• tm78

BF juni 2012

Testade positivt idag, och om jag har räknat rätt så blir det BF 2 juni 2012...
    Första graviditeten, så jag vet inte vad jag har att vänta mig. Spännande, och nervöst!

Än så länge har jag inte märkt något speciellt, mer än att jag har ömma bröst.

Fler som har BF i juni 2012, som vill följas åt?

• Svar på tråden BF juni 2012
  • Speedofsound

Jag läste att det kunde kanske dröja 2 dagar ca innan man känner något. Så jag håller tummarna och hoppet uppe för dig! :))

Idag så var jag iväg och vaxade mina armhålor. Tänkte att det kunde vara skönt att slippa tänka på dom när man ligger på förlossningen ;) Och aj, det var inte skönt! Vissa säger att det inte ens känns, men gud vad dom ljuger. Min mamma sa att det inte var så farligt, sen avslöjar hon att hon tagit 2 alvedon en stund innan hon gick dig. Fuskis! Men men, vill man vara fin får man lida pin, right? :)

Nu ska jag sätta mig i sy gardiner till barnrummet! :D  

• RocketQueen
    Speedofsound skrev 2012-06-04 16:08:32 följande:
    Jag läste att det kunde kanske dröja 2 dagar ca innan man känner något. Så jag håller tummarna och hoppet uppe för dig! :))

Idag så var jag iväg och vaxade mina armhålor. Tänkte att det kunde vara skönt att slippa tänka på dom när man ligger på förlossningen ;) Och aj, det var inte skönt! Vissa säger att det inte ens känns, men gud vad dom ljuger. Min mamma sa att det inte var så farligt, sen avslöjar hon att hon tagit 2 alvedon en stund innan hon gick dig. Fuskis! Men men, vill man vara fin får man lida pin, right? :)

Jag har för mig att jag har hört att vaxning gör bra mycket ondare när man är gravid än annars, kanske stämmer?
  • Norrlandstöus
    Speedofsound skrev 2012-06-04 16:08:32 följande:

Jaså det låter ju jätte bra om det är så:P känner absolut nada nu men då kan det ju komma igång om nån dag då iaf;)
  • bejb

Tack för alla grattisar!
    Man går nog verkligen in i en helt ny värld då man blir mamma,men en härligare sådan!
    Det har varit en intensiv vecka, den intensivaste i mitt liv och har varit väldigt omvälvande men nu är lilla hjärtat redan 1 vecka gammal och hjälp vad tiden går fort!

Började känna av värkarna på sön 27 runt klockan tolv då sambon kom i säng kände jag plötsligt som ett hugg i magen och började känna en molande värk.. sen vaknade jag runt 2 och började ha regelbundna värkar med 10 min mellanrum. Jag stod ut till 6 på morgon,då ringde vi BB och de tyckte vi kunde komma in då eftersom värkarna kom med 5min mellanrum. Jag trodde bara det var tillfälliga förvärkar som skulle gå om.. men vi tog iallafall med den packade väskan och åkte iväg. Det var en låååång halvtimme innan vi var framme och jag trodde bebin skulle komma då vi hade 1 km kvar. Då vi kom in tog de ctg kurvan och undersökte.. var då redan 4cm öppen. Kl 9 började jag med lustgasen och det hjälpte lite grann men kl 10 fick jag epiduralen och var då 5 cm öppen.. värkarna avtog så de gav värkstimulerande dropp.. en timme senare hade epiduralen ingen effekt mera och det började KÄNNAS! Jag andades lustgas och hade en underbart duktig ung barnmorska som hjälpte mig andas genom varje värk. De fyllde på av ryggbedövningen men tyvärr kände jag inte någon effekt av den.. kl 12 var jag 7 cm öppen och på en timme for det 3cm bara sådär!
     Började krysta kring 13-tiden och då började mardrömmen.. vid varje krystvärk började jag kasta upp en maaassa mörkbrun/röd? vätska..och det bara sprutade över alla kring sängen och mig själv.. varje gång jag tryckte på kom det upp lika mycket gegga! En riktigt mardröm! Jag blev helt matt och slö och svimfärdig till sist så de bestämde sig för att göra ett litet klipp för att påskynda det hela lite.. efter några krystningar kom hon äntligen ut! En liten underbart gudomligt vacker flicka på 3520gr och 50cm lång. De kollade på henne snabbt och gav henne fullpott i apgar poäng och sen fick jag henne på mitt bröst. Tårarna bara sprutade och jag glömde all smärta och jobbigt jag varit med om de senaste 12 timmarna. Det var värt det då man väl hade henne på bröstet! Sen blev jag sydd och ont gjorde det.. men nu var hon ju ändå hos mig!
    Känns helt overkligt ännu att man är mamma & pappa nu men vi njuter för fulla muggar och bara lever i vår lilla bebisbubbla! Blev utskriven från bb i fredags och barnläkaren sa att hon var ett riktigt praktexemplar och litet mirakel.
    Själv kommer jag att få kallelse till sjukhuset för utredning då jag började kasta upp så mycket. De sa att de aldrig tidigare sett något liknande. Men jag har ju haft svår halsbränna/sura uppstötningar hela graviditeten så de misstänker jag har någon form av magkatarr eller magsår. Nu efter förlossningen har jag inte behövt ta någon medicin med det känns av lite ibland om jag missköter mig med maten.

Nu kallar min lilla prinsessa på mig men hoppas ni andra börjar få era junibebisar snart! Jag kommer fortsätta skriva i denna tråd fast det blev en majbebis för mig =)  för jag tycker det blivit så trevligt och lära känna er andra här =)

Ha de bra och hoppas det börjar ske något för er också snart ;)

• Speedofsound

Det är förmodligen så att man är känsligare nu, för annars har jag ganska hög smärttröskel.. Annars hade jag aldrig kunnat tatuera mig :P

Vi hoppas på det Norrlandstöus! :D

• Bumman79

Härligt att läsa om din förlossning Bejb skumt att du spydde sådär bara...

• Norrlandstöus

bejb: vad skönt att ni ändå mår bra allihopa!:)

Ingen bebis inatt, känner absolut inget alls., inga förvärkar, inga stickningar i tappen eller nått., på torsdag ska sambon åka över en timme bort och jobba och han hade verkligen hoppats att lillen var ute då men ser ut som att han måste åka iaf.. suck..     

• fröken01

Var hos BM igår, och fick ett "sistadatum". Har inget hänt på Midsommardagen, bf +15, sätter de igång det. Känns så långt dit, men samtidigt är det lite lättare att se ett slut!

• Chriis

Skönt att du fått ett sista datum iaf, men hoppas att bebisen tittar ut tidigare :)