• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • PojkarnasMamma85

Igår kväll trodde jag verkligen det var dags. Började med värkar som kom var 10:e minut, som sedan gick ner till var 5:e minut och sen i drygt 20 min kom de med 2 min mellanrum. Ringde förlossningen men de tyckte jag skulle avvakta då värkarna inte direkt gjorde ont och med tanke på att jag haft så mycket förvärkar. Detta kunde tydligen också vara förvärkar. Efter vila i sängen så gick såklart allt över...vaknade inatt av molvärk och fick gå upp och sätta mig i soffan med vetekudden och då avtog det igen. Somnade om i sängen, vaknade tidigt imorse av att högg i magen, i den nedre delen och att det tryckte neråt. Lyckades somna om iaf och när jag sedan gick upp så var hela magen väldigt öm och jag kände ett tryck neråt. Men inga fler värkar. Är fortfarande öm i magen och får molvärk emellanåt och trycket neråt kommer då och då, men inget mer än det. När sjutton ska min kropp sluta luras?!

Bara 9 dagar kvar till BF nu iaf, hoppas jag slipper gå över tiden!

• fröken01

Jag är så otroligt trött. Förra veckan hann jag med hur mycket som helst, men denna veckan är jag som en zombie. Igår sov jag större delen av dagen, gick och la mig kl 22, och sov till 10 idag. Hjälp!

Känner ni likadant, eller ska jag ringa BM och be att få kolla värdena? Känner liksom inte igen mig själv.

• Speedofsound

Fröken01: Min kompis sov nästan hela tiden den sista tiden. Var uppe 2 timmar, sov 2 timmar typ. Men ring och kolla med henne för säkerhets skull. Du måste ju ha lite krafter till förlossningen :)

IGår så kände BM att bebisen låg med ryggen mot min rygg. Den ligger alltså och tittar uppåt istället för andra hållet. Om inte bebisen väljer att vända på sig så kommer påfrestningen mot mellangården vara mkt större och förlossningen kommer ta längre tid :/ Hu, hoppas verkligen det är en snäll bebis som vill vända på sig! :))
    Lite smått oroad över att den inte fixerat sig än heller :S

• Mamma MB

Jag blir tokig!! Jag vet inte vad jag ska ta vägen, hoppas någon av er känner igen sig av min nuvarande bekymmer som slår alla graviditetssymtom. Mina händer och fötter kliar nåt så fruktansvärt! Knogarna framförallt, de är fullt med små knottror (trodde först det var loppbett men det är det inte, min man har inte fått nåt) och blåsor. Dessa kliar tusen gånger mer än ett myggbett! Googlade lite på det och det närmsta jag kunde komma va graviditetsklåda men jag frågade min bm igår och då sa hon att det är det inte för då skulle jag haft det lite överallt, på mage och rygg osv. Hon trodde det var värmeutslag. Pga värmen, man svullnar och jag jobbar mkt i vatten så händerna kanske torkar ut lite och då kan man få detta. Men guuuuud jag står inte ut. Hon rekommenderade mild kortisonsalva och vänta ut det. Sen när jag går hem på mammaledighet skulle det tydligen gå över för då är jag inte så mycket i vatten.
    Men är det någon annan som har ett tips på någon bra salva eller annan kur?
    Jobbar förövrigt min sista dag idag vilket känns såå befriande!

• Speedofsound

Det där känner jag igen! Min sambos kusin fick exakt samma den sista månaden när hon var gravid. Det hette något konstigt som jag inte kommer ihåg nu.. Jag kan fråga henne och se hur hon behandlade det!

• PetraK

Mamma MB: jag har haft klåda överallt förutom händer och fötter, hade också såna där små prickar, och min bm tog prover för grav.klåda ändå, men det var inget. Jag fick Tavegyl utskrivet, man blir däckad av dom, men då slipper man ju bry sig om klådan ;P. Jag har kört med aloeveragel också, det funkade väldigt bra. Annars har jag inga bra tips. Hoppas det går över snart!!

• Polarlantis

Fröken 01: jag är också astrött! Ska också be att få järn kollat imogron hos BM, jag misstänker att den sjunkit samt att BT är lågt så blir man nog lite sliten.

EGO:   Har jobbat hårt på jobbet sista dagarna också men nu har jag SEMESTER, HURRA!!! In och klippa mig idag och sedan så får man väl börja väääänta... Förvärkar tror jag att jag har nu iaf, mensvärk som kommer och går och mycket sammandragningar. dag som natt...får hoppas man håller på att öoppna sig lite smått, nu är jag redo Glad

• BiLLYshaw

Bebis två är nu fixerad, han va fixerad i v.35 o nu är jag i v.36+0 så snart är det nog dags! Så här länge har jag inte vart gravid innan, min son föddes i v.35!
    Barnmorska sa att det va en väldigt stor bebis, så nu börjar jag bli nervös!! :)

• Mamma MB

Speedofsound: Tack det vore väldigt snällt om du frågade henne. Så länge jag lyckas tänka på något annat så står jag ut.  

PetraK: Min bm sa direkt att det inte var graviditetsklåda så det verkade inte vara något alternativ att ta några prover. Jag skulle helt enkelt vänta och se då jag går hemma om det lugnar ner sig och smörja med kortisonsalvan och undvika vara för mycket i vatten med händerna. Men det är ju lättare sagt än gjort.
    Går det ändå inte över får jag höra av mig till min vårdcentral eller nåt.