• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Norrlandstöus
    Speedofsound skrev 2012-05-29 12:13:09 följande:
    Jag drömmer varje natt om förlossningen och bebisen! Lika besviken varje gång när jag vaknar :P Går det att längta mer?! Jösses.
    Ska till BM i eftermiddag och lyssna på bebisen och planera förlossningen. Tänkte även fråga henne varför jag hör ett knakande/€knastrande i magen ibland. Någon som hört detta?
    min bebis knäpper hela tiden så högt att folk runt mig kan höra det., det är höfterna som kanske inte är helt färdiga enligt min bm men inget farligt bara att man ska säga till barnläkaren när dom gör undersökning av bebisen att det har knäppt.,:) 

bf på fredag och känner nästan inget alls., blir snart tokig på lilleman där inne.,! :(   
  • PojkarnasMamma85

Är det någon mer som upplever/upplevt att det svider nåt fruktansvärt längst ner i magen? Typ precis ovanför troskanten? Det trycker en del neråt samtidigt som det verkligen svider nåt enormt!

• PetraK

Inte svider, men hugger och ilar typ. Precis i "vecket". Kommer och går. Och trycker neråt gör det lite också då...

• PojkarnasMamma85
    PetraK skrev 2012-05-29 19:04:25 följande:
    Inte svider, men hugger och ilar typ. Precis i "vecket". Kommer och går. Och trycker neråt gör det lite också då...
    Ah okej, på mig svider/bränner det något fruktansvärt!! Har tagit Alvedon nu så får vi se om det lugnar ner sig. Gör grymt ont!
  • PetraK

Hoppas det är för att det är på g då :).

• PojkarnasMamma85
    PetraK skrev 2012-05-29 19:46:44 följande:
    Hoppas det är för att det är på g då :).
    Ja, fast efter jag tog Alvedon har det nästan försvunnit...eller snarare blivit hanterbart :P Svider fortfarande men inte alls sådär intensivt. Min kropp måste väl gå igenom alla olika sorters smärta innan förlossningen känns det som...men mår konstigt. Har ont i huvudet och känner mig konstig i kroppen. Men jag vågar inte hoppas nåt mer, blir så besviken varje gång det ger sig.
  • PetraK

Igår hade jag diffus molvärk, hugg precis under magen (kommer ett par gånger i rad, håller i sig i några sekunder, gör inte skitont, och sen kan det vara borta ett bra tag), blev plötsligt dålig i magen, mådde sen illa "under revbenen". Kroppens sätt att säga VILA, magsjuka eller om något är på gång, det vet jag inte! Somnade med det, vaknade utan det men nu har det börjat igen.
    Skrev det till min kompis och hon svarade att precis så var det för henne en timme innan vattnet gick :P.
    Vi får se, tror dock bara det är vilan som kroppen vill åt nu, är inte så bra på det!

• Chriis

Håller tummarna för dig Petra!

Hade ett jätte tryck nedåt igårkväll och under natten, vaknade av många förvärkar, hade mycket molvärk, mensvärk hela natten.
    Trodde att det var på gång men nu känner jag ingenting.

Kroppen lurar en hela tiden!

• Speedofsound
    PetraK skrev 2012-05-30 09:05:48 följande:
    Igår hade jag diffus molvärk, hugg precis under magen (kommer ett par gånger i rad, håller i sig i några sekunder, gör inte skitont, och sen kan det vara borta ett bra tag), blev plötsligt dålig i magen, mådde sen illa "under revbenen". Kroppens sätt att säga VILA, magsjuka eller om något är på gång, det vet jag inte! Somnade med det, vaknade utan det men nu har det börjat igen.
    Skrev det till min kompis och hon svarade att precis så var det för henne en timme innan vattnet gick :P.
    Vi får se, tror dock bara det är vilan som kroppen vill åt nu, är inte så bra på det!
    Vi hoppas på att det är dags inom ett par dagar iaf då?! :) Jag är inte heller bra på att vila, men jag har faktiskt legat hemma i 2 dagar och inte gjort så mkt. Det är väldigt skönt för kroppen måste jag säga. Hade nästan inget ont i höfterna eller ryggen! :) 

Angående knäppandet i magen. Min BM sa att det kanske kunde vara magmusklerna som knäppte lite när de delade sig och rådde mig till att använda de så lite som möjligt. Jag jämförde lätet med det som kan komma från hälsenorna ibland när man går upp på morgonen. Så det är nog musklerna, eller några senor som knäpper :)