PetraK skrev 2012-05-30 09:05:48 följande:
Igår hade jag diffus molvärk, hugg precis under magen (kommer ett par gånger i rad, håller i sig i några sekunder, gör inte skitont, och sen kan det vara borta ett bra tag), blev plötsligt dålig i magen, mådde sen illa "under revbenen". Kroppens sätt att säga VILA, magsjuka eller om något är på gång, det vet jag inte! Somnade med det, vaknade utan det men nu har det börjat igen.
Skrev det till min kompis och hon svarade att precis så var det för henne en timme innan vattnet gick :P.
Vi får se, tror dock bara det är vilan som kroppen vill åt nu, är inte så bra på det!
Vi hoppas på att det är dags inom ett par dagar iaf då?! :) Jag är inte heller bra på att vila, men jag har faktiskt legat hemma i 2 dagar och inte gjort så mkt. Det är väldigt skönt för kroppen måste jag säga. Hade nästan inget ont i höfterna eller ryggen! :)
Angående knäppandet i magen. Min BM sa att det kanske kunde vara magmusklerna som knäppte lite när de delade sig och rådde mig till att använda de så lite som möjligt. Jag jämförde lätet med det som kan komma från hälsenorna ibland när man går upp på morgonen. Så det är nog musklerna, eller några senor som knäpper :)