har fått en fästing!
    Uh. Äckliga kryp! Jag granskar katterna MKT noggrant varje gång de varit ute, är supernojig över fästingar.. blä. 
    Norrlandstöus skrev 2012-05-28 11:51:32 följande:
    Varit till bm idag., trodde absolut att magen hade sjunkigt men tydligen har den gått från 35 till 37 cm så inte det., Ville att hon skulle göra en hinnsvepning på mig men det blir om en vecka om inte lillen kommit ut tills dess,,. Gud vad jag är less på det här nu., bf på fredag..
     Usch, pepp pepp! Det är sjukt jobbigt med den här väntan faktiskt. BF om 17 dagar, men det känns som en evighet. 
    Vi kanske ska tänka om lite och tänka på hur mkt vi kommer sakna rörelserna i magen, och få känna på en ännu okänd lite bebis? :)  
  • Norrlandstöus
    Speedofsound skrev 2012-05-28 12:41:53 följande:
    Uh. Äckliga kryp! Jag granskar katterna MKT noggrant varje gång de varit ute, är supernojig över fästingar.. blä. 

Usch, pepp pepp! Det är sjukt jobbigt med den här väntan faktiskt. BF om 17 dagar, men det känns som en evighet. 
    Vi kanske ska tänka om lite och tänka på hur mkt vi kommer sakna rörelserna i magen, och få känna på en ännu okänd lite bebis? :)  

Ja jag försöker att tänka så men det e svårt vissa stunder.,;)  Känns ju nästan olidligt att behöva vänta mer nu när man är så laddad inför att bli mamma men samtidigt vet att man kan ju inte påverka att det startar på någe vis., bara att få dagarna att gå snabbt;)
  • bejb

Igår kl 14.11 kom hon- vårt efterläntade lilla mirakel! 3520g 50cm. En 10poängare. Vi mår alla bra,mamma är lite sliten efter en väldigt snabb o intensiv förlossning.

• PojkarnasMamma85
    bejb skrev 2012-05-29 07:56:09 följande:
    Igår kl 14.11 kom hon- vårt efterläntade lilla mirakel! 3520g 50cm. En 10poängare. Vi mår alla bra,mamma är lite sliten efter en väldigt snabb o intensiv förlossning.
    Stort grattis!!